AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Hei Jeg har tre vindu på stua som jeg gjerne skulle ha malt. De er av ubehandlet tre. Hvordan går jeg frem og hvilken maling trenger jeg? De skal males hvite. Jeg har aldri malt før så har absolutt null peiling Anonymous poster hash: 01131...b28
charactouy Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Vask med salmiakk, grunne med heftgrunn, male mwd oljemaling. Husk maskeringstape.
applecider Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Nei, du MÅ bruke Jotun kvist og sperregrunn på ubehandlet tre. Eller så vil kvistene blø igjennom malinga og gi brune flekker. Vask med salmiakk eller husvask, tørk over med ny ren klut for å fjerne såperester, pass på å ikke ta på karmen etter du har vasket da det vil bli fettflekker og malingen kan flasse. La det tørke helt før du grunner med kvist og sperregrunn, la det tørke i minst 12 timer før du grunner med kvist og sperregrunn en gang til. La det tørke i minst 12 timer før du maler toppstrøk med vannbasert oljemaling beregnet på vindu/karm/list. Hvis det blir mye sig i malinga, kan du slipe lett med fint slipepapir mellom hvert strøk når det er tørt, avstøv da med fuktig klut. 1
Athene Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Ikke det at jeg er god på oppussing. Men når jeg skal gjøre den typen ting tar jeg bilder, og drar til butikk og får tak i noen som kan faget. Jeg har alltid fått gode tips og riktige produkter, og endt opp med et fint resultat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå