Gå til innhold

Hvordan skal jeg fri?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å fri til samboeren min i løpet av de neste månedene... Det hører med til historien at jeg er jente og samboeren min er mann. :) jeg vil gjerne overraske han med et frieri som ikke trenger å være veldig tradisjonelt, men samtidig overraskende og romantisk. Men kommer ikke på noe særlig... Noen som har noen ideer?

Anonymous poster hash: f7798...ebb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, damer som frir. Veldig "demaskulinering" av kjæresten din. Hvis han vil gifte seg så fri han selv.

Jeg kjenner heller ingen andre menn som vil at dama skal fri, flaut.

Anonymous poster hash: 0839d...047
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ødelegge alt og fri selv?

Anonymous poster hash: 530d2...6a2
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde følt meg så teit om jeg var mann, og dama hadde fridd til meg.

Anonymous poster hash: 289b4...4cc
  • Liker 4
Gjest celine
Skrevet

Hvorfor er det på død og liv kun mannen som "har lov til" å fri? Man er da to likeverdige parter i et forhold, og hvis det passer for ts, er det bare å kjøre på!

• Liker 7
Skrevet

Nei, men i alle dager. Spørsmålet om hun skal fri har hun allerede funnet ut av på egen hånd, hun ber om tips til hvordan hun kan gjøre det...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Det var da voldsomt! Hvis hans maskulinitet avhenger av å gjøre ettbeins knebøy tror jeg vi har større problemer enn hvem som frir. Jeg vet han synes det er greit at det er jeg som spør. Hvorfor ikke egentlig, annet enn at det er tradisjon?

Tilbake til temaet: noen som har noen gode forslag?

Ts

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke annet enn "la være".

• Liker 5
Skrevet (endret)

Er han smart og liker å knekke koder? :) Lag en rebus til ham, som fører ham til stedet du ønsker å fri! Når jeg lager rebus har jeg brukt cæsarkode, bokstavkode (du bruker en spesiell bok, og gir ham et ark med tre kolonner med tall: første kolonne representerer sidetall, 2 kolonne linje, og 3 bokstav), og har tegnet kart over leiligheten på ruteark - du kan skrive tall på den ene enden av arket, og bokstaver langs toppen, og da vil feks peisen bli i rute nr 4H! Hvis du har gjemt noe i peisen, kan du for at han skal finne det gi ham et mattestykke der løsningen blir 4H ;) Kjempemange muligheter!
En enklere skattejakt kan være at du tegner et kart over leiligheten på et vanlig ark, og legger det i en plastlomme der du har tegnet på en rød X der neste spor ligger (som kan være en ny plastlomme med en ny X).

Lykke til - synes det er kult at du bryter med det tradisjonelle mønsteret når dere har funnet ut at det funker for dere! :)

Endret av Gamerfrue
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det på død og liv kun mannen som "har lov til" å fri? Man er da to likeverdige parter i et forhold, og hvis det passer for ts, er det bare å kjøre på!

Jeg har alltid og vil alltid se på det som handling av en mann, mens dama står med tårer i øynene og hikster ja. :fnise:

Blir nesten som om jeg skulle kjøpt en dress til en mann, lagt den på sengen hans med en lapp: Jeg henter deg kl. 20 for romantisk middag, ha på denne.

Det blir bare helt feil for meg, menn og kvinner er annerledes uavhenig av hvor hardt man prøver å likestille, det er bare sånn.

Anonymous poster hash: 09659...c24

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om det er degraderende for menn å bli fridd til, hvorfor tror dere (menn) at det er noe annerledes for oss kvinner...?

Fri til kjæresten din, du, TS! Har dessverre ingen forslag til hvordan, men lykke til uansett :)

Anonymous poster hash: bf6a6...1f5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er degraderende for menn å bli fridd til, hvorfor tror dere (menn) at det er noe annerledes for oss kvinner...?

Fri til kjæresten din, du, TS! Har dessverre ingen forslag til hvordan, men lykke til uansett :)

Anonymous poster hash: bf6a6...1f5

Fordi kvinner og menn ofte har forskjellig syn på romantikk. Gjennom historien har det stort sett vært normalt at mannen frir. Hvis kvinnen frir så blir det sånn "siden du aldri får ut fingeren og frir til meg, så bestemmer jeg at nå skal vi forlove oss". Er bare noe veldig uattraktivt med kvinner som frir.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gamerfrue: det var midt i blinken! Det er akkurat slike ting han liker. Men hva skjer når han finner målet tro? Noen ideer?

Til den andre diskusjonen: for min del har jeg aldri ønsket et tradisjonelt frieri, med levende lys, roser og ring uansett. Så da er det kanskje lettere for meg å tenke i alternative baner. Dessuten var det faktisk han som satte meg på tanken å fri selv. :)

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gamerfrue: det var midt i blinken! Det er akkurat slike ting han liker. Men hva skjer når han finner målet tro? Noen ideer?

Til den andre diskusjonen: for min del har jeg aldri ønsket et tradisjonelt frieri, med levende lys, roser og ring uansett. Så da er det kanskje lettere for meg å tenke i alternative baner. Dessuten var det faktisk han som satte meg på tanken å fri selv. :)

ts

Hvis han har sagt at han ønsker det, så er det jo greit. Hvis du ikke ønsker et tradisjonelt frieri så kan du vel bare spørre han rett ut? Kan fort bli litt kleint om du skal finne på så mye rart. Men du kjenner han jo best :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Støtter deg, TS. Dere er jo enige om å gifte dere, hvilket jeg mener er helt essensielt før noen i frir, uavhengig av hvem det er.

Men det er litt vanskelig å komme med forslag, vet ikke hva dere liker og pleier å gjøre. Liker dere gå på ski, fri på skitur. Hva med hyttetur eller langweekend i en storby? Årets første utepils nærmer seg, så det kan være en god anledning. Eller ved søndagsfrokosten. Kanskje kan du bare holde han i hendene og spørre om dere skal gifte dere (i et øyeblikk som passer)? Og så kan dere sammen gå og finne ringer. Det er et hav av muligheter.. Lykke til!

Anonymous poster hash: ff445...57e
Skrevet (endret)

ts

Så gøy! :laugh: Da er det jo masse du kan sette som mål! Feks hjemmelagde kinobilletter (som feks en deilig filmkveld med en film som betyr mye for dere som par) eller "helaftensbilletter" med god middag.

For å være helt ærlig så tror jeg at det at frieriet er målet, vil være det beste! Kanskje du gir rebusen på slutten av en kjempefin kveld med for eksempel da film og/eller en bedre middag, og så kan den lede til et sted du har lyst til å fri - la oss si at den leder ham ut på verandaen, eller et sted ute som setter stemningen. Når han står der kan du fri :)

Edit: nå må jeg lære meg å lese tror jeg, for du har jo skrevet flere ganger at du helt IKKE vil ha det helt tradisjonelt - Har nå redigert innlegget litt for klissete ideer)

Endret av Gamerfrue
Gjest revestrekjenta
Skrevet

Uff, jeg ville heller ha blitt fridd til...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har sagt at han ønsker det, så er det jo greit. Hvis du ikke ønsker et tradisjonelt frieri så kan du vel bare spørre han rett ut? Kan fort bli litt kleint om du skal finne på så mye rart. Men du kjenner han jo best :) Lykke til! Anonymous poster hash: 0839d...047

Han vil ha "spenningen i det også" som han sier, og ikke at vi bare blir enige. En av oss må faktisk spørre den andre. Han har vist seg å være ganske kresen på akkurat dette. :P dessuten er han veldig god på å overraske meg, og jeg er verdens dårligste til å holde på hemmeligheter. Så jeg tenkte det kunne være fint å overraske han med noe spesielt, for en gangs skyld. :)

Ts

Skrevet

Kjør på TS!! Kjempe spennende med litt utradisjonelle frierier.

Jeg har dessverre ingen gode ideer, men ønsker deg lykke til. :D

Skrevet

Uff, jeg ville heller ha blitt fridd til...

skjønner ikke vitsen med sånne poster? Det er sikkert mange som har lyst til å være den som blir fridd til, men det er jo ikke deres forventninger denne tråden handler om. TS har jo sagt at det til og med var typen hennes som satte henne på ideen om at det var hun som skulle fri.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...