Gå til innhold

Beste sted å ta medisin grunnfag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen kan anbefale meg å ta grunnfag i medisin. Med det mener jeg noe som er tilnærmet det man tar som vernepleier f.eks.

Jobber med mennesker med milde medisinske problemer og jeg vil gjerne utvide kompetansen min litt, for pr. i dag har jeg ingen ren medisinsk bakgrunn.

Vil helst ikke måtte ta dette på privat skole og betale mange tusen kroner for noen få studiepoeng...noen tanker å dele med meg?

Takk!



Anonymous poster hash: 0738b...d98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet er det bare private skoler som har dette tilbudet? Bjørknes, NKI, Atlantis...



Anonymous poster hash: c77dd...51f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste stedet(og eneste som ikke er privatskole) er på universitetet i Tromsø. Har gjort det selv for maaaange år siden og likte meg veldig godt! Mulig de har forandra noe på det siden den gang jeg gikk der('99), men det er helt sikkert bedre enn hva mange av disse privatskolene tilbyr.(har studert ved en av disse private i ettertid, ble veldig skuffa over undervisningen ift på de offentlige universitetene og høyskolene.)

Anonymous poster hash: ff51d...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste stedet(og eneste som ikke er privatskole) er på universitetet i Tromsø. Har gjort det selv for maaaange år siden og likte meg veldig godt! Mulig de har forandra noe på det siden den gang jeg gikk der('99), men det er helt sikkert bedre enn hva mange av disse privatskolene tilbyr.(har studert ved en av disse private i ettertid, ble veldig skuffa over undervisningen ift på de offentlige universitetene og høyskolene.)

Anonymous poster hash: ff51d...583

UiT sitt medisin grunnfag-tilbud er nok det som jeg anser som det mest relevante til TS ja, men dessverre ble dette årsstudiet lagt ned for et par år siden..

Det eneste tilbudet jeg vet om som har medisin grunnfag (og som ikke er privatskole) er Høyskolen i Ålesund

"medisinsk og marint årsstudium"

http://www.hials.no/content/view/full/11293

(man kan altså velge bort de marine fagene til fordel for de medisinske)

Men jeg tror dessverre at dette tilbudet er litt mindre relevant for deg i forhold til det UiT hadde. Det har ganske mye kjemi, litt ernæring og fysiologi, men egentlig ingenting sykdomslære. Jeg tror det har større relevans til folk som vurderer å starte på medisinske studier.

Endret av bobleplast123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...