Gå til innhold

Jeg føler ingenting

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greia er at jeg nesten ikke føler noen ting. Jeg føler bare en slags tomhet inni meg, som alltid har vært der og ikke vil forsvinne. Jeg kan føle lykke noen ganger, men jeg føler meg sjelden superglad. Jeg føler heller ikke noe særlig redsel, stress, kjærlighet eller sorg. Da et nært familiemedlem gikk bort for litt siden følte jeg bare den samme tomheten, men jeg klarte ikke å få meg selv til å gråte eller føle skikkelig sorg. Det er som om jeg ikke lar noen ting gå inn på meg, selv om jeg så gjerne vil. Det er heller ikke slik at jeg plutselig har mistet følelser, jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske, men det er de årene jeg har begynt å bli bevisst på det selv. Jeg gråt heller aldri da jeg var liten, eller følte mye empati for andre. Jeg har heller aldri oppheld noen traumatiske hendelser eller depresjon, som kan ha påvirket meg. Tvert imot så er jeg en fornøyd jente som alltid er hyggelig mot andre på utsiden, men på innsiden føler jeg rett og slett ingen ting...Hva er det som feiler meg?

Anonymous poster hash: 5f8ae...42b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg sliter også med at jeg ikke klarer å føle noe. Jeg er selv langt fra mål, og har mye jeg må jobbe meg gjennom. Likevel vet jeg nå at jeg må erkjenne at jeg har vonde følelser, og tørre å føle på disse. Det er først da jeg kan kjenne på ordentlig glede og kjærlighet. Dette er kjempe vanskelig, og virkelig en prosess å komme gjennom, men jeg for min del vet at dette er veien å gå - og at jeg trenger, og må godta å få den hjelpen jeg får for å klare det.

Anonymous poster hash: 09f5c...c38
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du aldri har opplevd depresjon, men dette høres ut som depresjon (folk opplever jo det ulikt) i mine ører! Personlig føler jeg meg ofte så tom for følelser at jeg skjærer løk for å få grine litt. Jeg er enig med svaret ovenfor, øv deg på å tørre å kjenne på følelsen! Og husk at det ikke er noen skam i å oppsøke hjelp når man ikke har det bra. Du fortjener å føle!

Anonymous poster hash: ec824...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...