AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Navnet ditt. Hva sier det om deg? Ville du vært en annen om du het noe annet? Ville andre behandlet deg annerledes? Om en som het det samme som deg gikk helt banans, ville du da skiftet navn, eller er navn noe som må gå i arv uansett? Noe som forteller en hvem en er og hvor en kommer fra? Man så at etter 22.juli ble det langt færre som ble døpt Anders f.eks. Quisling er det vel ingen som heter lengre. Men om du skulle gifte deg med en med et belastende navn som f.eks. Breivik, Rinnan, Ribsskog eller lignende ville du da krevd at dere skulle tatt ditt etternavn? Anonymous poster hash: 51979...5d5
Medusa13 Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Hehe Hadde nok ikke vært så veldig festlig å hatt Breivik som etternavn, selv om det er ganske mange av dem. Ville nok tenkt at folk stilte seg spørsmål om vi var i familie. Enda verre hadde det nok vært om det var Behring Breivik
cattleya Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Det er helt uaktuelt for meg å bytte etternavn om jeg skulle gifte meg, spiller ingen rolle for meg hva hans etternavn skulle vært for det hadde aldri blitt mitt etternvan. Er ikke dette litt 1950 talls tenkning??? Om det var veldig belastende navn så hadde jeg kanskje hintet om at eventuele barn ikke skulle hatt det etternavnet som sitt siste navn kanskje...
JamesHardy Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Om man er veldig opphengt i navn så sier det mye mer om deg enn navnet selv. Meg kan du kalle Susann om du vil. Spiller liten rolle for det sier ingenting om hvem jeg er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå