Gå til innhold

Trener alle bare for utseende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange er det faktisk som trener for velfølelsen og helsen? Føler alle trener og holder på med latterlige dietter for å se bra ut, mens de som gjør det for moro skyld som oftest ser mye bedre ut.

Å være sunn er ikke noe man er 2 måneder i året, før sommeren. Jeg pleide også å bare fokusere på utseende, resulterte i bulumi og joggeturer på natten igjennom oppveksten min. Er så lei av at alle blader bare handler om å "stramme opp", og de nyeste trendene på sentrene.

Anonymous poster hash: 00184...cdf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid trent for å bli bedre i det jeg driver med og fordi jeg elsker det.

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg om at fokuset bør endres mer til funksjon, helse og velvære, og ikke bare det ytre.

Selv trener jeg også for å bli sterkere til å kunne utføre konkrete øvelser og løfte beina høyere, for å bli mykere. Som danser bruker jeg kroppen min for å tenke med, og jeg mer bevegelsesfrihet jeg har jo bedre og mer kreativt kan jeg tenke, og bokstavelig talt oppleve verden fra nye posisjoner og vinkler. Jeg trener også for velvære og tilstedeværelse i kroppen, ikke bare etter jeg har trent, men minst like mye når jeg er i treningen. Jeg nyter å kjenne på alle de forskjellige tilstandene kroppen er i og finner ro tilstedeværelse i bevegelse, både når jeg pusher forbi egne grenser og i roligere former hvor man bare er. Jeg trener for større kroppsbevissthet slik at jeg kan være like mye tilstede i en fot, tå eller albue som man gjerne er i hodet sitt resten av dagen. :trene:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Burde være mer fokus på helse, det er jeg enig i, dog er det bedre at det er fokus på å stramme opp og legge på seg muskler enn å bli tynenst mulig. Om man må velge mellom to onder, velg det minste.

Selv trener jeg for å gå ned i vekt, jeg har kanskje 5-10 kg for mye, og mye magefett. Med hjerte- kar sykdommer og kreft i familien så skremmer det meg litt, selv om 5-10kg kanskje ikke er allverden. At utseendet blir bedre er en heldig bieffekt, men tror ikke jeg hadde klart å trene BARE for utseendet over noe lengre tid. Gjort det da jeg var yngre og var mer usikker, men ikke nå. Jeg trener også for å kunne holde på med ting jeg elsker; kampsport, sykling og svømming. Jeg haaaater å jogge, men gjør det for å kunne gå kamp uten å få helt pustebesvær:P Pluss at trening gjør at en sykdom jeg har blir lettere å håndtere:)

Anonymous poster hash: ef1c8...aa0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener for:

* Utseendet.

* Energi og god nok fysisk helse til å klare en travel hverdag!

* God psykisk helse. Glede.

* å være fornøyd med meg selv

* terapi og egentid.

Anonymous poster hash: b79d9...bef
Skrevet

Jeg hater å trene, sånn egentlig, men har en ryggskade som gjør regelmessig trening nødvendig. Jeg kan dessverre ikke løfte tunge vekter for å bli som bikinifitnessdamene, så jeg holder meg til yoga og pilates. Jeg skal være ærlig å innrømme at jeg noen ganger kan føle presset om å trene for å se bra ut også, men siden jeg ikke er så glad i å trene, gjør jeg det fordi jeg - altså for helsa si skyld.

Gjest black nailpolish
Skrevet

Jeg trener for å bli sterkere, raskere, smidigere.. jeg har bare en kropp, hvorfor ikke utnytte den til det fulle? sånn tenker iallefall jeg. Hvordan utseendet scorer i andres øyne bryr jeg meg ikke om, jeg digger kroppen min og det er det som teller ^^

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner så mange positive sider i mun daglige trening og fokuserer derfor på dette. Jeg liker å være aktiv og å føle meg sterk i min egen kropp. Kjenne på kroppen og utfordre denne.

Utseendet er bare en positiv bieffekt av treningen.

Anonymous poster hash: e4f1a...5cc

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg jogger fordi det gir meg overskudd og energi. Blir også rastløs om jeg ikke får jogget. Er godt både for kropp, sjel og psyke å forsvinne inn i en annen verden når jeg jogger. Bare slippe sinnet og kroppen fri.

Bonusen er jo en kropp som er i bikiniform hele året, men jeg jogger fordi jeg elsker det, ikke kun for utseendet.

Skrevet

Jeg trener for at jeg er disponert til å utvikle diabetes. Da er det ikke dumt å være i form og å gå ned i vekt. Utseende blir bare en bonus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri trent for utseende. Jeg har blitt mildt sagt ganske sjokkert med møte med dette forumet, og oppdage hvor mange som bare er opptatt av å forme kroppen perfekt. Ord som "fit" og "resultater" har fått ny betydning tydeligvis. Mange ser ut til å tro blindt på propagandaen fra treningseksperter, ukeblader og andre som tjener penger på jenter/kvinners komplekser, og ved å lansere urealistiske løsninger. De fleste vil nok bli skuffet. Det ligger veldig mange timer med hard trening bak et merkbart forandret utseende.

Jeg virkelig HATER uttrykket "å stramme opp". Det høres ut som en plastisk operasjon, eller som om man skulle stramme opp en fjær, mens i virkeligheten dreier det seg om å bygge muskler, noe som tar lang tid.

Anonymous poster hash: 8713c...b7e
  • Liker 3
Skrevet

Jeg trener for helsa sin skyld, og fordi jeg blir ekstremt rastløs hvis jeg ikke får rørt meg over en lang stund. Trener også for å få mer overskudd, og for å bli raskere og sterkere, i tillegg til at jeg elsker den mestringsfølelsen jeg får etter endt treningsøkt. Kroppen man får av trening er en bonus :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror alt for mange lar seg "lure" av alle Instagrambilder der ute. Disse som tar disse #fitforlife bildene ol, ser ikke så stramme ut til hverdags. Men mange unge jenter tror dette er målet. Det å kunne ta bilde av seg selv i en liten truse og å vise frem muskler.

Ofte er jo disse før-og-etterbildene bra fake. Se på bildet i linken. Du ser at de tingene, som henger i bakgrunnen, henger helt likt til og med.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2408384/From-fat-fit-just-15-MINUTES-Personal-trainer-reveals-tricks-used-fitness-industry-easy-fake-transformation.html

Anonymous poster hash: e4f1a...5cc
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trener for å holde meg frisk (har ikke vært sykemeldt på et år, hurra!) samt å bli bedre i en sport. :)

Skrevet

Hvor mange er det faktisk som trener for velfølelsen og helsen? Føler alle trener og holder på med latterlige dietter for å se bra ut, mens de som gjør det for moro skyld som oftest ser mye bedre ut.

Å være sunn er ikke noe man er 2 måneder i året, før sommeren. Jeg pleide også å bare fokusere på utseende, resulterte i bulumi og joggeturer på natten igjennom oppveksten min. Er så lei av at alle blader bare handler om å "stramme opp", og de nyeste trendene på sentrene.

Anonymous poster hash: 00184...cdf

Trening gir meg personlig mye glede i hverdagen. Det å gå en tur, sykle, svømme, danse, trene styrke er alle ulike treningsformer som jeg verdsetter og som jeg merker gir meg et kick på ulikt vis. Jeg ler av ukebladene og syns det er like komisk hvert år; til jul er det om å gjøre å fete oss opp, og etter nyttår skal vi trene av oss flesket og gjøre oss klare til sommeren! :fnise: Nei, vet du hva - jeg er så enig med deg, det er bare tull og vås. Det er hverdagen som gjelder, og det handler om å finne gode aktiviteter som gir glede for min del. Det er kun en bonus at det er positivt for utseendet, det kommer ikke jeg på engang til vanlig:) Herlig å være avslappet, syns jeg:)

Skrevet

Jeg trener ikke for utseende, det er bare bonus. Trener for å ha overskudd til hverdagen, være i god form, og fordi jeg ønsker å være et godt forbilde for mine barn, samt være i stand til å være med dem på fysiske aktiviteter i maaaange år framover.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å trene, så dersom jeg trener er det ene og alene for utseendets skyld.

Anonymous poster hash: 58111...4d9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener fordi jeg synes det er så utrolig deilig å bevege på hver eneste muskel i kroppen etterpå.

Jeg elsker å løpe uten å bli anpusten med en gang, og jeg synes det er morsomt å flekse når jeg kommer ut av dusjen og er HELT alene. :laugh:

- Jente

Anonymous poster hash: 26bec...276
Gjest lillelarve
Skrevet

Er ikke alle som trener for utseende, nei. Jeg trener fordi det gjør meg glad, gir meg motivasjon og mestring, får meg i godt humør og gjør meg sprekere. Det er for å bli sunnere og for å få en bedre framtid (mindre sjanse for livsstilssykdommer, beinskjørhet, osv.). Stram og fin kropp er også et av målene, men blir mest sett på som en utrolig flott bonus! :)

AnonymBruker
Skrevet

JEg tror de fleste trenger av mange grunner. Min viktigste grunn er for å forebygge depresjon, men vektnedgang og å føle meg vel i egen kropp er også viktig.

Anonymous poster hash: 84562...d93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...