Gå til innhold

Alltid bakfull etter alkohol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei. Jeg er en jente på 23år, som liker å gå ut i helgene. Har gjort dette i mange år.

Problemet er at jeg 90% av gangene jeg drikker, så blir jeg dårlig et par timer etter jeg har drukket, eller tidlig på morgenen. Dette varer i flere timer. Pleier som regel å komme i stor fart fra begge ender..
Jeg spiser godt før jeg går ut. Drikker mye vann når jeg drikker alkohol. Begynner med milde ting. Pleier som regel å drikke kun rusbrus og vin. Unngår som regel sprit og shots. Blander heller ikke mye forkjellig.
Som oftest spiser jeg og drikker vann før jeg legger meg, og legger meg ikke med stigende rus.

Jeg pleier å ta en neve med mandler før jeg går ut, og føler det hjelper litt.

Skjeldent jeg drikker meg veldig full, men er nok litt over brisen.

Føler at jeg gjør alt riktig. Lurer på om noen har noen tips?
Mener ikke at jeg trenger å drikke meg veldig full, men når det da skjer er det greit å kunne gjøre noe med dette.

Anonymous poster hash: 326a4...9ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen blir dårligere av alkohol enn andre, og akkurat det er det lite man kan gjøre noe med. Her er dog noen tips som kan hjelpe:

- Hvis du drikker både rusbrus og vin, drikk vinen først. Drikke med bobler i (champis, øl, rusbrus, drinker med kullsyre osv) gjør at alkoholen lettere går gjennom kroppen og man blir fortere full.

- Hvis du drikker rødvin, så kan det være du ikke tåler garvesyren. Jeg får vondt i hodet etter bare et halvt glass rødvin selv, jeg tåler det ikke.

- Drikk saktere slik at du får i deg mindre alkohol og blir mindre full

Ellers gjør du mye riktig (drikke mye vann, spise før du begynner å drikke osv). Hvis ingenting av dette hjelper, så må du nesten bare akseptere at du er en av dem som får bakrus av alkohol uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Noen blir dårligere av alkohol enn andre, og akkurat det er det lite man kan gjøre noe med. Her er dog noen tips som kan hjelpe:

- Hvis du drikker både rusbrus og vin, drikk vinen først. Drikke med bobler i (champis, øl, rusbrus, drinker med kullsyre osv) gjør at alkoholen lettere går gjennom kroppen og man blir fortere full.

- Hvis du drikker rødvin, så kan det være du ikke tåler garvesyren. Jeg får vondt i hodet etter bare et halvt glass rødvin selv, jeg tåler det ikke.

- Drikk saktere slik at du får i deg mindre alkohol og blir mindre full

Ellers gjør du mye riktig (drikke mye vann, spise før du begynner å drikke osv). Hvis ingenting av dette hjelper, så må du nesten bare akseptere at du er en av dem som får bakrus av alkohol uansett.

TS her

Takk for tips! drikker skjeldent rødvin, men kan prøve å ta rusbrusen til slutt. Er ikke spesielt glad i vin egentlig, og rusbrus er det jeg nyter å drikke, så har alltid vært greit å begynne med det, men skal prøve omvent.

Pleier å ta det nokså rolig med drikkingen, men ofte blir det litt hast, rett før bytur.

Anonymous poster hash: 326a4...9ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...