Gå til innhold

Hunder som jokker på mennesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke hundeeier selv, men har mange i familie og vennekrets med hund. Jeg observerer rett som det er at noen av disse hundene jokker på mennesker. Reaksjonen fra eierne er stort sett latter...

Personlig synes jeg det er både ekkelt og slitsomt! Og gir jeg uttrykk for dette (spesielt hvis jeg selv er "offeret"), blir jeg ofte møtt med undring og bagatellisering. Det toppet seg litt her om dagen da en voksen setter-hann bestemte seg for å nærmest bestige min 4 år gamle datter. Hun selv skjønte vel egentlig ikke hva den drev med, men jeg syntes det var ekstremt upassende og ekkelt, og flyttet den selvsagt vekk. Eieren derimot så på uten å reagere.

Er det bare jeg som synes jokking ikke er ok?!

Anonymous poster hash: 77cee...e32

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at den vil dominere, så vidt jeg vet. Det er en uting og jeg setter de bestemt på plass. Eiere som ikke reagerer, gjør ikke jobben de skal som hundeeiere. Anonymous poster hash: d20cf...18f

• Liker 3
Skrevet

Som overnevnte sier, det er ofte dominering, særlig hvis den gjorde det på din 4 år gamle datter. Det er hundeeierens ansvar å lære hunden at mennesker er over den på rangstigen, også barn, hvis ikke kan dette by på problemer. Det kan også være kjedsomhet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Hvordan vet dere at det ikke bare er fordi bikkja er kåt?

Uansett motiv er det likevel uakseptabelt for meg.

Anonymous poster hash: 77cee...e32

Skrevet

Det er mer stress enn dominanse.De fleste hunder vet at mennesker ikke er dyr-hund.....

En slik handling burde ikke bli ledd av,men heller bare fjerne hunden og få den til å legge seg .

Skrevet

:bond:

Det er ikke dominans! Det er utrolig gammeldags tankegang. De er ikke opptatt av å klatre i rang, være øverst på rangstigen, dominere menneskene eller noe sånt. De vet at vi bestemmer fordi vi avgjør når de skal ut, få mat og sove. Blant annet.

Jokking er stressrelatert som oftest, de må få ut stress eller iver og å jokke på oss er nærliggende. Vår er unghund nå, og da blir det mye stress som må ut. Noe stress er sikkert seksuelt relatert fordi han er full av hormoner, men det betyr ikke at han har sex med beinet vårt, men at han har den type stress som må ut.

Vi dytter ham rolig ned eller sier gå ned. Eller distraherer med noe annet, feks en leke som han kan få ut stresset på. Han gjør det aldri på andre. Man skal ikke la dem gjøre det, men heller ikke kjefte dem huden full for å bare prøve å få ut stress.

Syns det er rart at så mange fortsatt tror at hunden er skikkelig opptatt av å komme over menneskene i en rangstige. De er jo ikke idioter, de skjønner at mennesker og dyr er forskjellig art!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:bond:

Det er ikke dominans! Det er utrolig gammeldags tankegang. De er ikke opptatt av å klatre i rang, være øverst på rangstigen, dominere menneskene eller noe sånt. De vet at vi bestemmer fordi vi avgjør når de skal ut, få mat og sove. Blant annet.

Jokking er stressrelatert som oftest, de må få ut stress eller iver og å jokke på oss er nærliggende. Vår er unghund nå, og da blir det mye stress som må ut. Noe stress er sikkert seksuelt relatert fordi han er full av hormoner, men det betyr ikke at han har sex med beinet vårt, men at han har den type stress som må ut.

Vi dytter ham rolig ned eller sier gå ned. Eller distraherer med noe annet, feks en leke som han kan få ut stresset på. Han gjør det aldri på andre. Man skal ikke la dem gjøre det, men heller ikke kjefte dem huden full for å bare prøve å få ut stress.

Syns det er rart at så mange fortsatt tror at hunden er skikkelig opptatt av å komme over menneskene i en rangstige. De er jo ikke idioter, de skjønner at mennesker og dyr er forskjellig art!

Forstår dyr at de er av en annen art hvis de ikke har hatt faste rammer?

Anonymous poster hash: 97fa4...6a5

Skrevet

Forstår dyr at de er av en annen art hvis de ikke har hatt faste rammer? Anonymous poster hash: 97fa4...6a5

... Ja.

Skrevet

Stress, forresten- ikke dominans. Ta hunden rolig vekk/distraher med noe.

Skrevet

Forstår dyr at de er av en annen art hvis de ikke har hatt faste rammer?

Anonymous poster hash: 97fa4...6a5

Selvsagt. Hunder (og andre dyr for den saks skyld) ser godt forskjell! Dessuten er ikke faste rammer det samme som å prøve å få hunden til å underkaste seg på en imaginær rangstige. Det er heller trygghet, stabilitet og veiledning.

Skrevet

Signerer de andre, dette er ofte stress. Dominans må være tidenes mest misforståtte begrep når det kommer til hunder og hundeoppdragelse.

• Liker 1
  • 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Gammel tråd men i går besøkte jeg noen venner som har en kåt kaller jeg det, hanhund. Den er vel to-tre år gammel. Hver gang jeg eller andre besøker så hopper den opp og jukker, og den får ståpikk, så det virker seksuelt fremfor stressende for min del. Eierne synes bare det er morsomt som flere beskriver her, det synes noen av gjestene også. I går tenkte jeg at jeg skulle se hva som skjedde hvis jeg ikke dyttet den bort, om den begynte å jukke. Den gjør det ikke hver eneste gang, men nesten hver gang jeg kommer. Samt at den alltid sleiker en i skrittet. Vel, jeg blir møtt i døra av at den hopper opp, og etter at jeg tar av meg skoene og henger opp jakka gjør den et forsiktig forsøk på å jokke meggen min. Men blir raskt distrahert og forsvinner inn i stua. Jeg går og setter meg og mine venner står og lager mat på kjøkkenet, vi skravler. Så kommer hunden tilbake og begynner å ri leggen min, jeg gjør ikke noe og det tar kanskje 30 sekunder så kommer den som bare det og det renner sæd nedover buksa og sokkene mine og utover gulvet. Skikkelig grisete. Dette må da være en sexgreie og ikke stress? Hundens måte og runke på? 

Anonymkode: 062e3...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...