Gå til innhold

Cardigan - et stygt plagg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på meg en solgul cardigan nå, og jeg føler meg fin i den :)

Men dersom du tar på deg en oppkneppet bluse, langt skjørt og en grå cardigan kan jeg være enig i at du fort blir kjærringaktig. :fnise: Jeg synes det kommer helt an på hvordan man bruker den.

Cardiganer kommer jo i mange farger, mønstre og lengder, så det finnes noe for en hver stil. I tillegg synes jeg det er kjempepraktisk å bruke tidlig på dagen eller på kvelden om sommeren når det er kaldt ute, men ikke kaldt nok til ytterjakke.

Takk, jeg skal sjekke ut mønstrede. Ensfargede synes jeg ihvertfall er veldig kjedelige. TS

Anonymous poster hash: 8a083...592

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med cardigans, det er da bare en jakke med knapper, det som min oldemor kalte golfjakke? Er det virkelig noen som føler seg fin i en cardigan? Jeg føler at jeg ser ut som ei gammel kjerring eller et gudsord fra landet i det plagget. Kan noe opplyse meg? Eller gi meg link til en fin cardigan?

Her er linker til noen fine cardigans:

1. http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/gensere/sisters-point-913/luba-knit-913675-83/

2.http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/gensere/only-589/siline-long-cardigan-590282-1/

3. http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/gensere/elvine-819/maya-ottoman-knit-cotton-819287-912/

4. http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/gensere/sisters-point-913/luba-knit-913675-281/

Anonymous poster hash: 560c0...6ce

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

En mørk cardigan , til en lys litt godt brukt jeans, ballerina sko... Løst utslått hår :) Ja , snasent!

ps. LillePus , jeg forduger deg ;) <3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk! Nr 3 var ikke så dum, de andre likte jeg ikke. ;)

Bare hyggelig. Smak og behag :-)

Anonymous poster hash: 560c0...6ce

Skrevet

Jeg synes ikke en cardigan er et spennende plagg i seg selv, mer nøytralt og praktisk. Bruker ofte skjorter, eller bluser, og om vinteren er det flott å slenge en tynn ullcardigan over om det blir kaldt. Er ikke så glad i store tjukke gensere, da det ofte blir for varmt med genseren på og for kaldt uten! Og på sommeren så er det jo utrolig praktisk å kunne ta en cardigan over en sommerkjole, for å være varm nok utover kvelden.

Om man aldri bruker cardigans, hva bruker man i stede (f.eks. over sommerkjole)? Jeg ser jo at blazer er et pent alternativ, men det føles lett litt "stivt."

Når det er sagt, så er jeg ingen fan av de lange, formløse som det er så mye av nå. Får litt assosiasjoner til badekåpe...

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde aldri trodd at et emne som "cardigan" kunne skape så mye kvalme :bond:

"Cardigan - Anti-social clothing"

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og personhets.

pinar, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en del cardigans fordi jeg ikke kan vise øverste del av armene mine. Da lar cardigans meg bruke en del topper om jeg vanligvis ikke kunne ha brukt.

Og jeg bruker også av og til enkle sorte boleroer av samme årsak.. Don't shoot me :(

Anonymous poster hash: a9741...de5
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en del cardigans fordi jeg ikke kan vise øverste del av armene mine. Da lar cardigans meg bruke en del topper om jeg vanligvis ikke kunne ha brukt.

Og jeg bruker også av og til enkle sorte boleroer av samme årsak.. Don't shoot me :(

Anonymous poster hash: a9741...de5

Det er ingen som trenger å unnskylde seg her fordi de buker cardigan eller bolero, for den saks skyld. Det ser ut som de fleste synes cardigan er helt rått. :wink:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om man aldri bruker cardigans, hva bruker man i stede (f.eks. over sommerkjole)? Jeg ser jo at blazer er et pent alternativ, men det føles lett litt "stivt."

Jeg bruker mer ordentlige ytterjakker, eventuelt sjal/skjerf. TS

Skrevet

Dette er den fineste cardiganen jeg vet om, jeg føler meg så ekslusiv når jeg har den på, den er rett og slett bare himmelen.

God kvalitet i deilig mohair.

julee-mo-cardigan-2202387-1000x1000.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er den fineste cardiganen jeg vet om, jeg føler meg så ekslusiv når jeg har den på, den er rett og slett bare himmelen.

God kvalitet i deilig mohair.

julee-mo-cardigan-2202387-1000x1000.jpg

Som et rent koseplagg å pakke seg inn i var den fin. Men ikke å se fin ut i. Synes jeg (må man vel huske på å skrive :fnise: ).

• Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Altså, eg synest ikkje ein cardi er like sexy som ein silkekjole, men det er eit nøytralt og klassisk plagg som går til alt. I grøsskalde Norge er det verkeleg verdt å ta med seg, synest eg.

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med cardigans, det er da bare en jakke med knapper, det som min oldemor kalte golfjakke? Er det virkelig noen som føler seg fin i en cardigan? Jeg føler at jeg ser ut som ei gammel kjerring eller et gudsord fra landet i det plagget. Kan noe opplyse meg? Eller gi meg link til en fin cardigan?

Jeg kan ikke forklare deg greia, for jeg skjønner heller ikke poenget. Jeg synes heller ikke de er fine... Jeg har en lang strikkejakke selv og den er grei nok til en bukse eller et nøytralt skjørt hvis det er for kaldt til å bare bruke en bluse/topp til, men jeg er usikker på om den går i kategorien "cardigan" faktisk. Det forbinder jeg bare med litt kortere, tynne strikkejakker.

Gi meg en genser og jeg vil bruke den lenge før en cardigan kommer på min kropp. ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...