Gå til innhold

Livredd jeg har HIV

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste vært veldig ofte syk med feber og vondt i halsen. Før var jeg aldri syk og nå har jeg vært syk 3 ganger siden jul. Er livredd dette er hiv, skal teste meg så fort som mulig men er det noen som vet hvor stor sjanse det er for at heterofile skal få hiv?

Er ikke typen som ligge rundt og har hatt samleie med veldig få, men noen av de jeg har lagt med er det du kan klassifisere som rundbrennere og har sikkert vært på litt av vært.

Skal sies at hver gang jeg er syk så er dette etter jeg har vært ute på fylla, hvor jeg gjerne deler flaske med mange forskjellige personer. Kan dette heller være grunnen til at jeg blir syk? Er så redd :(

Anonymous poster hash: f22ed...479
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror neppe du har hiv. Men kanskje du lett blir forkjølt av bakterier fra munnen til andre mennesker?

Anonymous poster hash: f7af8...adb
  • Liker 1
Skrevet

Mest sannsynlig er nok grunnen det du sier, at du deler flaske og det skjer etter du har vært på byn. Når man drikker alkohol, er sent ute, sover lite/dårlig så svekkes immunforsvaret - i tillegg øker jo risikoen for å bli syk når du deler flaske.

Tror de fleste har perioder hvor de er oftere syk. I tillegg er jo dette en årstid hvor det ofte florerer flere sykdommer, som influensa, forskjølelse osv.

Men det skader jo ikke å ta en test. Går også ut i fra at du ikke har brukt kondom siden du er redd for smitte. Så det er jo lurt å tenke på neste gang!

Men HIV smitter ved kroppsvæsker, slik som feks. sæd. Men for at man skal bli smittet så må blodet til den hiv-smittete komme i kontakt med deg, og komme seg videre til ditt blod. Så hvis huden er hel, og ikke har sår, så er det jo betydelig mindre risiko. Og jeg går jo utifra at de du har hatt sex med ikke har blødd eller hatt sår på penis eller at du har hatt sår i skjeden. Har hørt at det ikke er så stor sjanse for å bli smittet ved sex, så lenge ingen av dere har sår. Men det har jeg kun hørt, jeg vet ikke sikkert!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for beroligende svar av dere. Jeg skal teste meg så snart som mulig og tro meg, jeg skal aldri ha ubeskyttet samleie uten at begge har sjekket seg om alt er fint. Har aldri vært redd for denne sykdommen før fordi man tenker at hiv skjer bare homofile og narkomane men det kan jo skje hvem som helst :sjokkert:

Anonymous poster hash: f22ed...479

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...