AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Jeg skal ta en sovepille når kl er 8 ikveld. Senere på natten skal jeg hente ett par venner som er på byn. Er pille ute av kroppen da? Har gjort det før og føler at når jeg er våken igjen så føler jeg ikke følelse av medikamentet i kroppen. Er det egentlig lov å kjøre da? Jeg føler meg ikke redusert eller noe. Anonymous poster hash: 3ebf7...c61
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Klart at den sitter i kroppen til i morgen og vel så det. Hvis du er så uheldig å komme i et biluhell og de tar blodprøve av deg, vil de finne ut at du har piller i kroppen. Det kommer ikke til å tale til din fordel. Dessuten kan en bli uoppmerksom av sovepiller. Det er liksom det som er vitsen med dem da. En skal sovne av dem. La være med å ta pille når du skal ut om natten. Anonymous poster hash: 9315a...a82 3
Gjest New_Girl Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Høres ut som en dårlig ide, spør du meg. Står det ikke noe på pakningsvedlegget da? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Hva slags medisin er det snakk om? Anonymous poster hash: f4b03...ac6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Sovetablett går ikke så fort ut av kroppen så synes det er en dårlig ide. Anonymous poster hash: 52d21...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Vent med tabletten til du har parkert bila! Anonymous poster hash: cfe29...e87 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Imovane. Hvor lang tid bruker det til å ta å få det ut av kroppen? Hjelper det å drikke masse vann? TsAnonymous poster hash: 3ebf7...c61
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Har du tatt Imovane må du vente minst 8 timer før du kjører bil. Om du vet at du skal ut og kjøre i natt, så dropp sovemedisin i kveld. Anonymous poster hash: f4b03...ac6 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 Hvorfor skal du i det hele tatt ta en sovepille om du ikke har tenkt å sove? Anonymous poster hash: 312a0...3df 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 Rart det der. Man kan ta seg en øl og kjøre to timer etter, ølen går ut av kroppen etter ett par timer. Hvorfor er ikke det slik med imovane da? Sove skal jeg fordi jeg skal være våken og kjøre noen. Men får ikke sove sånn midt på kvelden når jeg ikke er trøtt TsAnonymous poster hash: 3ebf7...c61
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #11 Skrevet 15. mars 2014 Om du havner i en bilulykke med Imovane i kroppen (som du vil ha, når du skal ut og kjøre etter få timer), vil de ta blodprøve om ulykken er alvorlig. Om du da har skadet et menneske alvorlig, blir du erstatningspliktig overfor forsikringsselskapet til dette mennesket (og kanskje dømt til å betale erstatning for helseskader og eventuell død). Og i tillegg må du betale de materielle skadene hos begge parter. Så: ikke ta Imovane om du ikke skal sove i 8 timer.Anonymous poster hash: f5a5b...916 3
skruf Skrevet 15. mars 2014 #12 Skrevet 15. mars 2014 Dum ide å ta Imovane nå, for så å stå opp om noen timer og kjøre bil. Kan ikke sammenligne ei øl og en tablett Imovane da medisiner sitter mye lengre i kroppen enn ei øl som har 4.5%... Skjer det noe uhell/kræsj mens du kjører så vil det bli tatt utvidet blodprøve, og da vil det bli utslag, og du vil miste lappen for å ha kjørt bil mens du er påvirket av medikament med rød trekantvarsel på pakken. Jeg hadde personlig aldri risikert det.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #13 Skrevet 15. mars 2014 Du utsetter andre for fare ved å kjøre i påvirket tilstand. Anonymous poster hash: f4b03...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #14 Skrevet 15. mars 2014 Ts her. Jeg har ikke tatt noe. Dere har rett. Venter fint til jeg skal hente vennene og kjører rett hjem og da er jeg sikkert så trøtt at jeg ikke trenger noe pille heller.Anonymous poster hash: 3ebf7...c61
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #15 Skrevet 15. mars 2014 Det var godt å høre. Du bør diskutere dette med legen som har skrevet ut medisinene til deg. Jeg har fått en del b-preparater, og forhører meg alltid med lege om hvor lenge jeg må vente med å kjøre bil. Det er veldig viktig for meg at jeg ikke kjører i påvirket tilstand, og selv om jeg føler meg helt fin betyr ikke det nødvendigvis at jeg er det. Anonymous poster hash: f4b03...ac6 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå