Gå til innhold

Dette kan vel ikke stemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok på meg pulsklokke og gikk 1times tur med hunden. Når jeg er ferdig ser jeg på pulsklokken at jeg har forbrent 300kcal, og at pulsen min har vært helt oppe i 149.

Kan dette stemme? Jeg er veldig dårlig form, så kan nok sikkert hende at pulsen har vært så høy, og jeg kjente at jeg var veldig andpusten,men likevel...?

300kcal er vel veldig mye?

Skal sies at det var flere oppoverbakker på turen da, og når jeg sjekket i bakkene så var pulsen på ca 140.

Anonymous poster hash: 59230...594

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Syns det høres bra ut jeg :)

Godt jobba!

Gjest constance90
Skrevet

300kcal er en god del men med oppoverbakker og gjerne ekstra vekt så er det ikke umulig

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint brenne 300 kcal på 1 times gåing :)

Anonymous poster hash: 2bac8...747
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, trodde det ikke var så lett å forbrenne kcal.. Men jeg synes det høres rart ut, for jeg har slitt sånn med å gå ned i vekt, selv om jeg har levd sunt på lite kcal, og gått mye(!!) turer.

Men hva med pulsen da? Var ikke den unormalt høy?

Gjest constance90
Skrevet (endret)

Syns også pulsen var fin. Har du målt hvilepulsen din? Jeg ligger på 130-145 selv, midt i ca 170-180 og høyest på 198. Jeg er heller ikke i god form og ligger fort på 140 tur, spesielt i oppoverbakker :) Sjekk gjennomsnittspulsen på turen så ser du nok at den ikke var så høy hele tiden

Edit:

Med pulsen min mente jeg de forskjellige intensitetene og når jeg jogger :)

Endret av constance90
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt like snodig...! 1 time i dag, ca 5,5km og 495 kcal. Har byttet på å løpe/jobgge og å gå. Jeg kan ikke skjønne at den viser så høyt. Grunnen til at jeg kjøpte klokka er for å få bedre oversikt enn med endomodo og andre lignende apper, men denne pulsklokken mi er jo mye mer generøs enn hva apper er...trodde det skulle være helt motsatt!!?

Gjest constance90
Skrevet

Hvilken klokke har du?

AnonymBruker
Skrevet

Har polar-klokke :) den skal jo være bra.

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Fortsatt like snodig...! 1 time i dag, ca 5,5km og 495 kcal. Har byttet på å løpe/jobgge og å gå. Jeg kan ikke skjønne at den viser så høyt. Grunnen til at jeg kjøpte klokka er for å få bedre oversikt enn med endomodo og andre lignende apper, men denne pulsklokken mi er jo mye mer generøs enn hva apper er...trodde det skulle være helt motsatt!!?Anonymous poster hash: 59230...594

Hva er vekt og høyde da? Det vil bli høyere brent kalori per km dess tyngre du er.

Endret av Runforit
  • Liker 2
Skrevet

En pulsklokke vil ikke kunne gi en nøyaktig beregning av forbrenningen. Når det er sagt så høres verken pulsen eller antall forbrente kalorier så veldig usannsynlig ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt nøyaktig vekt, men har skrevet inn 63kg, tror det stemmer greit. Er 163 cm. Gjennomsnittpulsen i dag var på 145, og max på 180 (!!!!). Det er vel ikke sånn at man forbrenner mer jo dårligere form man er?

AnonymBruker
Skrevet

En pulsklokke vil ikke kunne gi en nøyaktig beregning av forbrenningen. Når det er sagt så høres verken pulsen eller antall forbrente kalorier så veldig usannsynlig ut.

Det vet jeg, men går ut fra den er mer nøyaktig en treningsapper og treningsmaskiner?

Gjest constance90
Skrevet

Synes også at tallene høres bra ut. Godt jobba!

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok den viser en altfor høy kcalbruk. Jeg har også polar, og den viser nesten 1000 kcal brukt på 12km. lett jogging (noe som jeg ser vil være omtrent dobbelt av ditt forbruk på halve distansen..). Dette er jo selvfølgelig (dessverre) altfor høyt. Jeg registrerer at den nok måler en for høy puls på meg og at det derfor kommer ut som en mye hardere økt. Om man søker på nett vil man finne flere som har dette problemet med polarklokkene sine. Du kan jo finne pulsen din manuelt og sjekke den mot klokken din? Da ser du jo om det er det som gir litt høye verdier for deg!

Anonymous poster hash: f1dd7...76f
Gjest constance90
Skrevet

Tror nok den viser en altfor høy kcalbruk. Jeg har også polar, og den viser nesten 1000 kcal brukt på 12km. lett jogging (noe som jeg ser vil være omtrent dobbelt av ditt forbruk på halve distansen..). Dette er jo selvfølgelig (dessverre) altfor høyt. Jeg registrerer at den nok måler en for høy puls på meg og at det derfor kommer ut som en mye hardere økt. Om man søker på nett vil man finne flere som har dette problemet med polarklokkene sine. Du kan jo finne pulsen din manuelt og sjekke den mot klokken din? Da ser du jo om det er det som gir litt høye verdier for deg!

Jeg har polar selv. Jeg selger de også. Min har gjerne avvik på 20kcal når jeg er på et treningsapparat. Viser de et unormalt høyt antall så bør man vurdere å bytte batteri. Jeg har ikke opplevdt polar som unøyaktig. Men man må legge inn riktig info og bruke klokken skikkelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt like snodig...! 1 time i dag, ca 5,5km og 495 kcal. Har byttet på å løpe/jobgge og å gå. Jeg kan ikke skjønne at den viser så høyt. Grunnen til at jeg kjøpte klokka er for å få bedre oversikt enn med endomodo og andre lignende apper, men denne pulsklokken mi er jo mye mer generøs enn hva apper er...trodde det skulle være helt motsatt!!?

Du har nok forbrent i overkant av halvparten av det klokken din viser her. Det er mer sannsynlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har polar selv. Jeg selger de også. Min har gjerne avvik på 20kcal når jeg er på et treningsapparat. Viser de et unormalt høyt antall så bør man vurdere å bytte batteri. Jeg har ikke opplevdt polar som unøyaktig. Men man må legge inn riktig info og bruke klokken skikkelig.

Klokken min har vist feil puls helt fra den var ny. Om jeg sitter i sofaen, reiser meg og går de få skrittene inn på badet, viser den en puls på over 170, og lett jogging på 214. Det er nok i overkant mye.. Derfor jeg sjekket nettet, og så flere som hadde det samme problemet med polar. Vekt og høyde og alt det der er lagt inn..

Gjest Runforit
Skrevet

Vet ikke helt nøyaktig vekt, men har skrevet inn 63kg, tror det stemmer greit. Er 163 cm. Gjennomsnittpulsen i dag var på 145, og max på 180 (!!!!). Det er vel ikke sånn at man forbrenner mer jo dårligere form man er?Anonymous poster hash: 59230...594

Om du har gått, små jogget, så høres ca. 350 kcal mer sannsynlig ut. En forenklet beregning er at du brenner ca. din egen kroppsvekt i kcal per km. Noe mer om du løper hardt grunnet etterforbrenning.

• Liker 1
Gjest constance90
Skrevet

Klokken min har vist feil puls helt fra den var ny. Om jeg sitter i sofaen, reiser meg og går de få skrittene inn på badet, viser den en puls på over 170, og lett jogging på 214. Det er nok i overkant mye.. Derfor jeg sjekket nettet, og så flere som hadde det samme problemet med polar. Vekt og høyde og alt det der er lagt inn..

Ja men da er det reklamasjon på pulsmåleren. Så det må man reklamere for innen rimelig tid. Elektronikk kan ha feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...