Gå til innhold

Narkotika i bagasjen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har egentlig et litt teit spørsmål... Men det skjer så ofte på film og sånn... Hvis jeg er på flyplassen, og noen "slipper" en pakke narkotika oppi veska mi, hva gjør jeg da? Si jeg skal ha noe ut av vesken, og så ser jeg det, før jeg har gått igjennon kontrollen. Hvis jeg sier ifra til noen, så kan det jo hende de ikke tror på meg. Sånt skremmer meg litt.

Anonymous poster hash: 8db50...e67
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvis du ser det før du kommer til kontrollen så gå øyeblikkelig til nærmeste vakt og si ifra. de kan prøøøve å finne det på film hvis du veit hvor du var til ca tid. å IKKE ta på den, da setter du fingeravtrykk :) bedre at det er vedkommende sine fingeravtrykk/merker på den :)

Anonymous poster hash: ae65e...297
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde sett det før kontrollen så tror jeg ikke jeg hadde turt å si noe som helst, men kastet det i søpla.

Anonymous poster hash: 5ffc7...e23
  • Liker 1
Skrevet

Bruk mageveske og en liten håndveske med glidelås som henger over skulderen og foran på magen din.

Om du åpner den så har du den på magen og det vil være komplisert for noen som helst å komme nærme din veske uten at du oppdager det. Hold alltid veskene lukket med glidelåsen igjen når du ikke selv skal finne noe derfra.

Sørg for å ha koffert med hard plast og kodelås slik som Samsonite sine. Ha aldri noe verdifullt oppi innsjekket bagasje og lås alltid kofferten før du sender den av sted. Tøykofferter med glidelås er jo enkle å åpne og man har jo sett på tv at ikke alle som jobber med bagasje er like ærlige dessverre.

Jeg har sett folk foran meg i boardingkø med åpne håndvesker hengende over skulderen og bakover og passet lå lett tilgjengelig for hvem som helst å plukke opp.

Lurer på hva enkelte tenker med jeg når jeg ser slikt.

Så det å bruke sunn fornuft, følge litt ekstra med på folk rundt seg og passe godt på å ha vesker og bagger godt lukket lurt.Selv om folk flest er ærlige og ok så finnes det dessverre de som ikke er det også.

Å ikke gjøre seg selv til en utsatt person ved å følge enkle sikkerhetstiltak er vel det beste man kan gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk mageveske og en liten håndveske med glidelås som henger over skulderen og foran på magen din.

Om du åpner den så har du den på magen og det vil være komplisert for noen som helst å komme nærme din veske uten at du oppdager det. Hold alltid veskene lukket med glidelåsen igjen når du ikke selv skal finne noe derfra.

*snip*

Ja, jeg ser hva du skriver, men det er ikke det spørsmålet mitt handler om. Hva om man, til tross for dette, ender opp med noe ekkelt i bagasjen? Hva gjør man da?

Skrevet

Er dette noe som skjer i virkeligheten? Noen sinne? Tror ikke noen er villige til å slippe så mye "penger" i noen annens bagasje og håpe at det går bra...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe som skjer i virkeligheten? Noen sinne? Tror ikke noen er villige til å slippe så mye "penger" i noen annens bagasje og håpe at det går bra...

Tja, kanskje litt naivt å tro på dem, men du har jo disse menneskene som hevder de ikke ante noe om narkotikaen.

Skrevet

Ja, jeg ser hva du skriver, men det er ikke det spørsmålet mitt handler om. Hva om man, til tross for dette, ender opp med noe ekkelt i bagasjen? Hva gjør man da? Anonymous poster hash: 8db50...e67

Poenget her er at man tar sine forhåndsregler for å sørge for at det ikke skjer. Og da trenger man ikke tenke på hva man skulle gjøre om det skjedde.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med en vakt og sagt at vesken hadde vært utenfor mitt oppsyn et øyeblikk og at etterpå hadde jeg funnet denne.

Aller viktigst, ikke gå forbi noen sjekkpunkter før du tar kontakt, pass/toll etc.

AnonymBruker
Skrevet

Poenget her er at man tar sine forhåndsregler for å sørge for at det ikke skjer. Og da trenger man ikke tenke på hva man skulle gjøre om det skjedde.

JA, men så plutselig skjer det likevel. Hva gjør man da?

Skrevet

JA, men så plutselig skjer det likevel. Hva gjør man da? Anonymous poster hash: 8db50...e67

Om du hypotetisk tross alle sikkerhetsregler skulle være så uheldig å bli utsatt for noe slikt og hadde oppdaget det så ville jeg tror jeg i en slik situasjon gått inn på toalettet og kastet hele greia i den søppelbøtten for bind som de har inne ved siden av toalettene. Men dette er da en veldig usannsynlig situasjon da at man skulle oppleve noe slikt så lenge man passer på vesker og bagger.

Skrevet

Jeg kan ikke helt se at noen skal gjøre det?

Hvordan skal de liksom få tak i narkotikaen etterpå, når du intetanende har smuglet det for dem?

De tjener jo ikke akkurat noe på at du får det med hjem liksom..?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal de liksom få tak i narkotikaen etterpå, når du intetanende har smuglet det for dem?

Det skjedde jo i Bridget Jones-filmen..

Jeg tenker at alt kan skje, for det er nok av gærne mennesker der ute. Hva hvis man møter en kjekkas i Sør-Amerika og han legger noe drugs i bagasjen din uten at du veit det? Også blir man tatt?

Anonymous poster hash: 6e6f6...47a

Skrevet

Det skjedde jo i Bridget Jones-filmen..

Å ja men daaaaaaa er det nok et vanlig fenomen!

*doh*

• Liker 1
Skrevet

Å følge etter deg og stjele kofferten din er en liten sak når de først har kommet så langt at du står på norsk jord.

• Liker 2
Skrevet

Dette er sånt som jeg også har tenkt på...er jo sikkert,i noen tilfeller, lettere å slenge dopen i noens veske som skal med samme fly, og så stjele den ved landing? Mindre risikofylt, iallefall..at det faktisk skjer, tviler jeg egentlig ikke på heller.

Skrevet

Er vel endel ting man må tenke på. Først og fremst så må man sørge for at de ikke blir tatt på kamera, verken når de planter eller stjeler tilbake narkotikaen.

Dernest så skal de helst få puttet noe i bagasjen på et ubevoktet tidspunkt, folk er stort sett flinke til å pass på bagasjen sin (er mitt inntrykk, kan godt være jeg tar feil her).

Å plante noe i håndbagasjen er ikke gunstig, da er det større sjanse for at offeret oppdager at det er noe som er feil. Selv om man ikke blir tatt da, så er det jo store verdier som går tapt.

Så om man da skal plante noe i innsjekket bagasje før offeret sjekker inn, men utenfor flyplassens kamera må man egentlig plante ting før de kommer til flyplassen. Samtidig skal man vite hvor offeret skal reise slik at man kan følge etter eller ha noen som venter.

Er ikke enkelt å være narkotikasmugler, tror jeg beholder jobben min på kontor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pass godt på bagasjen og ha den i syne 100% av tiden. I vestlige land sjekker jeg inn bagasjen. Hvis jeg f.eks. skulle til noen lugubre land alla colombia, equador eller noe slikt, hadde jeg ALDRI sjekket inn bagasje. Er jo bare for en på flyplassen og dumpe litt narko i bagen din, og vips så er livet ditt ødelagt.

Anonymous poster hash: 66225...212
Skrevet

Så en dokumentar om noe lignende en gang.

Turister som var på ferie i Mexico fikk narkotika plantet i bilen. Narkosmuglerne satt heller i bilen bak, og hentet ut pakkene når bilen var parkert i USA. Om ikke turistene ble tatt i tolla.

Skummelt. Men så har jeg ikke for vane å kjøre over belastede grenseoverganger da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...