Gå til innhold

Hvor farlig er egentlig solarium?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er 18-årsgrense. Tar dere det? Er det mengden som er farlig? Men hvor farlig er det egentlig i det hele tatt? :huh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenger du bygger forsiktig opp og ikke blir brent er det etter min og mange legers mening ikke farlig, tvert imot har det svært mange positive helseeffekter og det er en av de aller beste måtene å få i seg vitamin D på.

Men som sagt, forutsetter fornuftige mengder, to-tre ganger i uken, og at du unngår og stopper før du blir brent.

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Har sikkert tatt noen ganger i løpet av mitt liv, men per nå er det årevis siden jeg gikk inn i et solarium. Soler meg kun når jeg er på ferie i varmere strøk, og da bruker jeg spf så jeg får farge gradvis uten å bli brent. Og ja, det er ikke å spøke med. Husk at brunfargen er en forsvarsmekanisme, vi blir ikke brune fordi kroppen synes det ser fint ut.

Jeg holder meg, kanskje overraskende for noen, unna solarium pga. overfladiske årsaker. Jeg vil holde huden min så ung som mulig så lenge som mulig. Overdreven soling, stress og et dårlig kosthold er ikke bra for huden vår, og fører til at man får rynker tidligere enn man trenger.

Folk skal få gjøre som de vil, men selv tar jeg ingen sjanser og bruker spf daglig.

Endret av BabyBlue
Skrevet

Så lenger du bygger forsiktig opp og ikke blir brent er det etter min og mange legers mening ikke farlig, tvert imot har det svært mange positive helseeffekter og det er en av de aller beste måtene å få i seg vitamin D på.

Men som sagt, forutsetter fornuftige mengder, to-tre ganger i uken, og at du unngår og stopper før du blir brent.

Signerer denne :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...