Gå til innhold

Ferie og timeliste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ha en uke ferie neste uke, og man får jo feriepenger og jeg skal vel derfor få lønn selvom jeg har en uke fri? Skal jeg skrive disse dagene på timelisten eller? Noen som vet hva som er vanlig? :)

Takk for svar.



Anonymous poster hash: 22529...028
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feriepenger ubetales normalt i juni/juli. Du skal ikke skrive timene opp på timelisten. Du er jo ikke på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal ha en uke ferie neste uke, og man får jo feriepenger og jeg skal vel derfor få lønn selvom jeg har en uke fri? Skal jeg skrive disse dagene på timelisten eller? Noen som vet hva som er vanlig? :)

Takk for svar.

Anonymous poster hash: 22529...028

Feriepenger er lønna di når du har ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på jobben din.

Eks1: Jobber som timeansatt og leverer timeliste hver mnd. Får da utbetalt det som blir levert på timelisten hver eneste mnd, også i sommermånedene. dermed kan en risikere å gå uten lønn eller feriepenger om man tar seg fri tidlig i året.

Eks2: Jobber som fast ansatt, leverer bare timer dersom det er overtid. Får utbetalt 100% lønn hver mnd, men får ikke lønn i juni, da får vi heller feriepenger. Ved dette alternativet vil du få utbetalt vanlig lønn selv om du har vært borte en uke.

Det hele forutsetter at du jobbet i fjor og har opparbeidet deg feriepenger ;)

Du må nesten spørre sjefen din hva som er praksis på din arbeidsplass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal ha en uke ferie neste uke, og man får jo feriepenger og jeg skal vel derfor få lønn selvom jeg har en uke fri? Skal jeg skrive disse dagene på timelisten eller? Noen som vet hva som er vanlig? :)

Takk for svar.

Anonymous poster hash: 22529...028

Hvis du ikke har avtalt å få utbetalt feriepengen nå får du ingenting for den uken du skal bort. Du kan ikke skrive opp dagene på timelisten heller.

Anonymous poster hash: 2558f...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...