AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Jeg er allerede i gang med å søke sommerjobber, men så langt har jeg kun søkt på utlyste stillinger. Neste uke tenkte jeg å gå rundt i butikker og høre om de trenger hjelp i sommer. I den forbindelse lurer jeg på - skal jeg skrive søknader til alle butikkene jeg ønsker å jobbe i, eller skal jeg gå å spørre om de trenger folk først også komme tilbake med søknad? Er jo litt kjipt å skrive 10 tilpassede søknader til butikker, også trenger de ingen når jeg kommer og spør. Anonymous poster hash: ce3d2...127
Gjest constance90 Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Kan du ikke bare skrive en generell søknad og ha en god utfyllende CV? Mye bedre å få det levert med en gang. Det er jo i utgangspunktet butikk du søker på så det klarer du å skrive en enkel, generell søknad på. Tror de fleste arbeidsgiverer forstår at hvis man søker sommerjobb så søker man flere plasser.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Kan du ikke bare skrive en generell søknad og ha en god utfyllende CV? Mye bedre å få det levert med en gang. Det er jo i utgangspunktet butikk du søker på så det klarer du å skrive en enkel, generell søknad på. Tror de fleste arbeidsgiverer forstår at hvis man søker sommerjobb så søker man flere plasser. Jo, jeg kan jo det. Men er det ikke bedre å ha en skreddersydd søknad? Og hvor utfyllende er en utfyllende CV? Jeg har jo det meste med i CV'en alltid, ettersom jeg bare har hatt butikkjobber ol mens jeg studerer. Anonymous poster hash: ce3d2...127
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Jeg ville laget en fin CV, med navn, kontaktinfo, fødselsdato og bilde av deg selv (slik at de husker ansiktet ditt), et lite avsnitt med "Søker: sommerjobb uke 26-32" (f.eks.), etterfulgt av en liste over utdanning, arbeidserfaring og annet (kurs, førerkort, o.l.), samt personlige egenskaper. Få det oversiktlig, profesjonelt og pent. Som en som ansetter i sommerjobb ville jeg satt pris på å ha dette punktvis og på ett ark. Det gjør ingenting at du ikke har skrevet en tekst som er rettet inn mot spesifikke egenskaper. Anonymous poster hash: 2c787...d9f
Gjest constance90 Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Jo, jeg kan jo det. Men er det ikke bedre å ha en skreddersydd søknad? Og hvor utfyllende er en utfyllende CV? Jeg har jo det meste med i CV'en alltid, ettersom jeg bare har hatt butikkjobber ol mens jeg studerer.Anonymous poster hash: ce3d2...127 Med mindre du søker trainee i en spesifikk type stilling så ville jeg ikke dvelt så mye over det. Skriv at du søker sommerjobb. De fleste forstår at det søkes i flere butikker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå