AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Hvis man går til psykolog fast 1 gang i uken, får oppgaver å jobbe med og er sykmeldt i 2 måneder. ..er man ganske alvorlig deprimert da? Anonymous poster hash: ef1e2...32a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Hvis man går til psykolog fast 1 gang i uken, får oppgaver å jobbe med og er sykmeldt i 2 måneder. ..er man ganske alvorlig deprimert da? Anonymous poster hash: ef1e2...32a Graden av depresjon beregnes ofte etter en test som heter MADRS som tas hos legen, evt psykolog. Hvor mange score man får på testen avgjør om depresjonen klassifiseres som "mild", "moderat" eller "alvorlig". Anonymous poster hash: 1d77d...8c0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 ts her. Jeg lurer på dette fordi jeg har en god kamerat som er i denne situasjonen. Jeg har forstått at han har hatt det vanskelig,men han bagatelliserer det litt og vil ikke prate så mye om det. Derfor har jeg ikke spurt noe mer. Samtidig er jeg bekymret for at han kanskje er mye sykere enn jeg har trodd. 2 måneders 100% sykemelding fra jobb er vel ganske mye når man er deprimert? Anonymous poster hash: ef1e2...32a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Vanskelig å si grad på depresjon, men som venn kan du hjelpe ved å ta med personen på positive opplevelser, ut å gå, prate og være der som venn Anonymous poster hash: 3aa5c...8e5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå