AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #21 Skrevet 23. mars 2014 Personlig synes jeg olivenolje setter for mye, og feil, smak på majonesen. I de fleste oppskrifter og kokebøker anbefales man å bruke en mild olje i denne typen oppskrifter. Anonymous poster hash: e7c58...ec5
Gjest Badabing Skrevet 23. mars 2014 #22 Skrevet 23. mars 2014 Personlig synes jeg olivenolje setter for mye, og feil, smak på majonesen. I de fleste oppskrifter og kokebøker anbefales man å bruke en mild olje i denne typen oppskrifter. Anonymous poster hash: e7c58...ec5 Enig i dette. Synes det har blitt best når jeg bruker solsikkeolje.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #23 Skrevet 23. mars 2014 Personlig synes jeg olivenolje setter for mye, og feil, smak på majonesen. I de fleste oppskrifter og kokebøker anbefales man å bruke en mild olje i denne typen oppskrifter. Anonymous poster hash: e7c58...ec5 Aïoli er ikke majones, hvis man skal se litt strengt og tradisjonelt på det. Så liker du ikke aïoli med olivenolje, liker du ikke aïoli, rett og slett. Selv synes jeg også at kun kaldpresset olivenolje i aïolien blir for bittert, så jeg blander 50/50 med solsikkeolje, slik mange oppskrifter oppgir (ja, faktisk). Kokebøker med fransk og spansk mat har derimot aldri noe annet enn kaldpresset olivenolje i aïoli-oppskriftene. Anonymous poster hash: 1f17d...5b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå