Gjest RompeRusk Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Jeg har fått sansen for å bake makroner! (og får det til ) Eneste er at jeg ikke klarer å få til noe godt fyll har prøvd med smør, melis, sukker og smak, men alt smaker jo bare py... Så, noen gode (og enkle) oppskrifter, uten for mange og kompliserte ingredienser?
Gjest constance90 Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Har ikke baket eller spist det før men trodde fyllet var en slags smørkrem jeg.
Gjest RompeRusk Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Nja, finnes visst litt forskjellig. De jeg har laget med smørkrem har ihvertfall IKKE smakt slik som proffene lager det
Brunhilde Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Jeg elsker sjokolade og tenker at en ganache kan være godt som fyll? 1
Vorin Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Da jeg var på ferie i Frankrike så spiste jeg noen fylt med is, DET var godt det, mangosorbet, sjokoladeis, bringebærsorbet.
Gjest RompeRusk Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Ååh, det hørtes godt ut!! Eneste problemet er at jeg skal lage til dåp, så trenger fyll som har litt "holdbarhet" :/ Smakte selv makroner i Frankrike som var fylt med vaniljekrem og ferske bær, fantastisk godt :D
Ike Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Jeg synes sitronkrem/sitronfyll er kjempegodt inni. Du finner mange oppskrifter ved å Google "makroner sitronkrem".
LilleBallerina Skrevet 17. mars 2014 #9 Skrevet 17. mars 2014 Lemoncurd og salt karamell har jeg prøvd. Har også planer om å prøve med ostekrem (med Philadelphia-ost) og jordbærbiter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå