Gå til innhold

Drikker helsefriker alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil slutte å drikke, og har blitt mer interessert i å trene. Lurer derfor på om det er vanlig å drikke i treningsmiljøer? Vil gjerne kjenne andre som ikke drikker. :)

Anonymous poster hash: 90b99...b04
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Statistisk sett drikker de som trener mye mer enn resten av befolkningen.

Anonymous poster hash: 5fdad...996
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helsefriker drikker nok mindre enn den generelle befolkningen - alkohol er på ingen som helst måte bra for kroppen, så om man bryr seg mye om kropp og helse er det helt klart logisk å være avholds.

Derimot er det kanskje forskjell på helsefriker og treningsfriker? De jeg trener med, som driver aktivt, drikker lite/ingenting, mens AB over her ser ut til å ha motsatt erfaring.

Jeg måtte slutte å drikke en periode pga leversykdom, og det endte med at jeg ble helt avholds. Faktisk kan jeg si med hånden på hjertet at det er det beste jeg noensinne har gjort for meg selv :) Sparer masse penger, slipper å være fyllesyk/ha fylleangst, har bedre hukommelse og konsentrasjon, føler meg sunnere/friskere og har gått ned i vekt.

Anonymous poster hash: d98c5...c59
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Drikker 1-2 glass vin på fredagskvelden. Synes det er passe. Sikkert bedre for helsens skyld å være totalt avholds, men livet handler om livskvaliter for min del. Synes litt vin gir mer enn det skader.

Anonymous poster hash: 314a3...629

• Liker 2
Skrevet

Hvor har du det tullet fra? Link?

Skrevet

Hvor har du det tullet fra? Link?

Tror det kommer an på hvilket miljø man ser på. Det er jo en kjent sak at det drikkes ganske mye i miljøer som holder på med lagidrett. Fotball, hockey, håndball, osv.

• Liker 1
Skrevet

Drikker 1-2 glass vin på fredagskvelden. Synes det er passe. Sikkert bedre for helsens skyld å være totalt avholds, men livet handler om livskvaliter for min del. Synes litt vin gir mer enn det skader.

Hvorfor skal alltid alkohol forbindes med livskvalitet, som du kaller det? Har du tenkt over langtidsskadene av å drikke alkohol?

• Liker 3
Skrevet

Tror det kommer an på hvilket miljø man ser på. Det er jo en kjent sak at det drikkes ganske mye i miljøer som holder på med lagidrett. Fotball, hockey, håndball, osv.

Jeg ba om en link. For min del er det helt ukjent at det drikkes mye i idrettsmiljøer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ba om en link. For min del er det helt ukjent at det drikkes mye i idrettsmiljøer.

Ja da får du komme med en link til at det drikkes lite i idrettsmiljøer da. Eller gjelder bevisbyrden bare andre?

Det er ikke alle ting det finnes data på!

• Liker 3
Skrevet

Som de andre skriver, kommer nok helt an på hvilket treningsmiljø det gjelder, om det er helse eller trening som står i fokus, og kanskje litt på alder også.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Tror AB her referer til å drikke væske siden TS ikke nevner alkohol i åpningsinnlegget. I så fall synes jeg det er en helt kurant spøk. 4/10

Skrevet

Hvorfor skal alltid alkohol forbindes med livskvalitet, som du kaller det? Har du tenkt over langtidsskadene av å drikke alkohol?

Alkohol kan være godt? Mat og drikke kan være synnonymt med gode opplevelser som igjen gir økt livskvalitet.

Litt alkohol er dessuten dokumentert bra for helsa. Noen rusmidler kan være bra for helsa, men ingenting burde misbrukes som alt annet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at jeg mener at "alkohol skal være forbundet med livskvalitet"? Jeg mener ikke noe om hva som skal være livskvalitet for andre.

For MEG er 1-2 glass vin noe som gir masse gledw og nytelse, dermed livskvalitet.

Hvor store senskader er det du tror jeg får av et par glass vin i uka? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med alle de studiene som sier at 1 glass om dagen er godt for hjertet?

Anonymous poster hash: 4eac3...3af

• Liker 4
Skrevet

Alle dere som fremdeles tror på myten om at et glass rødvin om dagen er bra, les her.http://www.klikk.no/helse/guide/article792614.ece

Ja, den siden sa jo i ingenting. Finnes tydeligvis ikke det du snakker om ;) Alkohol er godt dokumentert til å ha helsebringende effekt, under moderasjon selvfølgelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva gir deg rett til å blande deg inn i hva andre gjør? Pass på deg selv og hold munn.

Anonymous poster hash: f2d75...66f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig i dette, i den forstand at folk med høyere utdanning både trener mer og drikker mer alkohol enn resten av befolkningen om det var noe sånt du mente?

Anonymous poster hash: 8307a...f14

Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg drikker sjelden alkohol. I så fall så er det en øl i helgene. Hehe...Men det er ikke fordi jeg har starta med trening og sunt kosthold, det er fordi jeg ikke nyter det så mye.

Regelmessig alkoholinntak er jo ganske fy-fy når man skal bli sunn, med tanke på at man får i seg mange kalorier. Men å ta seg en fest eller et par glass vin i ny og ne vil ikke ta skade i det hele tatt. Spiser du sunt og trener regelmessig har det lite å si.

Ikke det at jeg har så utrolig mye peiling på det, siden jeg nesten aldri drikker, men... Har jo lest litt rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...