Gå til innhold

Hva feiler det denne mannen (mest sannsynlig)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på tur til Oslo. På en liten ruslerunde i dag tidlig oppdager vi en mann som snakker høyt med seg selv. Språket høres ut som fransk, selv om det sannsynligvis ikke var det, og han var litt shabby. Allikevel var han ikke SÅ ille i klærne at jeg mistenkte han for å være uteligger.

Vi møtte på han flere ganger, han snakket fremdeles med seg selv, og måten han tedde seg på var litt skremmende.

Så da spør jeg; er sannsynligheten størst for at han var rusa på et eller annet eller var han et psykiatrisk tilfelle (schizofren e.l.)? Han virket i hvert fall spik spenna gal.

Anonymous poster hash: 5a511...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket i telefon med hands free?

Nei, det var det første jeg tenkte men han gjorde garantert ikke det. Det var annet ved oppførselen hans også som virket rimelig spacet. Vi var ikke de eneste som var litt småredde i nærheten av mannen.

Anonymous poster hash: 5a511...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg ser at romperusk blir plusset for sin innskytelse, men før vi tror at alle mennesker er normale eller at alle er snille og greie: han snakket IKKE i telefonen. 120 % sikkert.

Mulig han egentlig var harmløs også, men han var av typen man unngår øyekontakt med fordi man ikke vet om vedkommende plutselig tror du er satans sendebud.

Det jeg egentlig lurer på er om man ved slik "snakke-høyt-med-seg-selv-oppførsel" egentlig burde vært på psykiatrisk istedenfor i byen, eller om mannen mest sannsynlig var ruset? Og hvilket stoff er det i så tilfelle som gjør at man går rundt og snakker med seg selv?

Anonymous poster hash: 5a511...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han skjegg?

Møtte en noe spesiell fyr igår selv. Han satte seg ned med oss og begynte å gapskratte. Helt uten grunn. Han mista også en diger pilleeske med for meg en ukjent medisin. Antagelig for schizofreni.

Men jeg ser ofte folk med diverse diagnoser her i Oslo. Noen ser jeg neste daglig (blant annet en dame, med en parykk med lyst langt hår). Som regel er de harmløse og det er bare å de være i fred.



Anonymous poster hash: 3121b...d75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han hadde skjegg. Normal slank og normal høyde. Da vi var på XXL satt han på utsiden og røkte og snakket med seg selv med øynene halvt lukket.

Anonymous poster hash: 5a511...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har for øvrig sjeldent sett så mye "rask" rundt i Oslo by som jeg gjorde i dag tidlig. Fulle somaliere (med ølboksen i hånda), bråkmakere som kranglet, romfolk og generelt mest utlendinger (selv om det automatisk ikke betyr "rask").

Vi skulle nyte det fine været og gikk i området rundt Oslo City. Ikke det beste strøket sikkert, men jeg ble overrasket over hvor utrygt det føltes å gå der.

Har Oslo blitt et høl?

Anonymous poster hash: 5a511...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo ER et høl.



Anonymous poster hash: fac8d...74f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo ER et høl.

Anonymous poster hash: fac8d...74f

Ja, vi vurderte først å bli til klokka ett, men etter en kjapp runde fant vi ut at det var like greit å ta bussen et par timer tidligere.

Og sånn bortsett fra Frognerparken om sommeren er det vel egentlig ikke et eneste sted jeg synes er fint i Oslo uansett.

Lurer på hva turistene som kommer langveis fra tenker...

Anonymous poster hash: 5a511...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Hehe. Jeg ser at romperusk blir plusset for sin innskytelse, men før vi tror at alle mennesker er normale eller at alle er snille og greie: han snakket IKKE i telefonen. 120 % sikkert.

Mulig han egentlig var harmløs også, men han var av typen man unngår øyekontakt med fordi man ikke vet om vedkommende plutselig tror du er satans sendebud.

Det jeg egentlig lurer på er om man ved slik "snakke-høyt-med-seg-selv-oppførsel" egentlig burde vært på psykiatrisk istedenfor i byen, eller om mannen mest sannsynlig var ruset? Og hvilket stoff er det i så tilfelle som gjør at man går rundt og snakker med seg selv?

Anonymous poster hash: 5a511...890

Det må da være lov å komme med alternativer, jeg har da ikke møtt mannen selv? :klo: det er jo heller ikke slik at alle som snakker litt høylydt/oppfører seg litt utenfor normalen burde være innlagt på mentalen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lov å komme med alternativer, jeg har da ikke møtt mannen selv? :klo: det er jo heller ikke slik at alle som snakker litt høylydt/oppfører seg litt utenfor normalen burde være innlagt på mentalen.

Absolutt ikke, men med høylytt "røverspråk", trasking frem og tilbake og i ring, lukkede øyne innimellom og generelt rar oppførsel - så er ikke dette noen JEG har lyst til å komme på kant med i hvert fall.

Det er vel heller ikke sånn at folk som er ved sine fulle fem pleier å snakke med seg selv, høyt og lenge, mens man virrer rundt?

Anonymous poster hash: 5a511...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han hadde skjegg. Normal slank og normal høyde. Da vi var på XXL satt han på utsiden og røkte og snakket med seg selv med øynene halvt lukket.

Anonymous poster hash: 5a511...890

Kanskje samme fyr? Han her snakket et merkelig språk (antagelig sitt eget språk). Han var ganske harmløs, men klart det er ubehagelig å møte slikt. Man vet jo ikke om de er beregnelige eller ikke.

Oslo er ikke et høl, men jeg er enig i at romfolka har tatt "jomfrudommen" til byen vår. Vi har alltid hatt en god dose "orginaler" i byen, men det har aldri vært så skitten før som nå. Jeg må si at jeg også synes at påvirka somaliere og romfolk, ikke er et positivt tilskudd til byen vår. Stygt å si det, men det er nå en gang fakta at disse står for meste parten av alt skrot :(

Anonymous poster hash: 3121b...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje samme fyr? Han her snakket et merkelig språk (antagelig sitt eget språk). Han var ganske harmløs, men klart det er ubehagelig å møte slikt. Man vet jo ikke om de er beregnelige eller ikke.

Oslo er ikke et høl, men jeg er enig i at romfolka har tatt "jomfrudommen" til byen vår. Vi har alltid hatt en god dose "orginaler" i byen, men det har aldri vært så skitten før som nå. Jeg må si at jeg også synes at påvirka somaliere og romfolk, ikke er et positivt tilskudd til byen vår. Stygt å si det, men det er nå en gang fakta at disse står for meste parten av alt skrot :(

Anonymous poster hash: 3121b...d75

Ja, det var et merkelig språk som jeg ikke dro kjensel på, bortsett fra at jeg trodde det var fransk med det samme (men slo det fra meg).

Sikkert samme fyren.

Anonymous poster hash: 5a511...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kan jo være mye. og det å starte å spekulere i det, er jo ikke noen her kan gjøre. eller. alle kan spekulere. men ingen kan nok gi deg noe svar. det kan være psykisk. psykotisk, schisofreni. eller han kunne vært ruset på noe. husk. ikke alle som ruser seg, trenger å være uteliggere og den slags.

du skrev også at han kanskje heller burde være på psykiatrisk, enn ute i gata på Oslo. ikke alle psyke må være innestengt på en psyk. avdeling. men jeg vet at ofte kan det å være innlagt, gjøre en værre. så de fleste prøver faktisk å holde seg utenfor psyk's vegger. og leve et liv utenfor psyk. med poliklinisk behandling.

og jeg vet litt hva jeg snakker om ang psyk. jeg er psyk selv.



Anonymous poster hash: ff72f...c60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du å vite hva det feiler (eller ikke feiler) en totalt fremmed person?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du å vite hva det feiler (eller ikke feiler) en totalt fremmed person?

Nei, jeg trenger egentlig ikke spørre på KG om noe som helst.

Det ble en diskusjon etterpå hvorvidt mannen var ruset eller schizofren, og da spør jeg her hvor alle vet noe og noen vet alt.

For øvrig lurer jeg fremdeles på hvilken type rus som gjør at man snakker med seg selv.

Anonymous poster hash: 5a511...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oslo ER et høl.

Anonymous poster hash: fac8d...74f

Hele Oslo er ikke et høl, nei. I hvert fall ikke etter min mening. Oslo er mer enn bare sentrum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...