AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #21 Skrevet 13. mars 2014 Skjønner. Men om jeg hadde skullet lage pasta og kyllingfilet til lunsj - i tillegg til middag litt senere - så hadde jeg på en måte måttet lage TO middager den dagen. Det orker ikke jeg, i hvertfall. Jeg planlegger fra dagen før, og gjør det samtidig med middagen. Lager dette feks når vi har kylling dagen før, og koker noen pastaskruer. Pastasalet med egg er jo også fint, og kan lett lages sammen med middagen dagen før. Krever bare en ekstra gryte og litt planlegging. Er jo ikke noe problem at det ikke går alle dagene, men får man det til noen dager er jo det fint. Noen dager har man jo rester fra den poppulære middagen fra dagen før likevel feks? Anonymous poster hash: 4565f...f93
Nordis Skrevet 13. mars 2014 #22 Skrevet 13. mars 2014 Hvor mange barn har du? Når man har mange barn, så blir det en umulighet å dille så mye med maten - den liker ikke det, og den liker ikke det. Da må de lære seg å spise det som blir servert den dagen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #23 Skrevet 13. mars 2014 Hvor mange barn har du? Når man har mange barn, så blir det en umulighet å dille så mye med maten - den liker ikke det, og den liker ikke det. Da må de lære seg å spise det som blir servert den dagen. Jeg har bare ett barn, har man tre som er kresne ser jeg absoludt at det blir vanskeligere. Men jeg gjør jo dette allerede (men ikke alle dager selvsagt) til de tre som er i vår husholdning Jeg ser ikke at å ta frem en ekstra gryte med middagslagingen for å koke opp noe ekstra grønnsaker etc. til lunchen dagen etter som dill og ekstra stress. De dagene det er mat de liker godt til middag bruker man ekstra av det, de andre dagene kan man lage noe kjappt ekstra.Å kappe opp en ekstra gulerot, en ekstra kyllingfilet og koke litt pasta merker man ikke på middlaglagingen egentlig om man har rutine på det. Jeg lager jo ikke to middager uansett, men jeg tenker at lunch i løpet av en barnehagedag og skoledag er viktigere å gi noe de spiser godt av siden de da trenger ekstra påfyll. Ved middagen kan de godt småspise og få mat igjen til kvelds. Har man mange barn så får da noen skiver i sin matpakke og noen middagsrestene de likte godt feks. Noen dager kan de få pastasalat hvor de selv velger å spise det de liker etc. I vår hverdag er ikke dette så mye styr, vi gjør det samme til meg og mannen i forhold til våre luncher så jeg er jo vannt til å gjøre det til flere personer, så for meg går det mest på rutinen om å tenke på det og planlegge Anonymous poster hash: 4565f...f93
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #24 Skrevet 13. mars 2014 Hysteriske mødre… jeg blir flau over mitt eget kjønn noen ganger. Anonymous poster hash: 75c92...380 Hvorfor er det hysterisk? Det er mange ting i samfunnet som har utviklet seg i helt feil retning mtp på kroppspress, hva som er viktig for jenter osv, men en ting som jeg vil si er en utrolig positiv utvikling må jo være at foreldre har blitt mye mer opptatt av å gi barna en sund start på livet med variert kost og lite sukker/salt. Det er jo ikke annet en positivt. Jeg har dessverre ikke noen tips til deg, da vi sliter med det samme selv. Jeg pleier å lage eggerøre til frokost med litt paprika, ost, skinke osv, så han unngår brødmat da. Kutter opp grønnsaker som jeg har i beholdere i kjøleskapet, så det tar meg ikke mer en 5 minutter å gjøre klar maten Anonymous poster hash: 19adb...231
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #25 Skrevet 13. mars 2014 Hvorfor er det hysterisk? Det er mange ting i samfunnet som har utviklet seg i helt feil retning mtp på kroppspress, hva som er viktig for jenter osv, men en ting som jeg vil si er en utrolig positiv utvikling må jo være at foreldre har blitt mye mer opptatt av å gi barna en sund start på livet med variert kost og lite sukker/salt. Det er jo ikke annet en positivt. Jeg har dessverre ikke noen tips til deg, da vi sliter med det samme selv. Jeg pleier å lage eggerøre til frokost med litt paprika, ost, skinke osv, så han unngår brødmat da. Kutter opp grønnsaker som jeg har i beholdere i kjøleskapet, så det tar meg ikke mer en 5 minutter å gjøre klar maten Anonymous poster hash: 19adb...231 "Sunn". Ikke "sund". Ikke noe som er ødelagt her, er det vel? Anonymous poster hash: f98c9...ffc 1
Niennas Skrevet 13. mars 2014 #26 Skrevet 13. mars 2014 Jeg får inntrykk av at ungen ikke går i barnehage enda? Tja, hvis jeg skulle ha kuttet ut et brødmåltid så ville jeg nok ha erstattet det enten med kokte egg, eller kanskje matmuffins? JEG er veldig fan av alt som er godt, og tar kort tid å lage, så å lage 20 matmuffins en kveld, og fryse de ned må da være en super ting? I tillegg kan du jo endre de på tusenvis av forskjellige måter. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #27 Skrevet 13. mars 2014 "Sunn". Ikke "sund". Ikke noe som er ødelagt her, er det vel? Anonymous poster hash: f98c9...ffc Jeg er klar over det. Det var en skrivefeil. Skjerp deg. Anonymous poster hash: 19adb...231
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå