Gå til innhold

Etter kikkhullsoperasjon, endometriose

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får ikke logga meg inn på endometriose.no, så prøver her :)

Hadde operasjon på onsdag, fant noe endometriose og fjernet det. Tre "hull" på magen.

En del smerter i ettertid, i dag er første dagen jeg kan gå litt rett og ikke som ei gammel kjerring. En del smerter fra sårene.

Men i går kveld fikk jeg menssmerter, de ble kraftigere i løpet av natta, krampelignende, ilte nedover beina. Sånn som jeg pleier å ha når jeg har mensen.

Noen som har opplevd det samme? Ellers så har jeg vært utrolig sliten, sovet masse. Sikkert vanlig da.

Fint å høre litt erfaringer fra andre som har gjort det samme :)

Anonymous poster hash: 6c8c7...205
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ihvertfall helt normalt å være sliten og utkjørt etter operasjon, uansett om du har vært i narkose eller bare hatt lokalbedøvelse. Det er en ganske stor påkjenning for kroppen. Så slapp av og sov når du føler du trenger det, det hjelper også kroppen å restituere seg.

Med tanke på menssmertene og sånt noe, har jeg ikke noen gode råd å gi, da jeg ikke har endometriose selv, men jeg kan tenke meg at det muligsens er normalt etter fjerning av endo-vev. :klo:

Er det lenge til du skal ha mensen neste gang?

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Takk for svar :)

Tenker jo og at det er normalt. De har jo brent bort (eller hva de nå har gjort) inni der. Pirka borti mye. Litt over to uker til mens, så er jo litt tidlig for det.

Anonymous poster hash: 6c8c7...205
Skrevet

Det kan hende at det er eggløsningen du kjenner, med mindre du går på p-piller, men det kan også være at du har vondt på de stedene de fjernet endovevet.

Skrevet

Ja, kan være. Men nå har det vart siden søndag kveld..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...