Spinat Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 ... Hvordan ville du anvendt de i forhold til et sunt kosthold, treningsprodukter, osv.? Noen ville sagt å kjøpe opp det meste i butikken, mitt forslag er at da har du råd til et dagsbudsjett, og kan kjøpe ferskt hver dag...
Popc0rn Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Økonomien er ikke noe problem, det er utvalget som begrenser meg. Så jeg hadde spist ca som jeg gjør nå, bare med enda mer økologiske produkter. Jeg spiser nesten ingen hel eller halvfabrikata. Jeg lager det meste fra bunnen av med kvalitetsingredienser. Ingen toroposer på kjøkkenet mitt, men tyr til kjøpt pesto, guacamole, tacosaus og sånt av og til. Coop-markedet i bygda tar inn mye hvis jeg bare spør da. Jeg tenkte å spørre om de kan ta inn kylling fra Holte eller Stange til meg. Det er lenge siden jeg har vært i en butikk som har det, så jeg har ikke hatt kylling på noen måneder. 3
Maximillian Cohen Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Stange er vel kjøpt opp av Rema 1000, så du burde finne det der.
Gjest Chlorophyll Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Da hadde jeg bare spist økologisk, masse grønnsaker og spedd på med vegansk proteinpulver, og endel helseprodukter fra sunkost. Kun spist rene kjøttvarer, og tatt noen andre dyre kosttilskudd som jeg ikke har råd til i dag.
Fuglen Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Jeg har i og for seg et ubegrenset matbudsjett, så hadde vel spist som jeg gjør nå. Fersk mat, økologisk når jeg kan, kvalitetsprodukter, en del helsekost pluss mange restaurantbesøk!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Tror jeg ville spist mer egg, mer kjøtt og fersk salat hver dag! Anonymous poster hash: d6bdf...4b0 3
Guadaloupe Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Jeg spiser veldig mye av det jeg ønsker fra før av, mest mulig økologisk, stange eller holte kylling, økologisk kjøttdeig, viltfanget fisk(jeg spiser ikke oppdrett). Men noe jeg skulle gjerne hatt råd til å kjøpe mer kjøtt fra beiteforede dyr, upasteuriserte oster, smør, rømme og fløte. Jeg kjøper melken min allerede rett fra bonden, kjøper eggene mine fra samme bonde (øko). Så skulle jeg ha kjøpt innmat fra beiteforede kyr, lever er noe av det mest næringstette man kan spise. Så skulle jeg ha kjøpt meg ei skikkelig svær og god gryte, og kraftbein fra beiteforet storfe og øko kylling/høne og kokt langkokt kraft full av gelatin(kollagen) og livsviktige mineraler. Den 12.april skal jeg og mamma hente øko høner som skal byttes ut og slakte de og lage god mat. Verpehøner blir drept og destruert når de er rundt 70 uker, ingen vil ha de til mat og det er synd. Jeg skulle rett og slett kjøpt de beste og mest næringsrike råvarer. 5
Popc0rn Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Stange er vel kjøpt opp av Rema 1000, så du burde finne det der. Takk for tipset, men jeg vet at de har Stange på Rema 1000. Men jeg gidder ikke å kjøre 4 mil for å kjøpe kylling på Rema 1000. Så viktig er det ikke. Men når jeg er utenfor bygda så stikker jeg gjerne innom en Rema 1000 og kjøper Stange-kylling. Det skjer bare ikke så ofte. Dessuten prøver jeg å støtte det lokale Coop Markedet så mye jeg kan, så hvis de kan bestille inn for meg så er det flott.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Hadde da handlet all mat rett fra bonden. Som f.eks på Bondens Marked og i Mathallen. Hvor jeg kan kjøpe kjøtt fra beitedyr og egg og kylling fra høner som faktisk går ute. Så etisk kjøtt som mulig. Hadde blitt mer økologisk grønt også. Spiser helst økologisk allerede nå, men skulle gjerne bare ha kjøpt etisk og økoligisk. Hadde antagelig gått inn i et økologisk andelslag også. Anonymous poster hash: 5b7a2...bf6 4
Spinat Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 16. mars 2014 Økologisk mat er bra. Og selv om jeg bor midt i Oslo, finner jeg ingen butikk som selger KUN det. Å dra til en standard dagligvare å lete? ... Sunkost/helsekost-butikker... selger de VARER? Eller kun sånne sunne pastiller osv.?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 Med et ubegrenset matbudsjett hadde jeg sannsynligvis spist meg i ihjel. Anonymous poster hash: 3fa65...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #12 Skrevet 16. mars 2014 Økologisk mat er bra. Og selv om jeg bor midt i Oslo, finner jeg ingen butikk som selger KUN det. Å dra til en standard dagligvare å lete? ... Sunkost/helsekost-butikker... selger de VARER? Eller kun sånne sunne pastiller osv.? Da er du ikke godt kjent i Oslo. Mathallen, Bondens Marked - hørt om disse? Du får ta deg en tur til en helsekostbutikk og se selv Anonymous poster hash: 5b7a2...bf6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #13 Skrevet 16. mars 2014 Budsjettet er ikke problemet her heller. Kan bruke 15 000 på mat om vi vil, men utvalget er skikkelig dårlig her vi bor (på et lite sted). Grønnsakene er dårlig, frukten er dårlig og det er dårlig med gode råvarer. Er kun sånne kjedebutikker med mye halv/hel- fabrikat. Blir veldig ensidig kost på oss fordi det er dårlig utvalg. Anonymous poster hash: 8c9b6...f97
Athene Skrevet 16. mars 2014 #14 Skrevet 16. mars 2014 Matbudsjettet er ubegrenset, men slik andre nevner er det utvalget som setter begrensninger. Jeg har bodd i utlandet, så vet hva man kan få tak i. Jeg bor i Oslo og har derfor tilgang til en god del. Men ferske grønnsaker og bredden i proteiner er en utfordring. Spiser rent, grønt og grovt. Veldig få halvfabrikata. Kortreist og sensongbetont er viktige stikkord i mitt kosthold - det betyr at maten er ferskest mulig og er tilsatt minst mulig tilsetningsstoffer. Favorittbutikker for proteiner er Meny og lokal fiskehandel. For grønnsaker kan jeg like så godt bruke Rema 1000, her er det få forskjeller i Norge der alt må importeres uansett. Jeg er også veldig glad i bondens marked, og direktesalg av egg og enkelte grønnsaker fra gård.
Medlem Skrevet 16. mars 2014 #15 Skrevet 16. mars 2014 Da ville jeg spist alle mine måltider på café og restaurant. Jeg spiser mye ute allerede - men kostnaden hindrer meg i å ta den helt ut.
Spinat Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #16 Skrevet 16. mars 2014 Tilbyr VIRKELIG cafeer og restauranter HIGH CLASS-mat, da? Hvor er alle disse bondens marked osv.?
Pringle Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 Jeg ville nok ha spist villaks og beitekjøtt og -melk. Og hummer! Antageligvis ville det vært lettere å spise sunt og ikke automatisk sånn at man ville spist for mye, om man hadde ubegrensede penger til mat. Jeg har lagt datoene for bondens marked i kalenderen min, takk for påminnelsen! Ser det selges kjøtt og upasteurisert ost, men ikke melk fra de økologiske gårdene. Noen som vet hvorfor? 2
Gjest Ingaborga Skrevet 16. mars 2014 #18 Skrevet 16. mars 2014 Jeg hadde nok spist mer kylling(filet), og drukket mer melk, noe av deg beste jeg drikker! Det er jo ikke så dyrt heller, men når du drikker litt i overkant av en liter hver dag, og så kommer melk i havregryn og havregrøt osv i tillegg.. Dessuten hadde jeg spist enda grønnere, og mye mer røde druer. Muligens gått til innkjøp av proteinpulver som jeg kan ha i vannet på treninga.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #19 Skrevet 16. mars 2014 Ubegrenset? Da hadde jeg gått for et typisk middelhavskosthold med ekte olivenoljer av god kvalitet, parmaskinker og masse god hjemmelaget eller restaurantlaget mat i passelige porsjoner. Masse tomater, spinat ol. Du lever både lenge og godt på et slikt kosthold. Anonymous poster hash: d4bcc...916 5
Zinnia Skrevet 16. mars 2014 #20 Skrevet 16. mars 2014 .... så hadde jeg kjøpt meg en fryser og fyllt den med (økologisk) innmat, margbein og oksehaler! Og spedd på med villaks, økologisk grønt og urter, og litt kaffesjokolade 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå