Gå til innhold

.. unless you puke, faint or die, just keep going


QueenAwesome

Anbefalte innlegg

Heihei! Merker dette er litt skummelt, min første dagbok :hoppendeglad:

Målet er å komme i form til sommeren. Jeg har vel hatt det målet sånn ca 329582391 ganger før, men det har gått rett i dass etter en uke eller to.. Så tenkte at en dagbok kanskje kunne være med å motivere meg.

Jeg skal fokusere på å kutte ut snop, forbedre mitt daglige kosthold, og å trene moderat, sånn ca. 3 ganger i uka. Startvekten mi er på 55 kg, og jeg vil ikke nødvendigvis ned i vekt, men ned i fettprosent, og opp i muskelmasse.

Tittelen er litt vel ambisiøs :grinele: men er vel et motto jeg har fryktelig lyst til å klare å følge, haha. Wææ, dette blir spennende, nå må jeg få somlet meg bort på treningssentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært å trent, 4x4 på mølla, så litt styrke, er helt utslått! Kostholdet i dag har vært helt okei, med unntak av en liten brownies bit som jeg falt for når den ble servert i timen.. bortsettfra den har jeg spist:

Frokost: To knekkebrød med mager leverpostei

Mellommåltid: Gresk yoghurt fra 14-serien til Tine.

Lunsj: En havretrippel med lett brunost

Mellommåltid: 8 Jordbær

Middag: Pastasalat med Balsamico-dressing

Kveld: Yt restitusjonsdrikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mitt nye og bedre liv går egentlig ganske bra! Har klart å holde kostholdsplanen, og trent 3 ganger i uka :)

Tenkte å legge igjen et lite tips om en sunnere allergivennlig kake jeg har laget i dag. Smakte et stykke forrige helg, når en venninne hadde laget den, og måtte bare lage den selv til denne helgen!

Det man trenger er:

En halv pakke med lys kakeblanding fra funksjonellmat

250 g peanøtter

100 g sukkerfri mørk sjokolade

100 g sukkerfri melkesjokolade

2 egg

0,5 l raps/solsikkeolje

Så blander man sammen kakeblandingen, eggene og oljen, og steker kaken i ca 20 minutter.

Når kaken steker lager man peanøttsmør av peanøttene ved å ha dem i en food processor (finnes det et godt norsk ord for det?), og smelter sjokoladen. Når kaken er ferdig i ovnen, smuldrer man den opp, og blander peanøttene og sjokoladen oppi. Så lar man den stå til kjøling i kjøleskapet i et par timer :)

Den er veldig god, anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. I dag orker jeg ikke dra på trening, og er litt sur på meg selv. Er kvalm og sliten, men vet jeg burde dratt.. får bli litt hjemmetrening, også må jeg komme meg på treningssenteret i morgen. Kostholdet går dog bra, og jeg har faktisk gått ned 1 kg, haha, selvom det ikke er det jeg streber etter, så syntes jeg det var en hyggelig overraskelse ;)Gikk også tur i et par timer i går, var deilig, og et godt alternativ til treningssentert når jeg var en smule redusert etter lørdagens festligheter.

Endret av QueenAwesome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så flink du er!! Misunner deg der.. Kjøpe SATS medlemskap i februar, og ikke trent på lenge nå, og klarer ikke sånn kosthold, da jeg føler jeg må spise masse for å bli mett! :bond:

Så stå på :danse: Du er god :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Åå, så flink du er!! Misunner deg der.. Kjøpe SATS medlemskap i februar, og ikke trent på lenge nå, og klarer ikke sånn kosthold, da jeg føler jeg må spise masse for å bli mett! :bond:

Så stå på :danse: Du er god :bolledeig:

Hahah, klarte å være flink en stund... men påsken var full av utskeielser! Var faktisk i utlandet, og da ble det lite trening, og mye mat, wopsi. Gikk en del hver dag da.. det må da være noe, men endte med at jeg ble skikkelig vårforkjølet, og da var det ikke lett å komme seg på treningssenteret når jeg kom hjem igjen heller :vekt:

Men nå er det på'n igjen, har ikke vært flink i dag, men i morgen skal det blir andre boller (eller grove fullkorns rundstykker om du vil.) Sommerkroppen 2014 here i come, eller noe sånt :trene: Blir nok ikke kondisjonstrening før jeg er ferdig med å være så satans tett i nesa da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahah, klarte å være flink en stund... men påsken var full av utskeielser! Var faktisk i utlandet, og da ble det lite trening, og mye mat, wopsi. Gikk en del hver dag da.. det må da være noe, men endte med at jeg ble skikkelig vårforkjølet, og da var det ikke lett å komme seg på treningssenteret når jeg kom hjem igjen heller :vekt:

Men nå er det på'n igjen, har ikke vært flink i dag, men i morgen skal det blir andre boller (eller grove fullkorns rundstykker om du vil.) Sommerkroppen 2014 here i come, eller noe sånt :trene: Blir nok ikke kondisjonstrening før jeg er ferdig med å være så satans tett i nesa da.

Åå, haha samme med meg :) var nettopp i Spania, kom hjem idag. Stå på :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...