Gå til innhold

Operasjon og sommerjobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gjennomgå en operasjon snart, men det haster ikke såpass at jeg må gjøre det med det samme. Er student, så tenkte at det kan være greit å vente til etter eksamensperioden som er i mai siden jeg kommer til å være redusert 1-2 uker og med ventetid vil det tidligst bli operasjon midt i eksamenstiden.

Men jeg har tenkt å jobbe i sommer, og lurer da på om jeg har noen rettigheter i forhold til om jeg opererer mens jeg har sommerjobb? Vil jeg da ikke få betalt i det hele tatt dersom jeg må være hjemme etter operasjonen? Det vil isåfall gjøre at operasjonen koster meg noen tusenlapper i uka (siden jeg taper av å ikke jobbe da).

Noen som har peiling?



Anonymous poster hash: a5635...a23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel helt an på jobben.



Anonymous poster hash: 603a3...37a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på jobben.

Anonymous poster hash: 603a3...37a

Det er på et sykehjem. Jeg jobber der fast hver 3.helg fra før.

Anonymous poster hash: a5635...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo få sykemelding. Da får du sykepenger av det som er planlagt jobb, altså det som er satt opp på deg. Om du blir så populær hvis du ikke sier i fra er en annen ting.



Anonymous poster hash: dfcc7...73b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjennomgå en operasjon snart, men det haster ikke såpass at jeg må gjøre det med det samme. Er student, så tenkte at det kan være greit å vente til etter eksamensperioden som er i mai siden jeg kommer til å være redusert 1-2 uker og med ventetid vil det tidligst bli operasjon midt i eksamenstiden.

Men jeg har tenkt å jobbe i sommer, og lurer da på om jeg har noen rettigheter i forhold til om jeg opererer mens jeg har sommerjobb? Vil jeg da ikke få betalt i det hele tatt dersom jeg må være hjemme etter operasjonen? Det vil isåfall gjøre at operasjonen koster meg noen tusenlapper i uka (siden jeg taper av å ikke jobbe da).

Noen som har peiling?

Anonymous poster hash: a5635...a23

Du vil da få sykepenger/lønn på de vakter du er satt opp på så lenge vaktene er avtalt 4 uker før operasjon. Slik er det værtfall i den kommunen jeg jobber, går ut ifra at det er en felles lov og ikke noe som kun gjelder her jeg bor.

Hvis ikke vaktene er satt opp så lenge i forkant må du ha jobbet i 4 uker ved arbeidsplassen før du har rett på ordinære sykepenger. Du kan ikke få til operasjonen helt i slutten av sommerjobben mot skolestart igjen? Da har du jobbet lenge nok til at du har rettigheter til ordinære sykepenger, og kan si til arb.giver at det er planlagt en operasjon den datoen.

Da er det kanskje ikke heller i det verste kjøret med tanke på å få tak i vikar for vaktene dine? :)

Anonymous poster hash: 9ee93...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på jobben.

Anonymous poster hash: 603a3...37a

.. og operasjonen. Er det en unødvendig operasjon som brystforstørrelse har man ikke krav på sykemelding uansett.

Anonymous poster hash: 74637...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil da få sykepenger/lønn på de vakter du er satt opp på så lenge vaktene er avtalt 4 uker før operasjon. Slik er det værtfall i den kommunen jeg jobber, går ut ifra at det er en felles lov og ikke noe som kun gjelder her jeg bor.

Hvis ikke vaktene er satt opp så lenge i forkant må du ha jobbet i 4 uker ved arbeidsplassen før du har rett på ordinære sykepenger. Du kan ikke få til operasjonen helt i slutten av sommerjobben mot skolestart igjen? Da har du jobbet lenge nok til at du har rettigheter til ordinære sykepenger, og kan si til arb.giver at det er planlagt en operasjon den datoen.

Da er det kanskje ikke heller i det verste kjøret med tanke på å få tak i vikar for vaktene dine? :)

Anonymous poster hash: 9ee93...617

Takk for godt svar :) Tenkte å enten ta det helt i begynnelsen av juni eller uti august sånn at det ikke blir når "alle" er på ferie.

Anonymous poster hash: a5635...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...