Gå til innhold

Gir opp lappen snart


kenpet

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette gjør meg så deprimert. Har så lyst på lappen, men føler jeg aldri klarer det. I dag tok jeg veiledningstime trinn 3, men jeg gjorde masse feil som jeg burde ha lært på trinn 2 i følge læreren. Jeg kvelte bilen, klarte ikke å snu trygt og sikkert, nølte når det kom biler fra høyre (var usikker på om jeg hadde vikeplikt) osv osv.

Jeg føler det går så bra når jeg kjører med pappa, men når jeg kjører med lærer kjører jeg som en idiot. Jeg driver på min 4(!) lærer. Dette er fordi jeg ikke likte hun første. Nummer 2 likte jeg fordi han var en hyggelig og tålmodig gammel mann, men ble alvorlig syk så måtte bytte til nummer 3. Han skrek og kjeftet hvis jeg gjorde noe galt, og nummer 4 er en rolig mann, og så langt liker jeg han. Så det er ikke noe galt med læreren, men med meg.

Har en skikkelig klump i magen før hver eneste time, for jeg hater å kjøre med en helt ukjent person, og jeg er mye mer redd for å gjøre feil når jeg kjører med lærer. Føler jeg kaster bort så mye penger. Har kjørt siden august i fjor, men jeg gjør fortsatt masse dumme feil som jeg burde kunne. De siste dagene har jeg hatt feber og vært sengeliggende, så jeg var ikke fullt konsentrert i dag. Kanskje derfor jeg gjorde litt flere feil enn det jeg burde ha gjort. Men jeg hadde en dårlig time sist uke også, følte jeg. Selv om han i dag sa at jeg kjørte bedre forrige gang, og han følte at jeg var klar for veiledningstime trinn 3, til tross for at jeg gjorde en feil som jeg burde ha lært med på trinn 2, nemlig at jeg bremser ubehagelig.

Så nå sitter jeg her og depper fordi jeg føler jeg aldri klarer å ta lappen. Men kan ikke bare gi meg nå, har brukt flere tusen på dette her. Som sagt føler jeg at jeg kjører bra med pappa, men når det kommer til å kjøre med en ukjent person ved siden av meg, kjører jeg helt elendig. I dag da jeg kvelte bilen ble jeg så stressa av bilene bak meg at jeg ikke fikk til bakkestart (hadde jo kun problemer med det på begynnelsen av øvelseskjøringa).

Skjønner ikke hva som går av meg. Hvorfor skal det være så vanskelig å kjøre en bil? :( Jeg har det ikke gøy i det hele tatt når jeg kjører med lærer fordi jeg er redd for å gjøre de samme feilene som jeg gjorde forrige time. Han må jo tro at jeg er dum og talentløs. Pappa sier at jeg kjører bra, men har mistet troa på meg selv etter flere dårlige kjøretimer. Men som sagt kan jeg ikke bare gi meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slet selv. Noen bruker bare litt lenger tid enn andre. Jeg brukte vanvittig mye penger på å ta lappen, men klarte det slutt og jeg kjører veldig fint nå. Jeg slet rett og slett med å slappe av med kjørelæreren, og med en alenemor som jobber mye var det ikke så mye tid til øvelseskjøring. Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som min veiledningstime trinn 3, som jeg hadde på mandag. Den var helt grusom, jeg gjorde masse feil, og jeg gjorde to store feil hvor han måtte bryte inn. Jeg var syk jeg også, så det har jo litt med det å gjøre selvsagt. Men likevel synes jeg det var helt grusomt.

Jeg synes også at jeg kjører bra med pappa, men med kjørelærer i bilen blir alt helt annerledes.

Har igrunn ikke noen andre tips enn å fortsette, du kommer til å klare det til slutt :)



Anonymous poster hash: 12cd8...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du stresser deg opp før kjøretimen? Eller er jeg helt borte?

Før hver kjøretime så må du bare slappe av, tenke at det skal bli en morsom kjøretime og at uansett hva som skjer så går det bra. Vi har alle vært der engang, det er tøft! Men du må bare glemme det du gjorde feil og fortsette kjøringa, tenke at det gjør ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å ta det opp før timen med kjørelæreren din? Det å få letta på tankene sine kan hjelpe mer enn du er klar over. Nerver kan gjøre det utroligste med folk. Lykke til ts :)

Anonymous poster hash: fc0e2...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Anonym, sa til han ETTER kjøretimen at jeg ble nervøs når jeg kjører med kjørelærer og at jeg slapper mer av når jeg kjører med faren min. Men da sa han bare "Men hvordan skal det gå når du skal ta oppkjøring da?"... Da ble jeg bare stum fordi jeg ante ikke hvordan jeg skulle respondere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^Anonym, sa til han ETTER kjøretimen at jeg ble nervøs når jeg kjører med kjørelærer og at jeg slapper mer av når jeg kjører med faren min. Men da sa han bare "Men hvordan skal det gå når du skal ta oppkjøring da?"... Da ble jeg bare stum fordi jeg ante ikke hvordan jeg skulle respondere.

Du må bare finne det rette spenningsnivå og gi litt mer faen. Du skal ikke ut i krigen akkurat.

Og det kjørelæreren din sa får du bare slette fra minnet. Han er en dårlig pedagog.

Om du som kjørelærer vet en elev sliter med angst i forhold til å bli observert/bedømt av ukjente personer og plumper ut med "...ja men hvordan skal det gå på oppkjøring", ja da har ikke kjørelærer mange pedagogiske fibre i seg.

Jeg tipper ts sliter med sosial angst, og trenger bare komme over en barriere her. Er ikke det kjøretekniske og teoretiske.

Uansett, bilkjøring lærer du skikkelig først når du har sertifikatet i hånden og skal kjøre selvstendig selv. Føreropplæringen skal kun sørge for å utdanne folk til å forsvarlig fortsette læringen på egenhånd.

Anonymous poster hash: 78367...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Anonym, sa til han ETTER kjøretimen at jeg ble nervøs når jeg kjører med kjørelærer og at jeg slapper mer av når jeg kjører med faren min. Men da sa han bare "Men hvordan skal det gå når du skal ta oppkjøring da?"... Da ble jeg bare stum fordi jeg ante ikke hvordan jeg skulle respondere.

Det spørs litt på bilene og tror jeg. Jeg har kjørt både med bmw, wolkswagen og volvo under opplæringen og bmw var heeeeelt jævlig å kjøre mens volvoen til pappa var som en drøm laget av gud. Til oppkjøringen; Si i fra at du er nervøs til sensor, da vet han om det. Du vil ikke kunne få noe "slakkere" holdning fra hans/hennes side, men de er klar over at du holder på å drite på deg selv. Jeg vet dette er vansklig med å tro; men sensorene? Ikke noe problem, de er der for å se at du kan kjøre, og det er nettopp det du skal bevise. Tenk at det er en passasjer som skal hjem and that's it.

Lykke til videre, jeg vet hvordan det er å føle seg mislykket når det kommer til kjøretimer, men her sitter jeg i dag med lappen og mange år rikere med erfaring.

(Pluss, pappa er sensor hihi, tok gullskuddet der ja)

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...