Kjetil E Skrevet 29. mars 2014 #21 Skrevet 29. mars 2014 Hvilke parker har California som er i særklasse? Six Flags? Var ikke videre imponert. Disney og Universal? Langt bedre i Orlando. Knott's Berry Farm? Vannparker? Finnes veldig mange flere av dem i Orlando, og ifølge kåringer er de blant noen av de beste i USA. Legoland? Det finnes også i Orlando. Six flaggs er regnet som den råeste og beste berg og dalbaneparken. Og hvor mange vannparker har man egentlig behov for. Er kun sol, bad og fornøyelsesparker det man er ute etter er nok Florida best men vil man ha noe mere så er California et langt bedre alternativ.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #22 Skrevet 29. mars 2014 Six Flags utenfor LA er veldig bra, den som ligger ut mot Napa Valley (fra SF) vet jeg ikke noe om.Anonymous poster hash: b8c1f...1d5
Kjetil E Skrevet 29. mars 2014 #23 Skrevet 29. mars 2014 Six Flags utenfor LA er veldig bra, den som ligger ut mot Napa Valley (fra SF) vet jeg ikke noe om.Anonymous poster hash: b8c1f...1d5 Det er den i Valencia utenfor LA jeg snakker om ja.
I all verden Skrevet 30. mars 2014 #24 Skrevet 30. mars 2014 Så kan man spørre hvor mange fornøyelsesparker/disney parker har man bruk for. Og så har California langt råere parker enn hva Florida kan vise opp med. En annen ting er man ute etter flere ting enn sol,bad og fornøyelsesparker har California et mye større tilbud enn Florida. Når man er over gjennomsnittlig interessert i fornøyelsesparker (slik som jeg er, og slik de fleste som reiser til USA og er villige til å betale de dyre parkbillettene der), er det ikke noe spørsmål om hvor mange parker man har bruk for. Utvalget i Orlando er stort, men det er ikke dermed sagt at halvparten er stort nok. Det blir nesten som å anbefale folk å reise til Oslo fremfor New York for å oppleve en storby, siden Oslo er "stort nok". Det finnes mange parker rundt i verden med råe berg- og dalbaner, noe Disney World riktignok ikke satser på. Disney legger vekt på tema og detaljer, og opplevelsene der handler om mer enn at ting skal gå høyest og raskest mulig hele tiden. Man skal likevel ikke lengre enn til SeaWorld eller Universal Studios i Orlando eller Busch Gardens en time unna Orlando for å finne berg- og dalbaner i verdensklasse. Ønsker man å fokusere spesielt på berg- og dalbaner, finnes det mange parker som er mye bedre enn Six Flags i California, både i og utenfor USA. Påstanden om at California har "langt råere parker enn hva Florida kan vise opp med" skulle jeg gjerne sett begrunnet. Jeg får følelsen av at du selv ikke er spesielt interessert i slike parker, og baserer rådene dine på hvordan du tror det oppleves for oss som er interesserte. Selv om jeg også reiser mye, gir jeg aldri råd til folk om hvor de bør reise for å drive med ting jeg ikke interesserer meg for. Selv er jeg ikke interessert i for eksempel fotball, festivaler, fjellklatring, restauranter eller nattklubber, så hvis folk spør meg om den slags svarer jeg ærlig at jeg ikke har peiling. Jeg kunne gjettet og slengt ut noen stedsnavn jeg har plukket opp herfra og derfra, men folk gjør best i å spørre noen som har erfaring og faktisk bryr seg. For all del, jeg elsker California, men mekkaet for fornøyelsesparker ligger i Florida 1
Kjetil E Skrevet 30. mars 2014 #25 Skrevet 30. mars 2014 Når man er over gjennomsnittlig interessert i fornøyelsesparker (slik som jeg er, og slik de fleste som reiser til USA og er villige til å betale de dyre parkbillettene der), er det ikke noe spørsmål om hvor mange parker man har bruk for. Utvalget i Orlando er stort, men det er ikke dermed sagt at halvparten er stort nok. Det blir nesten som å anbefale folk å reise til Oslo fremfor New York for å oppleve en storby, siden Oslo er "stort nok". Det finnes mange parker rundt i verden med råe berg- og dalbaner, noe Disney World riktignok ikke satser på. Disney legger vekt på tema og detaljer, og opplevelsene der handler om mer enn at ting skal gå høyest og raskest mulig hele tiden. Man skal likevel ikke lengre enn til SeaWorld eller Universal Studios i Orlando eller Busch Gardens en time unna Orlando for å finne berg- og dalbaner i verdensklasse. Ønsker man å fokusere spesielt på berg- og dalbaner, finnes det mange parker som er mye bedre enn Six Flags i California, både i og utenfor USA. Påstanden om at California har "langt råere parker enn hva Florida kan vise opp med" skulle jeg gjerne sett begrunnet. Jeg får følelsen av at du selv ikke er spesielt interessert i slike parker, og baserer rådene dine på hvordan du tror det oppleves for oss som er interesserte. Selv om jeg også reiser mye, gir jeg aldri råd til folk om hvor de bør reise for å drive med ting jeg ikke interesserer meg for. Selv er jeg ikke interessert i for eksempel fotball, festivaler, fjellklatring, restauranter eller nattklubber, så hvis folk spør meg om den slags svarer jeg ærlig at jeg ikke har peiling. Jeg kunne gjettet og slengt ut noen stedsnavn jeg har plukket opp herfra og derfra, men folk gjør best i å spørre noen som har erfaring og faktisk bryr seg. For all del, jeg elsker California, men mekkaet for fornøyelsesparker ligger i Florida Jeg elsker fornøyelsesparker og da snakker vi jo større og råere berg og dalbaner jo bedre. Og det er en særdeles velkjent sak at Six Flaggs (Valencia LA) og KBF i LA sammen med Six Flaggs Ohio har de aller råeste i verden. Så for min del ligger California milevis fremfor Florida vedrørende fornøyelsesparker. Og skal man være 3 mnd i USA så vil jeg si at man kan ikke bare satse på sol, strand og fornøyelsesparker. Og da har California langt mer å by på enn Florida.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #26 Skrevet 31. mars 2014 Takk for innspill. Nå kommer vi som sagt til å reise med veldig små barn (ca 2 og 4 år), så de råeste berg og dalbanene utgår. Fint om noen med mer barnevennlige tips kommer med litt innspill Anonymous poster hash: e737c...111
I all verden Skrevet 31. mars 2014 #27 Skrevet 31. mars 2014 Disney har veldig barnevennlige parker, spesielt Magic Kingdom. 2 og 4 år er likevel litt i yngste laget. Barna vil helt sikkert kose seg og bli begeistret over alt det rare de kan oppleve der, men dere vil nok måtte forlate parken tidlig når barna blir slitne. Det blir med andre ord ganske dårlig valuta for pengene å ta med så små barn til Disney World. Vent heller med parkene til barna blir så store at de kan holde ut like lenge som dere voksne
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #28 Skrevet 31. mars 2014 Disney har veldig barnevennlige parker, spesielt Magic Kingdom. 2 og 4 år er likevel litt i yngste laget. Barna vil helt sikkert kose seg og bli begeistret over alt det rare de kan oppleve der, men dere vil nok måtte forlate parken tidlig når barna blir slitne. Det blir med andre ord ganske dårlig valuta for pengene å ta med så små barn til Disney World. Vent heller med parkene til barna blir så store at de kan holde ut like lenge som dere voksne Takk for tips Tror du parkene blir for mye for så små barn og at vi bør droppe det? I såfall blir det et litt annet opplegg hvis vi ikke skal i noen parker og vi får se om det blir California eller Florida. Hvilke parker er i såfall best egnet for så små barn? Eldstemann er også veldig opptatt av dyr, biler osv. Erxikke så glad i å bade i store basseng, så badeland er ikke noe vits tror jeg, da holder det med at vi leier hus med basseng og sjøen (tenker jeg hvertfall) Anonymous poster hash: e737c...111
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #29 Skrevet 31. mars 2014 Synd dere reiser når barna er så små. Når de blir eldre vil de som regel ikke huske den turen. Lenge og reise rundt med to barn i 3 mnd. Tror ikke de får så mye utbytte av turen som dere. Anonymous poster hash: f5ca9...1f9 1
I all verden Skrevet 31. mars 2014 #30 Skrevet 31. mars 2014 Synd dere reiser når barna er så små. Når de blir eldre vil de som regel ikke huske den turen. Lenge og reise rundt med to barn i 3 mnd. Tror ikke de får så mye utbytte av turen som dere. Anonymous poster hash: f5ca9...1f9 Jeg tenker litt det samme. Tre måneder er lenge for to små barn hvis dere skal reise rundt mye. Leie hus og være i ro på ett og samme sted er bedre. Jeg tror heller ikke barna vil huske mye av reisen når de blir større, så det kan være bedre å vente noen år hvis dette skal være familiens store eventyrreise. Hvis dere har råd til å reise slik igjen ofte, så er det litt mindre grunn til å vente
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #31 Skrevet 31. mars 2014 Vi kommer til å bli på samme sted i min 3 uker, enda lenger hvis vi kun blir i én stat. Snakker også om å korte ned turen for å kunne gjøre det tidligere, evt 4-5 uker. Da blir vi på samme sted hele tiden, men med dagsturer evt. Vi tar oss råd til å reise slik igjen når barna blir eldre, men en slik tur vil være like mye for å oppleve noe sammen som familie nå og kose oss NÅ liksom, så får vi ta en mer opplevelsesferie når de blir eldre.Anonymous poster hash: e737c...111
GlamCat Skrevet 20. april 2014 #32 Skrevet 20. april 2014 Vi har en 2 åring(snart 2 år) og en 4 åring. Det går fint å reise med så små barn, selvfølgelig er det bedre når de er større, men har man ikke valg så har man det ikke. Så små barn trenger bare foreldrene sine og hvis reisen blir lagt opp på dems premisser så ser jeg ingen grunn til å ikke dra. Av parker i nærheten av San Diego kan jeg anbefale Zoo, Safari park, Seaworld og Legoland. På alle de parkene kan jeg anbefale 2 dagers tur, de er store og med små barn er det best å ikke være der hele dagen, og ta ting litt saktere. I legoland er det mye å gjøre selv om man ikke tar noen karuseller. Ta med badetøy hvis det er varmt. De har en område hvor barn kan leke med vann. 2 åringen min elsker det!!! Ved siden av legoland er også en kjempe fin Aquarium. De har også badeland, men vi har ikke vært der. La jolla shores, Mission bay, mission beach og Del mar beach i San Diego er fine strender for barn. Og å leke på stranda er jo toppers for de små Disneyland er veldig kult å oppleve, men det var litt mas, alt for mange mennesker og stå i kø med en 2 åring er ikke moro Jeg kan anbefale å bo på mission bay, vi bestilte leilighet gjennom airbnb.com. Hvis man bor på mission bay har man bay på den ene siden(ikke noen bølger) og mission beach på andre siden. Også er det belmont park i nærheten +noen andre små lekeparker.
GlamCat Skrevet 20. april 2014 #33 Skrevet 20. april 2014 Jeg har ikke vært i Florida så jeg kan ikke sammenligde Florida og CA men vi har vært her 9mnd og fortsatt ikke sett alt her i California, så det er nok å gjøre her. Vi har akkurat kjørt Higway 1 opp til San Francisco. Utrolig fin reise! Også er det jo grand canyon, las vegas hvis man vil. Vi var der, kult å se men kommer nok aldri mer å dra ditt litt too much for oss:) catalina island, utenfor La, Joshua tree park, yosemite, nappa valley, red woods osv....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå