blahblahblah Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Vi er to jenter på 20 år som nå har et friår hvor vi har jobbet og spart opp penger for å reise litt. Vi tenkte å reise nå i juni og være vekke i 2-3 uker. Problemet vårt er at vi ikke har peiling på hvor vi vil dra og klarer ikke å bestemme oss . Vi hadde veldig lyst å dra på surfekurs en uke på Sri Lanka og etterpå dra rundt i landet og slappe av og se ting. Men er visst regntid på Sri Lanka i juni, så vi måtte droppe det. Kort fortalt vil vi et solfylt og eksotisk sted som ikke er oversvømt av turister og som ikke "alle" drar til. (F.eks føler vi veldig mange drar på slike turer til Bali nå). Vi vil oppleve noe, typ surfing og kultur men også slappe en del av. Vi vil gjerne ha noe opplegg deler av turen for å ikke kjede oss og det er litt vanskelig å vite og planlegge hva man skal finne på selv. Noen som har noen tips? ALT hjelper! Eventuelt om noen har noen erfaringer om Sri Lanka på denne tiden (om det regner veeeldig mye) , for vi hadde veldig lyst til å dra dit. Tusen takk på forhånd
Safiye Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Det høres koselig ut! Jeg tror jeg ville heller ha dratt til et sted hvor mang kan oppleve kultur framfor delta på kurs med andre nordiske folk. Akkurat nå står Cuba veldig høyt på listen min, sammen med enten Japan eller Sør-Korea. Dersom dere vil ha et opplegg, pleier ofte hoteller også å arrangere turer ol.
caroprins Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 (endret) Jeg var på Aruba de 2 første ukene dette året. Dette er en flott øy som jeg kan anbefale. Ving hadde direkteflyvninger dit men ikke nå om sommeren, men man kan fly via Amsterdam. Flott vær, hyggelige folk, omtrent ikke kriminalitet og man kan drikke vannet fra springen. Også noen av verdens beste strender. Litt lite kultur da men det kan dere vel ta i en annen tur.http://www.ving.no/aruba En link til stedet. Ellers så er jo Mexico med Playa del Carmen, eller Cozumel bra. Her finner man jo også spennende kultur ved siden av vannaktiviteter. Eller så drar dere til Fort Lauderdale, Florida og tar ferjen over til Freeport Bahamas. Nydelig øy. Vil forresten anbefale å kikke både rundt forbi i Florida og gjerne I Calefornia og. Og er man først på den siden av USA så er det ikke så lange flyturen over til Hawaii. Det er jo eksotisk da. . Cuba som hun over foreslo står også på min liste over snart dra dit sted. Har veldig lyst til besøke Cuba jeg og. Det blir neste langreise her så snart muligheten byr seg. De andre stedene jeg har nevnt, der har jeg vært selv. Siden dere har et år på dere så hadde jeg heller sett på Thailand, Bali, Phillipinene Vietnam eller Sri lanka i vintermånedene. Tror jeg hadde planlagt en lenger rundtur i østen om jeg hadde hatt mulighet slik som dere kan nå. Et annet spennende reisemål som vi gjorde en sommer var 2 uker Kina rundt. Dette var en organisert gruppetur og du verden for en flott og annerledes og kulturrik tur. Om sommeren så er du et jo mange fine reisemål i Europa også da og stabilt varmt. Så hva med en øyhopping tur mellom de greske øyer f.eks. Også Tyrkia har massevis av flott kultur og historie å by på. Eller Kypros med flotte strender og spennende fjelllandskap og masse tyrkisk/kypriotisk historie om man besøket den nordlige delen av øya. Italia med sin vakre kyst ned til Sorrento. Men Pompeii, Capri, Roma, Pisa og Firenze. Eller den franske Riviera med Nice, Cannes ,Antibes, Eze og en tur over til Monaco. Endret 12. mars 2014 av caroprins
Anneline80 Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Hva slags budsjett har dere, og er 2-3 uker maks reiselengde?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Dra til Kina, jobbe som frivillig med å mate og stelle pandabjørner. Det er min store drøm. Anonymous poster hash: 2e6db...ab4
blahblahblah Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2014 Tusen takk for alle svar! Vi bestemte oss for å dra til Florida og så til Aruba! Noen som har noen tips for hva man kan gjøre i Florida utenom Miami Beach siden vi allerede skal til strendene på Aruba også? Også tenkte vi eventuelt Jamaica!! Tror også at vi dropper Cuba med tanke på det er vanskelig å komme seg fra USA til Cuba pga boikott osv og man må få visum. Bahamas virker veldig spennende, men er visst regntid der. Hvis noen har noen tips for steder i karibien, eller generelt tips for Miami/Florida så bare kjør på !
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 (endret) Tusen takk for alle svar! Vi bestemte oss for å dra til Florida og så til Aruba! Noen som har noen tips for hva man kan gjøre i Florida utenom Miami Beach siden vi allerede skal til strendene på Aruba også? Også tenkte vi eventuelt Jamaica!! Tror også at vi dropper Cuba med tanke på det er vanskelig å komme seg fra USA til Cuba pga boikott osv og man må få visum. Bahamas virker veldig spennende, men er visst regntid der. Hvis noen har noen tips for steder i karibien, eller generelt tips for Miami/Florida så bare kjør på ! Er regntid i Florida også. Vi tenkte å reise dit i juni, men etter å ha lest rundt på nett er juni den våteste måneden i Florida :/ For ikke å snakke om tordnevær! Endret 18. mars 2014 av Lady.In.Heels
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå