Gå til innhold

Noen som har erfaring med cerazette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har gått noen måneder på microgynon p-piller, men fr blødninger hele tiden av dem. Var nettopp hos lege og finn cerazette istedenfor. Noen som har erfaring med hvordan denne er?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på Cerazette et par år. Begynte på de etter min andre fødsel. Jeg hadde ingen blødninger på de. Men på Cerazette kan det være så forskjellig, noen blør hele tiden, andre blør ingenting.

Jeg la imidlertid på meg noen kilo av de, så valgte å skifte merke.

Gikk da over til Loette.

Med de hadde jeg mensen en gang i mnd, men kunne hoppe over mensen en mnd om jeg ville det. Pøvde å hoppe over to mens et par ganger, men da fikk jeg blødning allikevel.

Anonymous poster hash: a6951...30b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på cerazette i tre år nå. Veldig fornøyd! Får ikke blødninger egentlig, kanskje en-to ganger i året. Spesielt hvis jeg har "slurvet" med en pille, da kommer den. Følger du den helt slavisk, skal man ikke få:) Hvert fall har ikke jeg fått det. Men vet om venninner som har gått på den, og de har blødd MYE. Daglig i kanskje tre måneder. Så det er veldig individuelt. Har også hørt at det er bare kroppen som må venne seg til denne, så blødningene stopper til slutt.

Anonymous poster hash: 8e817...ea2
Skrevet

Jeg er på brett nr. 2 nå, og jeg blør hele tiden. Ikke mye, men nok til at det er irriterende. Men jeg har håp om at det skal gi seg.

Har foreløpig ikke fått noen andre bivirkninger :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på cerazette i fire mnd, blødde i fire mnd. Ga opp. Byttet til spiral etter dette.

Anonymous poster hash: a3bb4...809
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg ble deprimert på Cerazette-hormoner. Blødningene var som ellers, men psyken fikk en ordentlig smell.

Skrevet

Er snart ferdig med brett to av cerazette, tenkte først se om pillen funket bra for meg for å se om p-stav kunne være aktuelt. Folk reagerer visstnok ofte likt på disse. Har slitt med en lang mellomblødning på hvert brett, og mensen som kom en uke for tidlig og varte to uker. Tenker holde ut de magiske tre mnd og se om det blir noe forbedring. Bortsett fra uregelmessige blødninger har jeg ingenting å klage på, men er jo grenser for hvor lenge man gidder blø unødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd alt mulig. Cerazette er det som funker for meg! Gjerne 5 mnd mellom hver mens :) og når jeg får den kan det være lite. Noen ganger mer, men gir seg før en uke

Anonymous poster hash: f7b84...59d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Cerazette i noen år, har for det meste vært ganske fornøyd. Mellomblødninger får jeg i ny og ne, spesielt hvis jeg drøyer ut med tidspunktet jeg pleier å ta dem.

Anonymous poster hash: bbef9...284
Skrevet

Jeg gikk på de en stund, men mista sexlysten helt, så da var liksom poenget borte :P

Skrevet

Jeg byttet fra Microgynon til Cerazette for 3 uker siden nå. Startet 1 mensdag, fikk en blødning på 2 dager en uke etterpå, litt småblødninger i kanskje en uke, nå har det stoppet helt :-D

Har gått på disse før jeg da, i 2 år. :-)

Skrevet

Prøvd alt mulig. Cerazette er det som funker for meg! Gjerne 5 mnd mellom hver mens :) og når jeg får den kan det være lite. Noen ganger mer, men gir seg før en uke

Jeg har gått på Cerazette i noen år, har for det meste vært ganske fornøyd. Mellomblødninger får jeg i ny og ne, spesielt hvis jeg drøyer ut med tidspunktet jeg pleier å ta dem.

Hadde dere det sånn at dere blødde mye på de første brettene?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan man reagerer på ulike typer p-piller er veldig individuelt. Man må nesten bare prøve og se hvordan kroppen din reagerer. Det er anbefalt å prøve i 3 måneder, hvis man da ikke får helt uakseptable bivirkninger.

Jeg har gått på Cerazette i 2,5 år, og er veldig fornøyd. Har en blødning ca. hver 2. måned, men mye mindre enn før, og også mindre smerter. Har ikke mellomblødninger. Humøret mitt er også bedre enn da jeg gikk på vanlige p-piller (Loette). Fikk litt kviser i begynnelsen, men de forsvant etter hvert. Sexlysten var litt redusert i begynnelsen, men den er også på plass nå. ;)

Anonymous poster hash: fc858...bee
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Det spørs litt hva du mener med mye?

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Det spørs litt hva du mener med mye? Anonymous poster hash: bbef9...284

Nja, det er ikke store mengder, men litt hver dag. Jeg bare håper noen skal si at de også opplevde det i starten, men så gikk det over ;-)

Skrevet

Jeg har p-stav, samme hormonene. Fungerer supert på meg, har ikke mensen og ble kvitt bivirkningene fra de forrige pillene.

Skrevet

Jeg gikk på cerazette etter fødselen gikk på de i ca 1 år. Hadde ikke ingen blødninger før det hadde gått ca 10 mnd, da kunne det komme litt en dag eller to. Når jeg sluttet så fikk jeg mensen en måned etter pilleslutt. Fikk ingen bivirkninger :)

Skrevet

Gikk på cerazette i 3 mnd, blødde/ hadde blødninger hver dag. Byttet til loette, trives kjempe godt med det.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Blødde mye. Men når det et stabilisert er det verdt det. Bare husk å ta så likt som mulig, så du slipper mer blødninger enn nødvendig :)

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på cerazette i 7 år. Hadde noen dager med blødninger de første par månedene, men mistet mensen med en gang. Har fått mellomblødninger en sjelden gang, ca 2. hvert år eller noe sånt, altså ikke i nærheten ofte nok til å bry seg, og etter masse slurv med pillene i et par uker fikk jeg mensen en gang for noen år siden. Har altså ikke hatt noe problemer med dem.

Anonymous poster hash: 90df2...751

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...