casol Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Hallo! Jeg og forloveden min skal fire uker til USA i høst og planleggingen er i full sving! Vi skal blandt annet kjøre fra Dallas til Orlando i løpet av denne ferien og tenker å bruke fem dager på det. Spørsmålet mitt er da, hvilken rute burde vi ta? Noen med erfaringer fra dette område? Vi har lyst til å oppleve litt av kulturen, gjerne innom småbyene og kjenne på livet der. Men vi vil også få med oss de severdighetene som er verdt et besøk. Hvilke steder er verdt å bruke tid på, og hva kan vi fint hoppe over? Dette er bare en liten del av ferien, men vil jo selvsagt få mest mulig ut av dagene Hvis noen har noen pointers på hva som lønner seg i forhold til leiebil, er det også veldig bra! Mannen i huset ønsker seg en muskelbil, og det skal han få. Men jeg har hørt noe om at det aller beste for å få god bil er å møte opp slik at de ser hvem de leier ut til.. Noen erfaringer her? Setter stor pris på alle svar!
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har kjørt gjennom sørstatene fra Texas til Florida, og det var helt fantastisk. Nå var det ikke jeg som ordnet med bil, men jeg husker ruta sånn ca. Vi kjørte til østkysten av Texas, gjennom Louisiana. Var noen dager i New Orleans, det var helt fantastisk, i allefall om du liker yrende uteliv, restauranter med live musikk, etc. Så kjørte vi gjennom Mississippi og Alabama, og til Florida. Stoppet underveis overalt der noe så spennende ut. F.eks. en krokodillefarm her, et vannland der. Det er moteller overalt langs veiene, og vi planla ikke noe, lett å få rom hvis vi fant ut at vi ville overnatte. Så endte vi opp i Orlando til slutt. Anonymous poster hash: a4d79...573
super-ida Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Vi kjørte fra Houston,Texas og kystveien langs mexicogulfen ned til Saint Petersburg, der krysset vi florida over til Miami, kjørte ut til key west og derfra opp til Orlando, og så "straka vegen" tilbake til Houston..... Denne turen brukte vi ca 4 uker på. Det mest facinerende stedet var nok new orleans..... Masse folkeliv, musikk, show, god stemning, kulturmix, jazz, ja alt!!!! Mest skuffende for vår del var nok miami beach.... alt var SÅ dyrt, "alle" gikk i louis vuitton, chanel, gucci osv.....! Når skal dere reise? Vi dro i august, og det var SÅ varmt.... Var nesten bare fra Fort lauderdale og nordover til orlando det var deilig å bade i sjøen.... Ellers var det for varmt hehe!
casol Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2014 Høres ut som flotte turer dere har hatt! Gjør så jeg gleder meg bare enda mer, om mulig.. Vi drar helt i slutten av august og blir borte i fire uker.. På disse ukene skal vi rekke en hel del - LA, Vegas, denne kjøreturen, Orlando og New York - så skjemaet må planlegges godt.. Hehe.. Men på denne kjøreturen ønsker vi å ta det litt på sparket, akkurat som Anonym over her Stoppe der vi føler for det og bare kjenne på livet rundt om kring. Håper spesielt å få kjenne på det som du forklarer her, super-ida. Men så vil vi ikke gå glipp av noen store greier heller, så må gjøre litt research allikevel Åh, er redd det er litt sånn i LA også, litt stivt! Mange sier at LA er en ganske kjip by, men føler allikevel at jeg må få det med meg - bare for å ha gjort det
super-ida Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Vi booket alt underveis..... Ville vi bli lenger ble vi det, og ville vi dra gjorde vi det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå