Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #1 Skrevet 2. juni 2004 Jeg har prøvd en soppkur med kun en tablett. Funker disse dårlig? er 5 dager siden nå og jeg er ikke blitt bra. Eller kanskje det ikke er sopp? Kremen lindrer kløen. Men det varer ikke.
Saeria Skrevet 2. juni 2004 #2 Skrevet 2. juni 2004 Jeg har brukt Canesten som kun inneholder 1 pille og krem. Den fungerte fint. Er det den du har brukt? Uansett. hvis det ikke funker, så bør du vel ta en tur til legen, kanskje.
Bauche Skrevet 2. juni 2004 #3 Skrevet 2. juni 2004 Jeg har også bruke canesten med stikkpille og krem..synes den var genial.... Tror nok også at en legetur hadde hjulpet ja...just in case...
Gjest Lizbet ii Skrevet 2. juni 2004 #4 Skrevet 2. juni 2004 Canesten med en stikkpille skal være en skikkelig hestekur og mer effektiv enn den som går over flere dager lærte jeg.... Aner ikke selv hvor effektiv den er.
Sandra Skrevet 2. juni 2004 #5 Skrevet 2. juni 2004 Jeg har osgå brukt engangskur og den tok knekken på soppen. Hvis det ikke har gitt seg etter de fem dagene er det vel anbefalt å gå til lege eller gynekolog. Tror det står på pakningsvedlegget:) Det kan hende at det ikke er sopp. Det finnes også andre merker du kan prøve deg på, men forslår at du ringer legen din og hører hva h*n synes først
Gjest Niniel Skrevet 3. juni 2004 #6 Skrevet 3. juni 2004 Gå til legen! Jeg klødde og klødde og trodde jeg hadde sopp, men ingenting hjalp. Så fikk jeg en salve av legen (Kenacutan), og nå er jeg nesten helt bra igjen (håper på å bli helt bra igjen når jeg er ferdig med kuren..) Er ikke alt som klør som er sopp
Gjest muffen2 Skrevet 3. juni 2004 #7 Skrevet 3. juni 2004 Gå til legen! Jeg klødde og klødde og trodde jeg hadde sopp, men ingenting hjalp. Så fikk jeg en salve av legen (Kenacutan), og nå er jeg nesten helt bra igjen (håper på å bli helt bra igjen når jeg er ferdig med kuren..) Er ikke alt som klør som er sopp Hva hjelper den salva for? Har oxo vært hos legen mange ganger fordi jeg klør. Det er ikke sopp, men har ikke fått noen salve :-?
Gjest Niniel Skrevet 3. juni 2004 #8 Skrevet 3. juni 2004 Muffen2: Her kan du lese mer om Kenacutan http://www.lommelegen.no/medisiner/default.asp?vis=424 http://www.felleskatalogen.no/default.asp?...05532401965.asp http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ (søk på kenacutan her) Men det beste er jo å gå til legen din, så kan h*n finne ut hva som er best for deg. Lykke til!
tuji Skrevet 4. juni 2004 #9 Skrevet 4. juni 2004 Hvis du kjøper to piller og bruker dem med en ukes mellomrom, blir du nok kvitt soppen.
Gjest Cuddly Skrevet 4. juni 2004 #10 Skrevet 4. juni 2004 Jeg var, i en lang periode, plaget av stadig tilbakevendende sopp. Canesten tok ikke knekken på dette, så jeg fikk resept på en tablett hos legen, Diflucan. Dette tok soppen fort, men den kom tilbake flere ganger likevel :-? Ny tablett hver gang, og nå har jeg vært soppfri i over 3 år! KNOCK ON WOOD!!!
diddi Skrevet 6. juni 2004 #11 Skrevet 6. juni 2004 Legen min anbefalte å ta en 6 pillers canesten-kur over tre dager. En pille morgen og kveld. Jeg hadde da fått sopp igjen og igjen, og 1-pillekuren var lite effektiv. Det meste rant jo bare ut i trusa!!! Siden jeg var gravid og nå ammer så kunne jeg ikke få den spisepillen som tidligere har vært en vidunderkur. Men det er ikke sopp alt som klør. Begynte selv å klø hver gang jeg ble gravid (hormonene) og nå når jeg hadde satt inn hormonspiralen. Kødde litt, og det medførte trolig noen rifter. Og de fikk jeg en streptokokk -(!!!) :o infeksjon i. Det så ut som en slagmark der nede. Fra langt foran til nesten ryggen!!!! Glad jeg da kom meg fort til legen og deretter hudlege. Kortisonsalver og pencillin var det som hjalp!! Snakk om mareritt!!! (Soppkløe er barnemat heretter!!)
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 7. juni 2004 #12 Skrevet 7. juni 2004 Den soppkuren hjalp ikke mot min kløe. Spurte min søster om hun hadde vært plaget av sopp etter at hun fikk hormonspiral. Det var hun ikke. Men hun pleide og å klø og da brukte hun Vivac melkesyrebakterie tabletter. For å gjenopprette naturlig bakterieflora. Da kom jeg på at jeg hadde vasket meg med vanlig såpe i underlivet da jeg dusja for et par uker siden. Hadde kjøpt ny Lactacyd. Men den sto jo selvfølgelig på kjøkkenbenken da jeg trengte den. Søsteren min fortalte at hun fikk det hver gang hun ikke brukte spesialsåpe for underlivet. Så nå har jeg gått på Vivac i 4 dager og klør ikke mer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå