AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #41 Skrevet 17. mars 2014 Jeg kan ikke forklare deg greia, for jeg skjønner heller ikke poenget. Jeg synes heller ikke de er fine... Jeg har en lang strikkejakke selv og den er grei nok til en bukse eller et nøytralt skjørt hvis det er for kaldt til å bare bruke en bluse/topp til, men jeg er usikker på om den går i kategorien "cardigan" faktisk. Det forbinder jeg bare med litt kortere, tynne strikkejakker. Gi meg en genser og jeg vil bruke den lenge før en cardigan kommer på min kropp. Jeg har googlet cardigans nå i kveld og klarer fortsatt ikke å finne noen jeg synes er fine, så det er nok lost case for min del. Anonymous poster hash: 8a083...592
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #42 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er uansett ikke så veldig interessert i å se på cardigans til 4000 kr fra en spesiell leverandør i London eller Roma. Anonymous poster hash: 8a083...592 BOOOOM, hahahahaha Anonymous poster hash: a1438...17f 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #43 Skrevet 18. mars 2014 Så hvorfor spør du når du ikke vil ha noe du kan hente idèer fra... Har du bare bestemt deg for at du liker ikke en eneste cardigan, og dermed lager du en tråd om det Er ikke noe nytt heller ser du. Dette bildet er bare 12 år gammelt, - det kunne like gjerne blitt tatt i dag. Folk kan bruke akkurat så lite eller mye penger på å kle seg pent som de bare vil for meg, men det plager tydeligvis livet av enkeløte andre... eller lå det en bitteliten grønn misunnelsesdjevel å vaket i vannskorpen her nå... Jeg er enig med AB du svarer. Jeg bruker gjerne masse penger på klær, så det er ikke der det ligger for min del, men klærne du kjøper er jo harry. De er ikke sexy, de er ikke klassiske. Bare et desperat forsøk på å se bra ut, men så går det kanskje ikke helt. Smak kan ikke kjøpes for penger, sies det. Anonymous poster hash: a1438...17f 3
Weewiwee Skrevet 18. mars 2014 #44 Skrevet 18. mars 2014 Jeg bruker en del cardigans fordi jeg ikke kan vise øverste del av armene mine. Da lar cardigans meg bruke en del topper om jeg vanligvis ikke kunne ha brukt. Og jeg bruker også av og til enkle sorte boleroer av samme årsak.. Don't shoot me Anonymous poster hash: a9741...de5 Bolerojakker, er det virkelig noen som fremdeles bruker dette? Jeg synes ikke en cardigan er et spennende plagg i seg selv, mer nøytralt og praktisk. Bruker ofte skjorter, eller bluser, og om vinteren er det flott å slenge en tynn ullcardigan over om det blir kaldt. Er ikke så glad i store tjukke gensere, da det ofte blir for varmt med genseren på og for kaldt uten! Og på sommeren så er det jo utrolig praktisk å kunne ta en cardigan over en sommerkjole, for å være varm nok utover kvelden. Om man aldri bruker cardigans, hva bruker man i stede (f.eks. over sommerkjole)? Jeg ser jo at blazer er et pent alternativ, men det føles lett litt "stivt." Når det er sagt, så er jeg ingen fan av de lange, formløse som det er så mye av nå. Får litt assosiasjoner til badekåpe... Stivt? Med en fin blazer ser man ikke stiv ut. Jeg bruker nesten alltid blazer, og i Norge har jeg forstått at mange mener dette er "for fint" til hverdags. Det bryr meg ikke. Heller "for pyntet"(tullete uttrykk), klassisk og fint kledd enn fullstendig plain og casual til enhver tid, og alt skal være så forbannet "enkelt og praktisk" hele tiden. Jeg er ingen stor fan av cardigans selv. Synes de aller fleste bilder som er postet i denne tråden skriker trash. Jeg finner omtrent aldri cardigans jeg liker, men jeg har to favoritter som går til alt og kan se riktig pene ut til det rette antrekket: http://www.acnestudios.com/raya-sh-mohair-dove-white-106579.html http://www.acnestudios.com/raya-sh-mohair-carbone-black-106529.html Fra ACNE. 1
Sunshine Skrevet 18. mars 2014 #45 Skrevet 18. mars 2014 Jeg elsker cardigans og har en hel haug!! Jeg "må" skjule overarmene mine, men å finne sommerkjoler/topper med ermer er tilnærmet håpløst så da tar jeg en cardigan over i stedet. I mange tilfeller synes jeg cardiganen gjør hele antrekket - enten demper det, eller løfter det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #46 Skrevet 18. mars 2014 Få noen bilder av disse fine cardiganene, da! Anonymous poster hash: 8a083...592
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #47 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er ingen stor fan av cardigans selv. Synes de aller fleste bilder som er postet i denne tråden skriker trash. Jeg finner omtrent aldri cardigans jeg liker, men jeg har to favoritter som går til alt og kan se riktig pene ut til det rette antrekket: http://www.acnestudios.com/raya-sh-mohair-dove-white-106579.html http://www.acnestudios.com/raya-sh-mohair-carbone-black-106529.html Fra ACNE. Fikk ikke sett disse, siden eksisterer ikke. Anonymous poster hash: 8a083...592
Weewiwee Skrevet 18. mars 2014 #48 Skrevet 18. mars 2014 Fikk ikke sett disse, siden eksisterer ikke. Anonymous poster hash: 8a083...592 http://c893323.r23.cf3.rackcdn.com/catalog/product/cache/6/image/x900/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/1/9/196133-W43_A_4929.jpg http://is4.revolveclothing.com/images/p/fw/z/ACNE-WK24_V1.jpg
Neket Skrevet 18. mars 2014 #49 Skrevet 18. mars 2014 http://c893323.r23.cf3.rackcdn.com/catalog/product/cache/6/image/x900/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/1/9/196133-W43_A_4929.jpg http://is4.revolveclothing.com/images/p/fw/z/ACNE-WK24_V1.jpg Den første er jo stylet som en morgenkåpe! Hun slang den på seg da hun våknet av at det ringte på døra. Slik så hun ut for Jehovas Vitnene som stod utenfor :D Forøvrig synes jeg dere kan la LillePus være i fred. Om jeg ikke liker at en spesifikk bruker bare digger Gina Tricot og Superkul.no er det helt unødvendig å utbasunere for en fryktelig dårlig og billig smak og stil vedkommende har. LillePus er over 23 og liker å kle seg klassisk, tidløst og elegant i kvalitetsklær. Om dere synes det er kjerring, javel. Men drit i å sitte og slenge med kjeften som anonym! 12
Gjest Lille-pus Skrevet 18. mars 2014 #50 Skrevet 18. mars 2014 (endret) Jeg er enig med AB du svarer. Jeg bruker gjerne masse penger på klær, så det er ikke der det ligger for min del, men klærne du kjøper er jo harry. De er ikke sexy, de er ikke klassiske. Bare et desperat forsøk på å se bra ut, men så går det kanskje ikke helt. Smak kan ikke kjøpes for penger, sies det. Anonymous poster hash: a1438...17f Your problem, 'darling'. It takes one to know one....and you're neither. Edit: Tusen takk, Blånd og dere andre, både de som gikk med i dragsuget i går og de som fremdeles står. De ble lest og er høyt verdsatt. Endret 18. mars 2014 av Lille-pus 7
Daudaferd Skrevet 18. mars 2014 #52 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er nok en cardigandame, har massevis i skapet. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #53 Skrevet 18. mars 2014 Å si at cardigan er et stygt plagg er som å si at jeans er et stygt plagg. Det finnes så utrolig mange forskjellige typer at det blir litt rart å "hate alle". Anonymous poster hash: 5ff01...7c8 10
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #54 Skrevet 18. mars 2014 Ikke begynn med det dramaet igjen da, damer. Anonymous poster hash: 8a083...592
Gjest crazycatlady Skrevet 18. mars 2014 #55 Skrevet 18. mars 2014 Det finnes både fine og stygge cardigans, akkurat som med alle andre plagg. Men generelt er jeg nok mer glad i gensere.
Gjest Peanut Skrevet 18. mars 2014 #56 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er enig med AB du svarer. Jeg bruker gjerne masse penger på klær, så det er ikke der det ligger for min del, men klærne du kjøper er jo harry. De er ikke sexy, de er ikke klassiske. Bare et desperat forsøk på å se bra ut, men så går det kanskje ikke helt. Smak kan ikke kjøpes for penger, sies det. Håh! O_O Jeg har sett i den tråden der Lille-pus legger ut bilder eller tekst av hvilke klær hun har på seg, og det er jo bare sånne skikkelig flotte, klassiske plagg. Lille-pus har smak! ^^, Du derimot, er bare smakløs. Fysj! >_<
torias Skrevet 18. mars 2014 #57 Skrevet 18. mars 2014 Hva skal man ellers bruke med tskjorter eller andre topper da? Bruker dere som ikke liker cardigans kun hele gensere fra oktober til mai? 3
Gjest Lille-pus Skrevet 18. mars 2014 #58 Skrevet 18. mars 2014 Bolerojakker, er det virkelig noen som fremdeles bruker dette? Boleroer både produseres og selges i rimelig store antall. Både i ull og i bomull. Det er jo ikke mer komplisert enn en veldig kort jakke, ofte med 3/4 lange ermer for sommerbruk og lange ermer for vinterbruk, og et ofte et enkelt hekte. Noen vil synes det ikke er noe for dem, andre liker det. Alle eksempler med vilje lagt i nøytalt grått. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #59 Skrevet 18. mars 2014 Bolero er så godt som umulig å finne i butikkene, og godt er det. Styggere plagg skal man lete lenge etter. Anonymous poster hash: a2a7e...153 3
outkast Skrevet 18. mars 2014 #60 Skrevet 18. mars 2014 Som et rent koseplagg å pakke seg inn i var den fin. Men ikke å se fin ut i. Synes jeg (må man vel huske på å skrive ). Anonymous poster hash: 8a083...592 Du skulle sett hvor fin den ser ut på, du! Jeg er klar over at den kan minne litt om en badekåpe på det bildet, men det er absolutt ikke tilfellet i virkeligheten. Om man går med den ukneppet så ser den veldig fin og ordentlig ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå