Nika_83 Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 I juni flyr kjæresten min og jeg til Kuala Lumpur og der vil vårt eventyr i Malaysia starte Ingen av oss har vært der før og derfor håper jeg at noen her inne har vært der og kanskje har noen tips som kan være gode å ta med seg. Både når det gjelder plasser å se og oppleve, men også mtp kulturen. Vi har lyst å komme oss ned til Singapore en tur, men enn så lenge er det det eneste faste vi har satt. Er det noen som har erfaring med innenlandsflyvning i Malaysia? Har sett litt på muligheten til å forflytte oss litt større avstander med fly. Alle tips taes imot med takk!
Anneline80 Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Har flydd innenlands i Malaysia med AirAsia, helt kurrant og veldig rimelig. Anbefaler Perhentian islands for rolig slaraffenliv med nydelige strender og deilig vann. Veldig stille øyer/relativt lite utbygd, men enkelt å reise til og fra. Ligger ganske langt nord på østkysten.
reiseglad Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har reist både med tog og buss i Malaysia, og det er en flott måte å reise på innenlands. Gode langdistansebusser med vertinner ombord som serverer te og snack. Har vært to ganger i Melaka, det er en spesiell by med en god blanding av templer, kirker, moskeer og kultur. Men dårlig sted å være hvis du har tenkt deg på badeferie, da må du nok på østkysten. Har ikke vært på Borneo, men dit vil jeg engang!
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Tror ikke det er så smart av dere å reise med fly fra og innenfor Malaysia i disse dager. Ikke mange dagene siden et stort passasjerfly "forsvant" etter take off fra Kuala Lumpur. Inntil de har funnet flyet og hva som har skjedd er det best å vente med flyving i Malaysia. Anonymous poster hash: e407a...327
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Jeg og min kjæreste skal også på backpacking i Malaysia i juni/juli! Vi tenkte å ha et par dager i KL, samt litt tid på Perhentian Islands. Lest mye fint om de to øyene rundt om på nettet, så dit må vi. Ellers er vi litt usikre, så jeg følger med på denne tråden.. Anonymous poster hash: 6aa86...a82
Nika_83 Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2014 Jeg og min kjæreste skal også på backpacking i Malaysia i juni/juli! Vi tenkte å ha et par dager i KL, samt litt tid på Perhentian Islands. Lest mye fint om de to øyene rundt om på nettet, så dit må vi. Ellers er vi litt usikre, så jeg følger med på denne tråden.. Anonymous poster hash: 6aa86...a82 Har du noen tips til nettsider? Har funne mange, men havner som oftest tilbake på de samme. Kanskje du har truffet på noen som jeg ikke har funnet Vi tenker å holde oss mest på vestkysten, men tror jeg skal sjekke ut den øya dere har tenkt på.
Nika_83 Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har reist både med tog og buss i Malaysia, og det er en flott måte å reise på innenlands. Gode langdistansebusser med vertinner ombord som serverer te og snack. Har vært to ganger i Melaka, det er en spesiell by med en god blanding av templer, kirker, moskeer og kultur. Men dårlig sted å være hvis du har tenkt deg på badeferie, da må du nok på østkysten. Har ikke vært på Borneo, men dit vil jeg engang! Av tog og buss - hva foretrakk du? Ser at fra KL og til Singapore tar det lengre tid med toget enn bussen. Hvor lang tid følte du det var verdt å ha i Melaka? Om det er nok med en hel dag der eller om man burde ha litt lengre tid. Vi er glad i å gå på fotturer. Er det noe du har vært på? Dagsutflukt for eksempel.
I all verden Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 Hvis dere liker å gå tur bør dere dra til Cameron Highlands. Gode turmuligheter, massevis av flott natur og på grunn av høyden er det ikke så kokende varmt der som andre steder i Malaysia. Dere bør ha mer enn en dag i Melaka. Det er en koselig by med mye fint å se på, og gode shoppingmuligheter. Jeg har ikke tatt tog i Malaysia, men har reist med buss gjennom hele fastlands-Malaysia. Buss er lettvint og behagelig der
Emas Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Var 3 veker i Malaysia for et par år sidan og du kan glede deg! Kan absolutt anbefale øya Tioman! Ta enten båt frå Singapore, eller fly fra f.eks KL. Dette er ei nydelig lita øy, med små hotell, og god mulighet til jungeltur, dykking og avslapping. Innlandsflyging er foressten kurrant der borte! :-D byen Kuching på borneo er også eit godt utgangspunkt for utflukter!
gladidag Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.no/?m=0 var i Malaysia ifjor. Vi var der i juni.. Vi var på Perhentian Besar, rolig og fint..avslappa stemning. Vi hadde lyst å dra til Tioman..men bommet litt m sesongen. Skoleferie i Malaysia og Singapore startet...så vi tørte ikke dra uten å booke bosted. Ringte rundt til masse steder..fullt. Så da ble det Penang og Langkawi etter Perhentian. Mer liv og røre der..
reiseglad Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Av tog og buss - hva foretrakk du? Ser at fra KL og til Singapore tar det lengre tid med toget enn bussen. Hvor lang tid følte du det var verdt å ha i Melaka? Om det er nok med en hel dag der eller om man burde ha litt lengre tid. Vi er glad i å gå på fotturer. Er det noe du har vært på? Dagsutflukt for eksempel. Foretrakk buss faktisk. Litt kaos i trafikken inn mot KL, men ellers er det gode busser. Opplevde motorhavari og uvær på en tur sør i landet, vi krysset på tvers mellom Mersing og Melaka. Det var spennende. Buss mellom KL og Singapore er en fin reise. Har reist der med fly også, men det tar nesten like lang tid. Ville brukt tre dager i Melaka, og roe ned, roligere by enn flere av de større. Ellers finnes der ei fin og rolig øy på Østkysten, ikke langt fra Tioman, tror den heter Palau Besar. Idyll! Cameron Highlands er spennende for fotturer, ellers ville jeg sjekket ut Borneo hvis jeg fikk sjansen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå