Gå til innhold

Cardigan - et stygt plagg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med cardigans, det er da bare en jakke med knapper, det som min oldemor kalte golfjakke? Er det virkelig noen som føler seg fin i en cardigan? Jeg føler at jeg ser ut som ei gammel kjerring eller et gudsord fra landet i det plagget. Kan noe opplyse meg? Eller gi meg link til en fin cardigan?

Anonymous poster hash: 8a083...592
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Altså, det finnes jo enormt mange forskjellige cardiganer. Noen fine, noen mindre fine. Å mislike et plagg bare fordi det har knapper er jo litt rart...? Ikke at alle har det heller.

Du kan selvsagt la være å bruke det selv, men det er et helt vanlig plagg. Ingen andre kommer til å synes at du ser ut som en gammal kjerring om du bruker det. ;)

Endret av Gaea
Skrevet

Ja det finnes veldig mange forskjellige :) Elsker dette plagget jeg!

• Liker 6
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med cardigans, det er da bare en jakke med knapper, det som min oldemor kalte golfjakke? Er det virkelig noen som føler seg fin i en cardigan? Jeg føler at jeg ser ut som ei gammel kjerring eller et gudsord fra landet i det plagget. Kan noe opplyse meg? Eller gi meg link til en fin cardigan?

Jeg føler meg helt ok i mine cardigans.

Og siden du har funnet AB funksjonen så kan du få lov til å søke og lete litt dersom du virkelig er interessert i å se hvor jeg finner dem og hvordan de ser ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men det er bare en tynn jakke med knapper, ikke sant?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg helt ok i mine cardigans.

Og siden du har funnet AB funksjonen så kan du få lov til å søke og lete litt dersom du virkelig er interessert i å se hvor jeg finner dem og hvordan de ser ut.

Jeg er uansett ikke så veldig interessert i å se på cardigans til 4000 kr fra en spesiell leverandør i London eller Roma.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Men det er bare en tynn jakke med knapper, ikke sant?

De finnes i alle lengder og i åpne versjoner uten noen knapper. Det blir som å si at alle jeans er rette og formløse forbeholdt cowboyer.

Anonymous poster hash: 74a3e...326

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men føler dere dere stilige/sexy i disse cardigansene? Det er vel bare jeg som rett og slett ikke skjønner greia eller liker plagget...

• Liker 2
Gjest Peanut
Skrevet

Men føler dere dere stilige/sexy i disse cardigansene?

Jeg har på meg en svart en nå faktisk, uten knapper. Føler meg stilig ja. ^_^

(Det er for øvrig helt greit å ikke like et plagg- noen typer jeg ikke liker heller... <_< )

Skrevet

Cardigan er hva en gjør den til. Brukt sammen med tweed-bukse, mokasiner samt matchende topp (såkalt twin-set) og perle-kjede, ja da kan det fort bli ansett som bestemor-stil.

Samme cardigan med hullete jeans, stiletter og t-shirt i silke gir meg heller Olivia Palermo-vibber.

Også er det jo et av de plaggene som faktisk er funksjonelle (og muligens fine)! Lett å ha med seg under armen eller i veska. Over skuldrene (i ren bestemor-stil) eller rundt livet (bad-girl!).

Lenge leve Cardi'!!!!!! :danse:

• Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg er uansett ikke så veldig interessert i å se på cardigans til 4000 kr fra en spesiell leverandør i London eller Roma.

Så hvorfor spør du når du ikke vil ha noe du kan hente idèer fra...

Har du bare bestemt deg for at du liker ikke en eneste cardigan, og dermed lager du en tråd om det :lol:

Er ikke noe nytt heller ser du.

Dette bildet er bare 12 år gammelt, - det kunne like gjerne blitt tatt i dag.

Glamour-2002.jpg

Folk kan bruke akkurat så lite eller mye penger på å kle seg pent som de bare vil for meg, men det plager tydeligvis livet av enkeløte andre... eller lå det en bitteliten grønn misunnelsesdjevel å vaket i vannskorpen her nå... ;)
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Folk kan bruke akkurat så lite eller mye penger på å kle seg pent som de bare vil for meg, men det plager tydeligvis livet av enkeløte andre... eller lå det en bitteliten grønn misunnelsesdjevel å vaket i vannskorpen her nå... ;)

Haha, jeg har da nok penger, jeg, finnes ikke misunnelig på deg og ikke plager det livet av meg heller. Jeg er bare ikke interessert i overprisa varer, enten det er cardigans, truser eller andre ting. Jeg gidder ikke å være med på den karusellen.

• Liker 10
Skrevet

Men føler dere dere stilige/sexy i disse cardigansene? Det er vel bare jeg som rett og slett ikke skjønner greia eller liker plagget...

Ikke jeg heller!! Slike lange uten knapper ser jo ca ut som en morgenkåpe.

Takke meg til glidelås eller genser!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg heller!! Slike lange uten knapper ser jo ca ut som en morgenkåpe.

Takke meg til glidelås eller genser!

Da er vi to! :) Jeg synes de ser helt håpløse ut. :fnise:

Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg syns ikke cardigan er spesielt sexy, men kan være pent og det er veldig praktisk da. Pleier blant annet å ha det over kjoler eller topper når det er for kaldt til å gå med bare skuldre.

• Liker 2
Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg bruker det ofte for å skjule armer om jeg fryser. Det kommer an på hvilken cardigan selvfølgelig. Finnes mange fine som passer til mange anledninger. Og så er de veldig behagelige og enkle å bare hive på seg når man ikke vet helt hva man skal bruke.

http://4.bp.blogspot.com/_FCFlLWguEnI/TDYyzT5W2VI/AAAAAAAAAQ0/voh5o0JStW0/s1600/halogen+cardigan.jpg

https://d3fzrgzt53nwlw.cloudfront.net/app/public/spree/products/3426/large/02_Georges_Cardigan_ShacklewellGrey.jpg?1385660533

http://media.frenchconnection.com/ms/fcuk/78CE9_model/1537/1024/Lover-Boy-Cardigan.jpg?lc=en-GB&lv=9&404=fcuk/78CE9.jpg

Cardigans synes jeg kan gå med enkle eller fargerike/mønstrede topper, t-skjorter, jumpere. Kanskje med dongeribukse eller tights til. Jeg liker det enkelt, og å slenge på en cardigan når jeg går ut synes jeg er veldig praktisk.

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Passe sært å ikke vil svare ordentlig bare fordi ts er AB. Hvorfor klikke seg inn i tråden i det hele tatt da, egentlig?

• Liker 14
Skrevet

Jeg har på meg en solgul cardigan nå, og jeg føler meg fin i den :)

Men dersom du tar på deg en oppkneppet bluse, langt skjørt og en grå cardigan kan jeg være enig i at du fort blir kjærringaktig. :fnise: Jeg synes det kommer helt an på hvordan man bruker den.

Cardiganer kommer jo i mange farger, mønstre og lengder, så det finnes noe for en hver stil. I tillegg synes jeg det er kjempepraktisk å bruke tidlig på dagen eller på kvelden om sommeren når det er kaldt ute, men ikke kaldt nok til ytterjakke.

• Liker 1
Skrevet

Synes tynne, enkle cardigans kan være fint på jenter. De tykkere versjonene passer som regel ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...