Gjest constance90 Skrevet 12. mars 2014 #21 Skrevet 12. mars 2014 Uff, piknikskinke er fælt. Hvorfor ikke bruke ordentlig skinke? Jeg digger picnic skinke! Både på pizza, i pai og i skinkehorn. Smak og behag. 2
Gjest Funky Punk Skrevet 12. mars 2014 #22 Skrevet 12. mars 2014 Nam, nam Kom gjerne med andre fristende tips Tror jeg kommer til p leve på pai fremover
Teriyaki Skrevet 12. mars 2014 #23 Skrevet 12. mars 2014 Enn paibunn som er litt sunnere enn den typiske butterdeigen? Finnes det?
Gjest constance90 Skrevet 12. mars 2014 #24 Skrevet 12. mars 2014 Enn paibunn som er litt sunnere enn den typiske butterdeigen? Finnes det? Jeg bruker maizena sin blanding grønn eske
Gjest Funky Punk Skrevet 12. mars 2014 #25 Skrevet 12. mars 2014 Man kan jo lage paibunn på lavkarbomåten.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #26 Skrevet 12. mars 2014 Jeg bruker maizena sin blanding grønn eske Den er like usunn som de andre. Anonymous poster hash: 6a418...f39
mercury_ Skrevet 12. mars 2014 #27 Skrevet 12. mars 2014 Jeg lager ofte "pai" uten bunn. Bare heller alt i en smurt ildfast form. Det blir litt annerledes, men fortsatt godt Og ang. soltørkede tomater så holder de seg lenge i kjøleskap så lenge tomatene er dekket av oljen. Hvis det blir litt lite olje i glasset pleier jeg å fylle på litt selv.
Jerle Skrevet 12. mars 2014 #28 Skrevet 12. mars 2014 (endret) Av en eller annen grunn ble jeg anonym på mitt innlegg, det var altså jeg som skrev om den tacopaien. Ser dere har funnet ut av det om det skal være paideig eller ikke. Grunnen til at jeg ikke skrev noe oppskrift på bunnen er at vi bruker glutenfri bunn hos oss, så jeg tenkte det ikke var av interesse La paien stå minst 5 min når den kommer ut av ovnen, da setter den seg litt og blir ikke så rennende. Endret 12. mars 2014 av Jerle
Gjest Doh Skrevet 12. mars 2014 #29 Skrevet 12. mars 2014 Jeg har laget en fra Trines Matblgg, den er med løk, bacon og blåmuggost. Sinnsykt god! http://trinesmatblogg.no/2011/10/12/pai-med-lok-bacon-og-blamuggost/ 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #30 Skrevet 12. mars 2014 Jeg pleier enten å bruke butterdeig eller lage egen paideig, som forstekes. så strør jeg litt revet ost i bunnen og fyller med ønsket fyll, før jeg til slutt heller over en eggstand, laget av egg, rømme+krydder. Fyllet varier jeg - noen eksempler: 1) stekt bacon, stekt sopp, stekt purrer 2) kokt skinke i biter og stekt sopp 3) kyllingfillet marinert i ferske urter+sitron+hvitløk osv - kuttet i strimler ( så er jeg så crazy at jeg putter det rått i paien...) sammen med div grønsaker 4) tomat, spinat(foretrekker fersk som er dampe lett - ellers funker frossen fint) og feta - evt soltrøket tomat og oliven Anonymous poster hash: 813ca...7a3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #31 Skrevet 12. mars 2014 Lager ofte tacopai av rester, men bruker cottage cheese i stedet for creme fresh som andre ofte bruker. Kalkun og purreløk med eggestand er en annen kombinasjon. Mannen lager pai med karbonadedeig, oliven, spinat, tomat, fetaost og eggestand. Jeg bruker å ha fibramel i paideigen, og om jeg har kesam bytter jeg ut en del av smøret med det. Anonymous poster hash: 55681...c2c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #32 Skrevet 12. mars 2014 Jeg har laget en fra Trines Matblgg, den er med løk, bacon og blåmuggost. Sinnsykt god! http://trinesmatblogg.no/2011/10/12/pai-med-lok-bacon-og-blamuggost/ Den har jeg smakt, den er knall god. Anonymous poster hash: 8cd61...861
Gjest Funky Punk Skrevet 12. mars 2014 #33 Skrevet 12. mars 2014 Hvordan smaker den blåmuggosten? Selv er jeg svært lite glad i annen ost enn vanlig gulost
Gjest Doh Skrevet 12. mars 2014 #34 Skrevet 12. mars 2014 Jeg spiser aldri blåmuggost bortsett fra i mat selv, men synes ikke det smaker mye blåmuggost av den paien. Man kan eventuelt bare droppe den da
Mizzyy Skrevet 12. mars 2014 #35 Skrevet 12. mars 2014 Vet ikke om dette er noe du pleier å ha hjemme (jeg har alltid det). Frossen spinat (300g) (du tiner den og så presser du ut vannet gjennom en sil), soltørkede tomater som du kutter opp i mindre biter og fetaost i terninger. Først steker du litt løk til den er myk, så har du i spinaten og det andre, pluss salt og pepper. Ha det over paibunnen. Så blander du tre egg og ca 2 dl fløte eller melk og har over fyllet. Kjempegodt med en god salat til! Dette pleier jeg også å lage. Utrolig godt! Tar gjerne litt kylling i også, da blir det litt mer mettende for min kjøttelskende samboer Ellers er det jo bare å hive oppi alt som er godt av grønnsaker. Jeg har alltid mye grønnsaker som jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til og da går det i en pai. Og hvis du, som meg, kjøper en pakke kokt skinke for så å bare spise et par skiver så kan du ta resten i en pai med en god og mild ost.
Gjest Funky Punk Skrevet 5. april 2014 #36 Skrevet 5. april 2014 Nå hadde jeg glemt at jeg hadde lånt bort den lave paiformen min, og lurer på om det går like bra å lage tacopai i en slik liten paiform med høye kanter? Eller vil det bli veldig mye søl når man skal dele den opp? Mannen min hadde så lyst på tacopai i dag
FruHudson Skrevet 5. april 2014 #37 Skrevet 5. april 2014 (endret) Jeg blander cottage cheese, brokkoli og pølse/bacon/skinke. Har dette i paibunnen og strør litt ost over før den går i ovnen Osten kan sløyfes. Endret 5. april 2014 av FruHudson
Pawn Hearts Skrevet 5. april 2014 #38 Skrevet 5. april 2014 Pleier du å ha purre og hvitvin i huset? Da kan du prøve å surre skivet purre i smør til den blir myk, helle på litt tørr hvitvin og la det koke til vinen er fordampet. Så har du det i paideigen og heller over en blanding av egg, fløte og gressløk før du drysser ost på toppen. Sprøstekt bacon sammen med purren er heller ikke dumt. Neste helg skal jeg prøve en spesialitet fra Veneto: Spinat- og brokkolipai. Fyllet består av spinat, brokkoli, ost (det står parmesan og cheddar i oppskriften, jeg vil bruke grana padano og regato), fløte, egg, sitronskall, hvitløk, muskat og ingefær.
Gjest Lille-pus Skrevet 5. april 2014 #39 Skrevet 5. april 2014 (endret) Jeg tar stort sett det jeg har i huset, og bruker egg, matfløte/melk og litt reven ost, salt & pepper. Det jeg har i huset kan være: Spinat og røkelaks Purre og bacon Grønnsaker av alle slag (blomkål, purre eller løkbåter, tynne staver gulrot, kålrabi, persillerot:, squash, redikker: steker dem raskt) Spinat, blåmuggost, oliven og soltørkede tomater Sopp, skinke, løk, paprika og oliven Egentlig bare fantasien og innholdet i kjøleskapet som setter grenser. Endret 5. april 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #40 Skrevet 5. april 2014 Nå hadde jeg glemt at jeg hadde lånt bort den lave paiformen min, og lurer på om det går like bra å lage tacopai i en slik liten paiform med høye kanter? Eller vil det bli veldig mye søl når man skal dele den opp? Mannen min hadde så lyst på tacopai i dag Jeg bruker bare en vanlig springform. Anonymous poster hash: 6a418...f39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå