Gå til innhold

Jenter som trener hver dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om jenter/kvinner som trener omtrent hver dag? Ser dere på dem som "treningsnarkomaner", eller beundrer dere dem fordi "wow, de er spreke"?

Vil høre meninger fra både kvinner og menn! :)

Anonymous poster hash: c7322...3e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er snakk om normal trening, ikke manisk, så ser jeg på dem som fornuftige.

• Liker 5
Skrevet

Ser jeg noen trene hver dag anser jeg dem som syke og med et forvrengt kroppsbilde. Men igjen, spørs jo helt hvor manisk den treninga også er, tar man det rolig hver dag så ok.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er snakk om normal trening, ikke manisk, så ser jeg på dem som fornuftige.

Hva mener du med normal trening? :) Hvor går grensa?

Skrevet

Husk at det er viktig med hviledager!! Jeg syns de er sporty, men beundrer dem ikke siden jeg ser på dem som avhengige og jeg tenker at de har litt forvrengt syn på helse og kropp. Dette gjelder forøvrig både kvinner og menn, vet ikke hvorfor det skulle være forskjell

• Liker 4
Skrevet

Hva synes dere om jenter/kvinner som trener omtrent hver dag? Ser dere på dem som "treningsnarkomaner", eller beundrer dere dem fordi "wow, de er spreke"?

Sånn overdreven fitnessberte som er opptatt av å få i seg nok proTTeiner, er nok ikke noe for meg. Det kommer litt an på hvordan trening antar jeg. En sånn grete waitz type som må løpe et par mil om dagen hadde nok heller ikke passet. daglig yoga hadde ikke vært å forakte!

• Liker 2
Skrevet

Synes det er bra at de som liker å trene hver dag gjør det, så lenge de ikke presser seg selv fordi de MÅ trene hver dag. Men hvis vedkommende aldri kan være med på andre ting, fordi han/hun må trene den dagen, så synes jeg det er negativt. Hadde en venninne som aldri ville/kunne være med på helgeturer e.l. fordi da fikk hun ikke muligheten til å trene. Da synes jeg det går for langt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HVER dag syns jeg er å overdrive. Da tenker jeg at personen har et tvangsaktig forhold til det, og lurer på hvorfor. Det kunne aldri falt meg inn å hatt en treningsøkt hver dag!

Anonymous poster hash: ea35b...274
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener nesten daglig. Men er langt ifra hysterisk opptatt av dette.

For det første trener jeg veldig variert med styrke, yoga og kardio, og for det andre lar jeg aldri en god fest vike for trening. Eller sammenkomster med venner. Mennesker først og trening på andre plass. Men rekker jeg begge deler, er det helt ok.

Anonymous poster hash: b0dc1...c05

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

HVER dag syns jeg er å overdrive. Da tenker jeg at personen har et tvangsaktig forhold til det, og lurer på hvorfor. Det kunne aldri falt meg inn å hatt en treningsøkt hver dag!

Anonymous poster hash: ea35b...274

Når jeg sier "hver dag" så mener jeg ikke sånn absolutt hver dag, men sånn omtrentlig. De har kanskje en fridag en sjelden gang, og de trener kanskje ikke når de er på ferie, eller på andre "spesielle" dager (som julaften, 17. mai osv).

AnonymBruker
Skrevet

Folkens, merk at det står "omtrent hver dag" og ikke "hver eneste dag".

Det at de trener omtrent hver dag sier jo ingenting om hva slags forhold de har til treningen. Det er forskjell på å legge opp dagen etter treningen og legge treningen opp etter resten av dagen. De som trener når de kan og det tilfeldigvis blir omtrent hver dag, flott for dem og jeg ser opp til dem. De som lever for trening og ikke har tid til andre ting fordi de skal trene, de synes jeg synd på.

Anonymous poster hash: a57d6...5b6
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet en av dem selv. Har som hovedregel at jeg trener hver dag jeg har tid, overskudd og lyst til det. Og det kan fort bli syv dager i uken. Så lenge man kjenner sin egen kropp og begrensninger, varierer treningen og ikke blir så opphengt i å trene at man lar det gå utover sosiallivet, så ser jeg ikke noe galt i å leve sånn.

• Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg jogger 6 dager i uka, noen ganger 7 og andre ganger doble økter på en dag. Kommer an på form og energi den dagen. Jeg har en stillesittende jobb og jeg må ta buss til jobben. Det blir i overkant av 9 timer på ræven 5 dager i uka.

Så om noen vil kalle meg besatt fordi jeg har minimum 30 minutter med aktivitet 6-7 dager i uka så må det gjerne kalle meg det.

I frykt for å høres 90 år gammel ut så er det faktisk sånn at dagens barn og ungdom er lite aktiv i forhold til før. De spiser mer dritt og sitter mye mer foran Tv, data iPad, iphone og masse andre duppedingser som ikke eksisterte da jeg var ung. Vi var ut og syklet, bygget hytter, løp og gikk overalt og foreldrene måtte nærmest dra oss inn på kveldene.

Tidene har endret seg og derfor så ser jeg ikke noe galt i å trene hver dag, men det er selvsagt forskjellige grader av trening. Men normal trening der fokuset er å holde kroppen i gang og få bevegd seg som med jogging, sykling, aerobic er noe alle burde ha i hverdagen sin så ofte som mulig i dagens stillesittende samfunn.

• Liker 9
Skrevet

Jeg kan også finne på å trene hver dag i en periode, uten at jeg er overopptatt av trening. Mitt mål er å prøve å være i fysisk aktivitet på en eller annen måte, omtrent hver dag. Noen dager tar jeg meg helt ut med intervalltrening eller en langkjøring, andre dager trener jeg styrke (tung eller lett, alt ettersom), eller så kan jeg finne på å dra på en saltime på treningssenteret, eller bare gå meg en tur ute i naturen. For meg er altså en gåtur å regne som tilstrekkelig fysisk aktivitet en dag. Jeg legger opp treningen etter resten av dagen, og har jeg ikke tid så har jeg ikke tid. Jeg får ikke dårlig samvittighet for det. Hvis jeg er inne i en "god periode" så kanskje jeg er på treningssenteret fem dager i strekk, for så å kanskje ha tre dager fri hvor jeg kanskje tar en gåtur eller noe. Andre perioder er jeg på treningssenteret kanskje annenhver dag, og har fri de andre dagene. Jeg lytter etter kroppen min, og respekterer det den sier ifra om. Tror det er viktig å ikke presse seg selv bare fordi man må trene hver dag, for det er ikke sunt.

Gjest Sitronen
Skrevet

Hva mener du med trening?

Det er jo anbefalt minst 30 minutter aktivitet med moderat intensitet hver dag (f.eks rask gange eller jogging), i tillegg til to-tre styrkeøkter i uken.

Dette blir anbefalt som et tillegg til vanlig lavintensiv hverdagsaktivitet.

De som følger denne anbefalingen ser jeg på som fornuftige.

De som trener mer enn anbefalingene, men som fremdeles holder fokus på sunnhet og helse, og som klarer å balansere hvile og aktivitet på en god måte, er jeg imponert over.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Det kommer vel an på hvordan kroppen ser ut sammen med hva man spiser, hvile og hva personen selv sier om egen trening. Det handler om balanse, og om hva som faktisk er sunt.

Prøver å ikke ha fordommer eller meninger uten å kjenne mennesker. Men må si jeg stiller meg skeptisk til hvordan en del jenter driver på med kroppen sin.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da beundringsverdig å hige etter et sunt og godt liv? Så lenge det er med måte, ser jeg ikke noe problem med det. Det ser jo ofte godt ut også.

Anonymous poster hash: f10c4...7fe
Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor de trener hver dag da. Om de gjør det fordi de skal bli slankere eller mer fit og hele livet dreier seg om denne ytre motivasjonen, så synes jeg det er litt over kanten.

I miljøet hvor jeg trener er det veldig mange som trener fra 5-10 økter i uken. Det betyr ikke at de aldri har fri, men det er det som må til om man skal hevde seg på nasjonalt nivå i sin respektive idrett. Det er også viktig å vite at for å bli en god idrettsutøver så må du være egoistisk og fokusere på hva som er best for deg for å oppnå dine mål.

Skrevet

Jeg trener omtrent hver dag. Jeg gjør det fordi det gir meg overskudd og glede, og at alt annet jeg gjør blir lettere når jeg er i god form. Jeg trener variert både i aktivitet og intensitet, og det er nettopp derfor jeg kan trene nesten hver dag. Hverdagen min ellers består av forelesninger og sitting på lesesal, jeg får mark hvis jeg ikke får rørt meg noe i løpet av dagen.

Hvis jeg kjenner på kroppen at den er sliten tar jeg treningsfri uten å tenke videre over det.

Synes ikke jeg er hysterisk, de aller fleste kunne hatt god nytte av å trene mer. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener hver dag i 20-30 min, tar det på morgenen eller kvelden. Jeg gjør det egentlig ikke for kroppens skyld, men hodet mitt. Treningen letter kraftig på humøret mitt!

Anonymous poster hash: 0d553...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...