Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har peil på denne byen? Hvor bør en bo, hva bør en se? Hvordan er stranden og været i begynnelsen av mai? Forslag til hotell som er fint, minst 4 stjerner men ikke superdyrt, ca 1000-1500kr natta?:) er det langt fra flyplassen til byen? Taxi dyrt?

Anonymous poster hash: ba8ea...1ed

• 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på, skal hit i slutten av april :)

Anonymous poster hash: d6925...5de
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi var der i september i fjor, da bodde vi på hotell barcelona princess. Ikke veldig billig, men veldig fint hotell. Husker ikke prisen på taxi, men ca 30 min fra flyplassen.

Hotellet ligger ca 10 min gange unna stranden, vegg i vegg ligger diagonal mar, et kjøpe senter. 5 minutter gange over veien ligger tebaneundergang som kan t deg omtrendt hvor du vil i byen. Rett utenfor stopper trikken. Vi var veldig fornøyd, men anbefaler sterkt slike kort til tebane og trikk. Byen er stor, og med disse kommer du deg veldig enkelt rundt.

Vil også anbefale dere å bestille billetter til sagrada familia, vi så den bare utenifra, og hadde ikke køen for å kjøpe billetter der gikk rundt kirken, så hadde vi absolutt gjort det! Vi skal tilbake, og da skal vi inn i kirken.

Skrevet

Været i mai er bra, jeg vil tippe i overkant av 20 grader om dagen. Er ikke noe problem å sole seg på stranden på den tiden av året, og heldigvis er det for tidlig i sesongen til at strendene er proppfulle. Så det er en veldig fin tid å reise dit på.

Det er utrolig mye å finne på i Barcelona, og det hadde nesten vært lettere å gi deg noen tips hvis du fortalte hvor gamle dere som reiser er, og hva dere liker å finne på. Det er jo veldig forskjellig hva jeg anbefaler en vennegjeng og en barnefamilie ;) I Barcelona finner du nemlig alt fra heftige utesteder til dyreparker (Barcelona Zoo) som passer godt for de minste.

Generelt sett er jo Sagrada Família og Parc Güell klassikere som enhver burde få med seg når man er på besøk i denne fantastiske byen. Hvis dere er fotballinteresserte er det jo et must å stoppe innom Camp Nou, enten for å fra på museet eller for å se en kamp. Shoppingmulighetene i Barcelona er også kjempegode, og et godt utgangspunkt for å starte dagen er Plaça de Catalunya. Derfra kan man følge shoppinggata Ra Rambla nedover mot havnen. Ikke undervurder å gå innom bakgatene i Ra Rambla, for det finnes mange kule butikker som er litt mer skjult der.

Det er ikke så vrient å komme seg rundt i byen, og det går både busser, t-bane og taxi. Er dere sporty kan dere vurdere å leie sykler for et par dager, men vær forsiktig i trafikken!

Som du ser la jeg med et par linker i posten, så du kan klikke på dem for å lese mer om tingene jeg skrev om. God tur!

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Ett tilleggstips, siden du/dere skal til Barcelona i mai.

8. - 10. mai går Formel 1 løpene i spania Grand Prix, og de løpene går på Circuit de Barcelona - Catalunya.

Det er absolutt verd en opplevelse (jada, jeg har både vært der og opplevd det).

Banen ligger en taxitur utenfor bysentrum, det går busser også.

Fantastisk folkeliv og mye moro :)

Billetter kjøper du på nettet, bl.a. her

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...