Gå til innhold

Hvordan velge riktig forlovelsesring...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt til å fri til dama :laugh: og har sett på to ringer.. Hvilken burde jeg velge??

post-37809-0-41281200-1394616746_thumb.p

post-37809-0-99674800-1394616752_thumb.p

Begge er fra denne nettsiden http://www.21diamonds.no/

Noen som har erfaringer??

Anonymous poster hash: a6273...bf4

Anonymous poster hash: a6273...bf4

Anonymous poster hash: 69147...964
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den øverste var nydelig :) lykke til med frieriet !!!

Gjest constance90
Skrevet

Likte godt nr 2 jeg :)

Jeg googlet nettsiden og ser de har for det meste positive omtaler. Men det kan være smart å bestille i god tid :)

Lykke til!

Gjest Vevila
Skrevet

Likte best nr 1, men hun blir nok stor fornøyd uansett :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Dette er da ikke vanskelig - jo større diamant, jo mer imponerende ;) ;) ;)

I USA er det en "regel" at forlovelsesringen skal være verdt 3 månedslønner (altså at man har arbeidet og spart seg opp til den).

Men det er nå langt fra slik i Norge da, bare nevner det ;)

Det er moro å bli gjort litt stas på, og det er mange som vil se på ringen når man sier man har blitt forlovet.

Da er det jo greit at steinen synes :P Noen diamanter er jo så små, at man omtrent bare ser klørne rundt i stedet for selve stenen.

Men kommer jo også an på dama di da. Jeg elsker bling, men hvis hun ikke vil ha ringen i veien, og ikke liker så mye glitter og stas, så kanskje hun er mer komfortabel med en enkel ring?

Anonymous poster hash: c0280...658
Skrevet

Er vel ok ringer det der. Personlig synes jeg de er litt kjedelig - veldig standard. Men det er meg. Du kjenner jo dama di - og vet hva hun liker.. Dama blir nok glad for frieriet uansett- det er ikke ringen som avgjør lykkerusen (håper jeg..) ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Nr. 1 :strix:

Anonymous poster hash: a0510...ecb
Gjest iGirl
Skrevet

Jeg hadde foretrukket nr 2. Husk på at hun gjerne skal gå med denne ringen hele tiden. På jobb, trening, når hun vasker klærne dine ;) osv .....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt ja til nr2 i hvertfall:)

Anonymous poster hash: e2dc5...c1a

Skrevet

Nr 2 tror jeg. Men jeg synes begge var veldig fine:)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Syntes begge var alt for store. Jeg ville aldri gått rundt med en ring med diamant i klør. Det er for upraktisk og urenslig for meg.

Anonymous poster hash: ea7e5...b67

Skrevet (endret)

Begge er lik stil, så det er hipp som happ. Lykke til!

Og jeg ville ikke brukt nettside til slike ting, da størelser og kvalitet er usikkert.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Pass på at begge er i hvitt gull med diamant, og ikke sølv med hvit topas. Da tenker jeg spesielt på den øverste. Jeg vil tro at prisforskjellen er veldig stor dersom begge er med diamant.

Jeg hadde blitt kjempeskuffet om jeg fikk en sølvring med hvit topas som prøvde å se ut som en ring i hvitt gull med diamant.

Har ingen erfaring med nettsiden, og den ser ok ut, men personlig ville jeg gått i butikk og sett varen. Da er det også enklere å bytte, om det skulle være behov for det.

, eventue

Endret av Grønt blad
AnonymBruker
Skrevet

Ta en titt på denne nettsiden istedet, jeg har gjort et diamantsøk for deg :

http://www.jamesallen.com/loose-diamonds/round-cut/?CaratFrom=0.05&CaratTo=0.50&Color=H&Clarity=SI1&PriceFrom=400&PriceTo=999000&Sort=Carat%20asc,%20DefaultOrder

Du vil få mer for pengene her. Enten større sten til samme pris, eller mindre sten av bedre kvalitet. Husk at en sten med bedre slip, vil glitre mer, enn en med dårlig slip!

Obs: Pris i søket er kun selve diamanten, ringen velges separat. (det er ikke toll i norge på ringer, men det er moms, som på alt annet)

De har også mye flotte safirer på denne nettsiden, også "hvite"/klare. Jeg ville ikke valgt en mykere edelsten enn safir, dersom det er meningen at ringen skal brukes hver dag.

Lykke til med frieriet! Kjæresten din blir sikkert kjempeglad uansett hva du måtte velge!! :-)

Anonymous poster hash: 2f17c...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...