Gjest Lille-pus Skrevet 18. mars 2014 #61 Skrevet 18. mars 2014 (endret) Bolero er så godt som umulig å finne i butikkene, og godt er det. Styggere plagg skal man lete lenge etter. Anonymous poster hash: a2a7e...153 Gjennom hele resten av livet vil du antageligvis oppdage at det både finnes plagg du liker og plagg du ikke liker, men at ikke du liker det betyr ikke at ingen andre liker disse plaggene. Slik er bare verden, og ingen leter vel etter det de ikke liker... eller? Det er fremdeles ikke uniformsplikt i Norge, - i alle fall ikke etter ungdomsskolen. Så jeg er glad for at det finnes boleroer, fordi ganske mange bruker dem, deriblant AB i innlegget nedenfor, og de kan være veldig fine f.eks. til en kortermet kjole (er min mening om det). Det finnes en god del plagg og sko jeg ikke kunne tenke meg å bære selv, men jeg ønsker dem da ikke ut av salg, - fordi jeg vet det finnes mennesker som liker dem, og fordi ingen tvinger meg til å bære dem. Jeg bruker en del cardigans fordi jeg ikke kan vise øverste del av armene mine. Da lar cardigans meg bruke en del topper om jeg vanligvis ikke kunne ha brukt. Og jeg bruker også av og til enkle sorte boleroer av samme årsak.. Don't shoot me Anonymous poster hash: a9741...de5 Endret 18. mars 2014 av Lille-pus 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #62 Skrevet 18. mars 2014 Jeg synes en del av cardiganene i denne tråden er mindre pene, men det samme synes jeg om mange jakker, gensere, sko, bukser, skjorter - you name it. Tror ikke det finnes et klesplagg jeg hater universelt. Dessuten ser jeg hver dag at det er mange som har helt ulik klesstil fra meg, så jeg forstår jo at butikkene har disse plagene selv om jeg ikke ville kjøpt dem selv.Anonymous poster hash: 21919...a98 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #63 Skrevet 18. mars 2014 Lillepus har en klassisk smak, det er det vel ingen som kan nekte for. En cardigan hoerer til en klassisk garderobe. At jeg ikke alltid synes det hun plukker ut passer for meg, er vel en grei sak. Da bare fortsetter jeg og lete videre Men i motsetning til mange andre, proever hun og komme folk i moete, fremfor og kritisere dem ihjel. Hurra for mangfold, og hjelpsomme brukere, sier jeg. Og henge henne ut for og ha daarlig smak, sier vel mere om "AB" enn noe som helst annet. Anonymous poster hash: b4b15...6cf 9
Antlers Skrevet 18. mars 2014 #64 Skrevet 18. mars 2014 Jeg føler meg ofte fin i cardigan. Noen ganger er det et plagg jeg bare slenger på meg fordi det er småkaldt, mens andre ganger er det en planlagt del av antrekket som gjør det mer spennende. Cardigans finnes i så mange forskjellige materialer, fasonger og farger at de passer til det aller meste av antrekk - bare man velger den rette til det man har på seg og selvsagt noe som er flatterende for ens egen figur. Her er to eksempler jeg ville brukt vinterstid (med en kroppsnær topp/genser under): http://number76.files.wordpress.com/2010/07/burberrybrit_woolmixcardigan.jpg http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/1328x2000/15-46/15-4685.jpg Når det er litt varmere i været bruker jeg helst unkneppede cardigans (med eller uten belte i livet, alt ettersom hva som tar seg best ut): http://i00.i.aliimg.com/img/pb/697/284/458/458284697_773.jpg http://31.media.tumblr.com/tumblr_m160l5687w1r0dhavo1_500.jpg http://vialikes.com/wp-content/uploads/blogger/-SEs13zmdp8M/Ukcoo47ZspI/AAAAAAAAAgQ/AraUfqbhTO8/s1600/10%2Bcomfy%2Bcute.jpg Det finnes en drøss med cardigans jeg aldri ville gått med selv, og mange jeg synes er direkte stygge, men en i god kvalitet (trenger absolutt ikke koste en formue), som jeg vet kler min kroppsform, synes jeg løfter de antrekkene jeg har. Helhetsinntrykket blir f.eks mer spennende med en fin sommerkjole mot en cardigan med en litt annen struktur. 2
Neket Skrevet 18. mars 2014 #65 Skrevet 18. mars 2014 Hva skal man ellers bruke med tskjorter eller andre topper da? Bruker dere som ikke liker cardigans kun hele gensere fra oktober til mai? Jeg bruker mest jakker med glidelås eller hettejakke. Jeg har ikke en klassisk stil og perleøredobber kommer jeg aldri til å ta på meg
Gjest Silverstream Skrevet 18. mars 2014 #66 Skrevet 18. mars 2014 Synes cardgan er fine, men har ikke spesielt mange selv. Den ene jeg bruker mest er en lang grå cardigan med hette og sånn pinne i hull greier
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #67 Skrevet 18. mars 2014 Så hvorfor spør du når du ikke vil ha noe du kan hente idèer fra... Har du bare bestemt deg for at du liker ikke en eneste cardigan, og dermed lager du en tråd om det Er ikke noe nytt heller ser du. Dette bildet er bare 12 år gammelt, - det kunne like gjerne blitt tatt i dag. Folk kan bruke akkurat så lite eller mye penger på å kle seg pent som de bare vil for meg, men det plager tydeligvis livet av enkeløte andre... eller lå det en bitteliten grønn misunnelsesdjevel å vaket i vannskorpen her nå... Jeg er glad i cardiganene mine, og har flere typer. Syns forøvrig at dette ikke var et veldig godt eksempel, da dette heller mer mot kjerring (bortsett fra at de gjerne har på bh . Fint antrekk, men kjedelig. Syns eksempelet med hun i gul cardigan er bedre Smaken er som baken! Anonymous poster hash: 7888b...84a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #68 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er glad i cardiganene mine, og har flere typer. Syns forøvrig at dette ikke var et veldig godt eksempel, da dette heller mer mot kjerring (bortsett fra at de gjerne har på bh . Fint antrekk, men kjedelig. Syns eksempelet med hun i gul cardigan er bedre Smaken er som baken! Anonymous poster hash: 7888b...84a For all del søt jente, men syns bare ikke det var et godt eksempel på å fronte cardiganen. Anonymous poster hash: 7888b...84a
Gjest Lille-pus Skrevet 18. mars 2014 #69 Skrevet 18. mars 2014 (endret) Jeg er glad i cardiganene mine, og har flere typer. Syns forøvrig at dette ikke var et veldig godt eksempel, da dette heller mer mot kjerring (bortsett fra at de gjerne har på bh . Fint antrekk, men kjedelig. Syns eksempelet med hun i gul cardigan er bedre Smaken er som baken!Anonymous poster hash: 7888b...84a Intensjonen var mer å påpeke at cardigans ikke er et nytt påfunn selv om det har vært litt 'in' nå i vinter. Bildet er fra et større, internasjonalt magasin og viser noe av det som var high-end fashion i 2002. Samme stil finnes også dag, og den gule (som sikkert er omtrent 12 år nyere enn bildet) hadde en nydelig farve. Gult i sitronspekteret ser ut til å bli en av vårens/sommerens farver. Edit: Eksempel på vårens/sommerens gulfarve i bomull med 3/4 lange ermer. Endret 18. mars 2014 av Lille-pus 2
Gjest Nanne70 Skrevet 18. mars 2014 #70 Skrevet 18. mars 2014 Jeg bruker mest jakker med glidelås eller hettejakke. Jeg har ikke en klassisk stil og perleøredobber kommer jeg aldri til å ta på meg Jeg har heller ikke en klassisk stil og bruker absolutt ikke perleøredobber, men hettejakke er ikke noe jeg for eksempel kan bruke på jobb. Ikke alltid jeg ønsker å bruke dressjakke heller, så da er en cardigan et bra alternativ
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #71 Skrevet 18. mars 2014 Jeg bruker mest jakker med glidelås eller hettejakke. Jeg har ikke en klassisk stil og perleøredobber kommer jeg aldri til å ta på meg Man bruker vell cardigan som du bruker hettejakke regner jeg med. Hvis man synes cardigan er dårlig stil, men selv bruker hettejakke så ler jeg. Anonymous poster hash: 97f7c...b22 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #72 Skrevet 18. mars 2014 Cardigans er et must! Alltid hatt flere i skapet de siste 20-25 årene etter ung kvinne med jeans/hettejakke ble voksen og fant meg til rette i klassisk style. Elsker mine cardigans, men har hatt vansker de siste årene å finne noen jeg liker. Pleide å kjøpe på Benetton, men de ble plutselig dårligere kvalitet og nuppet - mye- Er jo fine de Lille-Pus har linket til flere ganger, men i noe dyr prisklasse for meg. Anonymous poster hash: 68994...e4d 2
Neket Skrevet 18. mars 2014 #73 Skrevet 18. mars 2014 Man bruker vell cardigan som du bruker hettejakke regner jeg med. Hvis man synes cardigan er dårlig stil, men selv bruker hettejakke så ler jeg. Anonymous poster hash: 97f7c...b22 Har jeg sagt det er dårlig stil? Jeg har bare sagt meg delvis enig med TS. Et slikt plagg kommer aldri inn i garderoben min, sammen med ballerinasko, CG jakke, perleøredobber og bunad. Og 2xu tightsen min bruker jeg kun på trening! Ikke på shopping med cardigan over...le og kos deg, du!
Gjest Crazycatlady Skrevet 18. mars 2014 #74 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har heller ikke klassisk stil, men har flere cardiganer. Syns det er greit å slenge over, og finnes jo mange ulike så vil kunne påstå at man kan bruke det uansett hvilken stil man har. Jeg syns ikke hettegenser passer med kjole eller skjørt som regel, så jeg liker godt cardigans. Cardigan er vel ikke kun den tynne typen med knapper vel eller tar jeg feil nå? I så fall er det jo et enormt utvalg der ute. Tynne, tykke, lange, korte, med mønster eller uten. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #75 Skrevet 18. mars 2014 Har jeg sagt det er dårlig stil? Jeg har bare sagt meg delvis enig med TS. Et slikt plagg kommer aldri inn i garderoben min, sammen med ballerinasko, CG jakke, perleøredobber og bunad. Og 2xu tightsen min bruker jeg kun på trening! Ikke på shopping med cardigan over...le og kos deg, du! Les: Hvis Anonymous poster hash: 97f7c...b22
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #76 Skrevet 18. mars 2014 http://minmote.no/2014/03/5-lune-kardigans-du-kan-bruke-hele-sesongen/ Jeg synes de var dritstygge alle sammen! Anonymous poster hash: 8a083...592 2
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 18. mars 2014 #77 Skrevet 18. mars 2014 Sånne lange, slouchy cardigans som er lenket til flere ganger i tråden er jo fine hvis man har en slank og nett kropp. Ikke så fint når man har store boobs foran og rumpe som lager ræv i jakka. (Jeg hører til siste kategori, forøvrig, så ingen tror jeg prøver å gjøre narr av noen.)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #78 Skrevet 19. mars 2014 Jeg liker best de som er litt korte, enkle og tidløse. Slike som farmoren min pleide å bruke. Jeg har denne: http://nostebarn.no/voksen/cardigan-voksen-ull.html Synes også denne er fin: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/gensere/ballantyne-2350/kate-cardigan-105083-100/ Er enig i at man kler det best hvis man er ganske slank med små bryster. Anonymous poster hash: 43e52...966 1
Majott Skrevet 19. mars 2014 #79 Skrevet 19. mars 2014 Bolerojakker, er det virkelig noen som fremdeles bruker dette? Stivt? Med en fin blazer ser man ikke stiv ut. Jeg bruker nesten alltid blazer, og i Norge har jeg forstått at mange mener dette er "for fint" til hverdags. Det bryr meg ikke. Heller "for pyntet"(tullete uttrykk), klassisk og fint kledd enn fullstendig plain og casual til enhver tid, og alt skal være så forbannet "enkelt og praktisk" hele tiden. Jeg er ingen stor fan av cardigans selv. Synes de aller fleste bilder som er postet i denne tråden skriker trash. Jeg finner omtrent aldri cardigans jeg liker, men jeg har to favoritter som går til alt og kan se riktig pene ut til det rette antrekket: http://www.acnestudios.com/raya-sh-mohair-dove-white-106579.html http://www.acnestudios.com/raya-sh-mohair-carbone-black-106529.html Fra ACNE. Usj, jeg måtte grøsse da jeg så den siden fra Acne. Blodfattige modeller som ser ut som lik, med klær som er altfor store og slett ikke passer. Klærne hadde sett bedre ut om de var hengt opp på kleshengere. Nei, det tok helt fra meg lysten til å kjøpe noe derfra! 3
Gjest Evans Skrevet 19. mars 2014 #80 Skrevet 19. mars 2014 Praktisk 1: Bare å dra på seg når du er litt kald, i stede for å måtte sette på seg ytterjakka. Praktisk 2: Kan bruke sommersingletene og t-skjorte langt utpå vinteren. Praktisk 3: Ser ut som du har på deg et ny topp, når du egentlig bare har satt på deg en liten jakke. Praktisk 4: Tar liten plass bort. Både i skapet og i veska (bortsett fra slike laaaaange og stooooore). Praktisk 5: Kan varriere antrekket mer ved å sette på seg en annen cardigan (nesten samme som nr 3). Praktisk 6: Knapper - kan ha den åpen eller lukke den igjen, helt eller delvis. Veldig praktisk. Derfor liker jeg det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå