Gå til innhold

Selvmedlidenhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bli kvitt dette og få et bredere fokus?

Anonymous poster hash: f6054...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

Hmm. Godt spørsmål.

Hva med å sette seg i situasjoner hvor man ikke lengre er den som har det "verst". Gå til fattighusene og hjelp til der. Spar penger til tur så du kan se slummen I Afrika. Snakk med personer som har alvorlig kronisk lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være fryktelig selvmedlidende til tider, men har skjønt at dette ikke har noe som helst for seg! Jeg prøver å ikke identifisere meg med disse tullete tankene og spørre meg selv hvorfor jeg tenker sånn. Kan anbefale boken Det er nå du lever av Eckhart Tolle, hvis du vil tittelitt dypere inn i det. :-)

Hvordan bli kvitt dette og få et bredere fokus?

Anonymous poster hash: f6054...f51



Anonymous poster hash: 2d997...a3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MItt tips:

Når de selvmedlidende tankene kommer, så gå bevisst inn og stopp dem. Bli heller løsningsorientert hvis det er noe i livet du ikke er fornøyd med. Hva kan jeg gjøre for å bedre de delene av livet jeg ikke er fornøyd med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmedlidenhet ja, det kan jeg være flink til :fnise: men rister det fort av meg. Det har ikke noe godt for seg, og verden går videre. Man kan ikke gjør noe med gårsdagen, det som betyr noe er dagene videre. Men når det presser på som verst, er det jo litt godt å gråte en skvett også da, man skal jo ikke ignorere følelsene heller..



Anonymous poster hash: c386f...29b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...