Gjest Chlorophyll Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Fikk ikke tak i personalet på sykehuset, så håper noen kan svare meg her. Vet ikke helt hva dette går i. Har forstått at man kan operere vekk livmoren, men da må man gå på hormoner resten av livet. Dessuten har jeg forstått det sånn at det kan gi misdannelser i skjeden. Og man vil trolig få hårvekst og andre uhyggelige ting? Men hva med å ødelegge eggstokkene, eller egglederne? Er det mulig? Eller kanskje ta en operasjon som danner arrvev som ødelegger hele livmoren, slik at et egg aldri vil kunne feste seg? Hva går egentlig an å gjøre, uten at det går ut over helsa? Finnes det muligheter, eller blir man bare nødt til å bruke kondomer?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Kvinnelig sterilisering går ut på at egglederne kuttes over, ikke verre enn det Du må være over 25 for å søke om sterilisering. Anonymous poster hash: 896bc...0d0
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Jeg stilte også dette spørsmålet på KG, fikk vite at det var veldig risikabelt hvertfall. Anonymous poster hash: a2c67...e77
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Hvorfor er det risikabelt? Var noe greier med hormoner og sånt. Husker ikke. Anonymous poster hash: a2c67...e77
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Hm, jeg fant en ganske skremmende tråd her. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=654570 Anonymous poster hash: 896bc...0d0
Gjest Chlorophyll Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Veldig ekkelt å lese. Da er i hvert fall ikke dette et alternativ for meg.
Cessa74 Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Hva med å bruk ehormonspiral da? Forøvrig; jeg er sterilisert og hadde absolutt INGEN bivirkninger bortsett fra litt kraftigere mens. Egglederene kuttes slik at man fortsatt har eggløsning, mensen og normal hormonsyklus, men kan altså ikke bli gravid da egget ikke kommer ned i livmoren. Tror denne skremselstråden om bivirkninger skal tas med en klype salt, om disse bivirkningene hadde vært i større omfang ville det garantert fått mer oppmerksomhet hos leger og media. Flere avmine venninner og kollegaer er sterilisert uten bivirkninger også.
Gjest Chlorophyll Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Hormonspiral skal jeg heller ikke ha. Greia er at jeg ikke vil putte hormoner i meg i det hele tatt.
Bentebu Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Ble sterilisert da jeg var 36,er nå 65 og har aldri hatt noe problem.Den eneste var at jeg fikk mindre blødninger ved mens,og det er vel positivt?I dag går de inn med kikkhullsmetoden,så det blir små arr.Har aldri angret på inngrepet. 2
Pusemamma Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Fikk ikke tak i personalet på sykehuset, så håper noen kan svare meg her. Vet ikke helt hva dette går i. Har forstått at man kan operere vekk livmoren, men da må man gå på hormoner resten av livet. Dessuten har jeg forstått det sånn at det kan gi misdannelser i skjeden. Og man vil trolig få hårvekst og andre uhyggelige ting? Men hva med å ødelegge eggstokkene, eller egglederne? Er det mulig? Eller kanskje ta en operasjon som danner arrvev som ødelegger hele livmoren, slik at et egg aldri vil kunne feste seg? Hva går egentlig an å gjøre, uten at det går ut over helsa? Finnes det muligheter, eller blir man bare nødt til å bruke kondomer? Du kommer ikke i overgangsalderen ved og fjerne livmoren. Det er nå de tar eggstokkene det skjer. De kutter over egglederne, ikke verre enn det. Skal ikke være bivirkning pga av det. Noen lager alltid skremmsel propaganda utav ting. 1
Gjest Eurodice Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Ble sterilisert da jeg var 36,er nå 65 og har aldri hatt noe problem.Den eneste var at jeg fikk mindre blødninger ved mens,og det er vel positivt?I dag går de inn med kikkhullsmetoden,så det blir små arr.Har aldri angret på inngrepet. Jeg ble sterilisert da jeg var 34, og har samme erfaringer som deg. Den gangen var kikkhullsmetoden ikke utviklet, så det ble vanlig operasjon på tvers over symfysen. Arret er knapt synlig. Jeg har aldri angret en dag på at jeg fikk dette gjort. Sexlivet får en helt ny dimensjon når man slipper å bekymre seg for graviditet .
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Hva med å bruk ehormonspiral da? Forøvrig; jeg er sterilisert og hadde absolutt INGEN bivirkninger bortsett fra litt kraftigere mens. Egglederene kuttes slik at man fortsatt har eggløsning, mensen og normal hormonsyklus, men kan altså ikke bli gravid da egget ikke kommer ned i livmoren. Tror denne skremselstråden om bivirkninger skal tas med en klype salt, om disse bivirkningene hadde vært i større omfang ville det garantert fått mer oppmerksomhet hos leger og media. Flere avmine venninner og kollegaer er sterilisert uten bivirkninger også. Hvorfor har dere sterilisert dere? Synes det høres så drastisk ut. Anonymous poster hash: d6fd6...e03
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Jeg ble sterilisert da jeg var 34, og har samme erfaringer som deg. Den gangen var kikkhullsmetoden ikke utviklet, så det ble vanlig operasjon på tvers over symfysen. Arret er knapt synlig. Jeg har aldri angret en dag på at jeg fikk dette gjort. Sexlivet får en helt ny dimensjon når man slipper å bekymre seg for graviditet . Har du barn? Anonymous poster hash: d6fd6...e03
Gjest Eurodice Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Hvorfor har dere sterilisert dere? Synes det høres så drastisk ut. Anonymous poster hash: d6fd6...e03 Jeg gjorde det fordi jeg ikke ville/skulle ha flere barn. Jeg har fem.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Hvorfor har dere sterilisert dere? Synes det høres så drastisk ut. Anonymous poster hash: d6fd6...e03 Fordi man ikke ønsker barn, evt flere barn. Anonymous poster hash: ec9a8...faf
Cessa74 Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 Hvorfor har dere sterilisert dere? Synes det høres så drastisk ut. Anonymous poster hash: d6fd6...e03 Jeg hadde ingen valg - pga helse kunne jeg dessverre ikke være gravid flere ganger, selv om jeg alltid har ønsket meg nr 3.. Så legen var ganske klar; sterilisering var det beste alternativet, så slapp jeg å styre med prevansjon. Hadde jeg blitt gravid måtte jeg uansett ha tatt abort da kroppen min ikke ville tålt et nytt svangerskap..dessverre..
Gjest Chlorophyll Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 Jeg hadde ingen valg - pga helse kunne jeg dessverre ikke være gravid flere ganger, selv om jeg alltid har ønsket meg nr 3.. Så legen var ganske klar; sterilisering var det beste alternativet, så slapp jeg å styre med prevansjon. Hadde jeg blitt gravid måtte jeg uansett ha tatt abort da kroppen min ikke ville tålt et nytt svangerskap..dessverre.. Oi, kan jeg spørre hva som gjorde at kroppen din ikke kunne tåle en fødsel til?
Gjest Eurodice Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Oi, kan jeg spørre hva som gjorde at kroppen din ikke kunne tåle en fødsel til? Nå er det ikke meg du spør, men jeg synes at du "grafser" i vedkommendes private sfære nå. 1
Sophie-Ann Skrevet 24. mars 2014 #20 Skrevet 24. mars 2014 Jeg har også sterilisert meg, og har ingen plager. To små arr magen er det eneste. De brant mine eggledere. Jeg har to barn og er fornøyd med det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå