HvittHus Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 En slektning har giftet seg og vi skal nå i bryllupsfest. Bruden hadde ikke vanlig brudekjole i vielsen, og jeg er temmelig sikker på at hun heller ikke skal ha det under festen. Fant denne kjolen i går og hadde egentlig bestemt meg for den i blå: http://www.laredoute...ateriale/440264 Men så fant jeg denne i pudder-rosa, og forelsket meg totalt: http://www.laredoute...ndekjole/437857 Men den er jo veldig lys og da kan det vel bli feil i forhold til bruden. Og svart er jo ikke "lov" i bryllup. Hva tenker dere??
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 For å være helt ærlig, syntes jeg den pudder-rosa ble litt for brude-aktig! Den var så lys, romantisk, og blondene gjorde at det minnet om en brudekjole! Da synes jeg den i korall bar mer preg av å være en vanlig penkjole. Jeg vet ikke hvor nøye bruden er, men jeg selv synes lyse kjoler i blondestoff lett minner om brudekjolene som har vært så in de siste årene... Anonymous poster hash: 164a2...aa8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Jeg ville ikke valgt den siste. I og med at bruden ikke skal bruke tradisjonell brudekjole. Men på linken sto det off-white, ikke pudderrosa? Da er det enda mer nei, nei. Anonymous poster hash: 7ec8a...9bb
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Ta en tlf og hør hva bruden skal ha på seg og hva hun evt synes, så tar du en avgjørelse derfra Anonymous poster hash: 9d3b4...221
Glynis Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Jeg tenker at du ikke skal gå med en så brudete kjole i bryllup, uavhengig av hva bruden har på seg. Det er så utrolig mange andre kjoler du kan gå med.
HvittHus Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2014 Jeg ville ikke valgt den siste. I og med at bruden ikke skal bruke tradisjonell brudekjole. Men på linken sto det off-white, ikke pudderrosa? Da er det enda mer nei, nei. Anonymous poster hash: 7ec8a...9bb Det er snakk om den pudder-rosa varianten. Ta en tlf og hør hva bruden skal ha på seg og hva hun evt synes, så tar du en avgjørelse derfra Anonymous poster hash: 9d3b4...221 Hun har ikke bestemt seg, og er typen til å ta det i siste sekund, så jeg kan ikke basere kjolevalget mitt på hennes antrekk.
HvittHus Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2014 Jeg tenker at du ikke skal gå med en så brudete kjole i bryllup, uavhengig av hva bruden har på seg. Det er så utrolig mange andre kjoler du kan gå med. Takk for svar. Ja jeg kommer neppe til å bruke den i bryllupet selv om jeg har kjøpt den for annet bruk, men at det er så mange kjoler jeg kan gå med, er jeg faktisk ikke helt enig i. Man skal unngå svart for ellers kan man risikere at bruden reagerer, rødt er heller ikke greit, og tydeligvis ingen varianter av lyse kjoler. Så bør man ikke bruke blondekjole for den kan minne om brudens kjole. Man må ha en kjole som er pyntet, men ikke for pyntet til et uformelt selskap, og da utgår lange varianter, og korte kjoler passer seg ikke for en over 40 Så har man sine egne utfordringer i forhold til valg av kjole, for min del skuldre som gjør at jeg ikke kan velge fritt, men må kjøpe med tanke på å tilpasse kjolen selv. Jeg har ransaket nettet for kjoler og denne var passende i forhold til at jeg lett kan tilpasse den. Jeg kunne også tenkt meg den i svart, men det igjen er jo ikke ok. Jeg sier bare hjelp
Gjest Ciegus Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Jaja, i mitt bryllup kunne du helt fint ha brukt den kjolen i hvertfall, men det har kanskje ikke så mye å si. Jeg er ikke så veldig konservativ og har forstått at jeg er litt mer liberal når det gjelder kleskoder enn det mange andre på KG er. I min verden er det kun hvitt som ikke er tillatt. Lyse farger går helt fint. Og hadde noen dukket opp i hvitt hadde jeg nok gitt blaffen i det også. Kan du kombinere den med noe annet i en annen farge, f.eks et sjal, en pen jakke eller noe? 1
Gjest Tigress Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Som oftast kan ein gå ut i frå ein enkel regel: må du spørje som det er greitt, er det truleg ikkje det.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Jeg tror ikke jeg har vært i et eneste bryllup oppigjennom tidene hvor ikke den pudderrosa kjolen hadde vært helt og holdent akseptabel på en gjest. Det er selvsagt en stor sannsynlighet for at dagens gifteklare generasjon (og deres mange venninner) ofte, og spesielt på nett, har tendenser til å bli mer katolske enn paven. På en gledes- og fest dag som et bryllup jo er, så må jeg vel si at dersom noen av gjesten ikke har annet å ta seg til enn å diskutere øvrige kvinnelige gjesters kjoler.... da er det for mange gjester i det bryllupet. 2
Gjest Gaea Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Den pudderrosa synes jeg er OK selv, men skjønner at den er litt "brudete". Personlig kunne jeg godt ha brukt den som brudekjole. Men hvis du bruker en litt fargerik veske, sko, smykker, tynt skjerf eller noe slikt til synes jeg det er enda tryggere. Veldig fin, så jeg tror jeg hadde gått for den + litt mer farger i noe annet. Endret 20. mars 2014 av Gaea
HvittHus Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 20. mars 2014 Som oftast kan ein gå ut i frå ein enkel regel: må du spørje som det er greitt, er det truleg ikkje det. Normalt sett er jeg veldig trygg på hva jeg skal kle meg i selskap, men etter å ha lest inne på bryllupsforumet en stund, har jeg forstått at det er utallige fallgruber man kan dette i når det gjelder antrekk Denne tråden er jo et godt eksempel på det. Halvparten mener kjolen ikke kan brukes, mens den andre synes den er okei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå