Gå til innhold

- Fått så stygge tenner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jente 20 her. På det siste året har jeg fått så enormt stygge tenner. Hadde etter tannregulerig (for 3 år siden) ett perfekt hvitt smil, og tennene var så og si perfekte.

Nå har tennene begynt å falle tilbake til sin gamle plass (mellomrom mellom tenner og den slags) og den ene tannen har blitt skjev, har til og med fått mellomrom mellom fortennene!

Tennene har også blitt MANGE nyanser gulere, og fått MANGE hvite flekker.

Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre??

Drikker brus så og si aldri (drikker heller farris) og lite juice. Har den siste uken begynt med en dl appelsinjuice i smoothien min.

Anonymous poster hash: 15578...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til tannlegen :) skal være ganske greit å fikse, men dra så fort som mulig. Jo lenger du venter jo verre (og dyrere) blir det.



Anonymous poster hash: 74ec7...0cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du husket å bruke platene dine da?

Nei, jeg ødela den ene for ett par år siden. Tannlegen sa det skulle gå greit og sa ingenting om at jeg burde skaffe en ny.

Anonymous poster hash: 15578...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder misfargingen så må jeg nesten spørre om du bruker Listerine skyllevann? Det inneholder et stoff som kan misfarge tennene noe så til de grader. Jeg opplevde det selv ved bruk av "lilla" Listerine, og fikk omtrent sjokk. Trodde jo det var galopperende tannråte i emning, jeg som aldri har hatt problemer med hull...

En tur til tannlege fikset heldigvis saken, han klarte nokså lett å få polert vekk misfargingen og tipset meg om at jeg burde bruke helt vanlig fluorskyllemiddel i stedet.

Siden har jeg vært fri for den slags misfarging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...