Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #41 Del Skrevet 4. juni 2004 I Norge er det ikke like ille som ellers i verden, hvor de kongelige får gjennomgå bildemanipuleringer m.m. Nå har ikke bare Mette Marit en far som ragger rundt, men også en bror som ble tiltalt for vold i hjemmet. Når faren til Kronprinsessen i tillegg uttaler til VG at han og eks-konen møttes på en buss til Kristiansand, hadde sex med en gang og fikk uplanlagt alle barna sine, ja, da er det ikke tillitt igjen til kongehuset. VG burde ha beskyttet mannen mot seg selv! Det er dårlig gjort å utnytte ham slik, for tenk om det var din far som sa til pressen at han egentlig hadde lyst til å gifte seg med moren din, men det var slik den gang atble man gravid, så måtte man gifte seg...Ikke noe særlig å få brettet ut for hele nasjonen. Hvordan kan en være kronprinsesse med respekt midt i alt dette? Dessuten, hvordan kunne Haakon velge en pike fra et så belastet hjem og med den fortiden hun har som servitør? Det er helt ubegripelig for meg å forstå dette og jeg er 26 år (altså ikke gammel dame..) Jeg ser til Danmark og synes de har gjort bra valg der. Hva i all verden er galt med å være servitør? Her fornærmer du jamen en stor yrkesgruppe. Fy så snobbete! Og belastet hjem? Mette Marit har da en mor også som har oppført seg svært så diskret og korrekt overfffor media. For en fornærmelse overfor henne! Og hvis det å måtte gifte seg fordi en var uheldig å bli gravid fører til et belastet hjem, da er det jamen mange belastede hjem her i landet. Tror det var ganske mange som "måtte" gifte seg av uønsket graviditet for en 30 - 40 år siden. Det var ikke så vanlig med aborter og enslige mødre som nå, så da ble det jo egentlig ganske tilfeldig hvem en var så heldig eller uheldig å bli gift med. Men det gikk nå som oftest bra - det er ikke alltid den store forelskelsen borger for lykkelig ekteskap. Så du synes "de" har gjort et bra valg i Danmark - er det dronning Margrethe i egenskap av det kongelige "vi" du mener, eller nasjonen som helhet? Trodde da Henrik hadde valgt selv - men kanskje jeg tar feil ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #42 Del Skrevet 4. juni 2004 I Norge er det ikke like ille som ellers i verden, hvor de kongelige får gjennomgå bildemanipuleringer m.m. Nå har ikke bare Mette Marit en far som ragger rundt, men også en bror som ble tiltalt for vold i hjemmet. Når faren til Kronprinsessen i tillegg uttaler til VG at han og eks-konen møttes på en buss til Kristiansand, hadde sex med en gang og fikk uplanlagt alle barna sine, ja, da er det ikke tillitt igjen til kongehuset. VG burde ha beskyttet mannen mot seg selv! Det er dårlig gjort å utnytte ham slik, for tenk om det var din far som sa til pressen at han egentlig hadde lyst til å gifte seg med moren din, men det var slik den gang atble man gravid, så måtte man gifte seg...Ikke noe særlig å få brettet ut for hele nasjonen. Hvordan kan en være kronprinsesse med respekt midt i alt dette? Dessuten, hvordan kunne Haakon velge en pike fra et så belastet hjem og med den fortiden hun har som servitør? Det er helt ubegripelig for meg å forstå dette og jeg er 26 år (altså ikke gammel dame..) Jeg ser til Danmark og synes de har gjort bra valg der. Hva i all verden er galt med å være servitør? Her fornærmer du jamen en stor yrkesgruppe. Fy så snobbete! Og belastet hjem? Mette Marit har da en mor også som har oppført seg svært så diskret og korrekt overfffor media. For en fornærmelse overfor henne! Og hvis det å måtte gifte seg fordi en var uheldig å bli gravid fører til et belastet hjem, da er det jamen mange belastede hjem her i landet. Tror det var ganske mange som "måtte" gifte seg av uønsket graviditet for en 30 - 40 år siden. Det var ikke så vanlig med aborter og enslige mødre som nå, så da ble det jo egentlig ganske tilfeldig hvem en var så heldig eller uheldig å bli gift med. Men det gikk nå som oftest bra - det er ikke alltid den store forelskelsen borger for lykkelig ekteskap. Så du synes "de" har gjort et bra valg i Danmark - er det dronning Margrethe i egenskap av det kongelige "vi" du mener, eller nasjonen som helhet? Trodde da Henrik hadde valgt selv - men kanskje jeg tar feil ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 4. juni 2004 #43 Del Skrevet 4. juni 2004 Sven O skulle tenkt litt mer på sin datter og barnebarn. Nytter ikke å møte opp på slottsplassen og synes synd på seg selv når han gjør hele slekta flau. Han har tatt valg og da får han vel ta konsekvensene ved å bli skvisa ut. Synes absolutt ikke noe synd på ham. Utnytte statusen sin slik da gitt. Trodde han som voksen mann og bestefar visste bedre og han burde vel føle litt medansvar i stedet med tanke på at hans barnebarn har den statusen Ingrid Aleksandra har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krisekatastrofe Skrevet 5. juni 2004 #44 Del Skrevet 5. juni 2004 Den mannen er en skam for kongehuset. En skikkelig krise-katastrofe. Jeg mener at eplene ikke faller langt fra stammen...men det var bare meg. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smila Skrevet 5. juni 2004 #45 Del Skrevet 5. juni 2004 Cowboy lailia, helt sikkert en fantastisk stemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bryllup? Skrevet 6. juni 2004 #46 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg tror også Cowboy-Laila blir en flott ste-mor for Mette-Marit. Cowboy-Laila er jo vant med å være i rampelyset, så det at pressen vil skrive mye om forholdet til Sonja, MM, Harald, Haakon og Ingrid Alex takler hun sikkert bra! Mette Marit er jo selv vant med ste-familier, og bryllupet kan jo føre til at både Espen og Sven O. roer seg ned litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Representasjon Skrevet 7. juni 2004 #47 Del Skrevet 7. juni 2004 Ja, jeg er enig. Tror Cowboy-Laila har stort potesiale sammen med Sven O. ved statsbesøk og middager og slikt. Kanskje de kan vikariere for dronningen og kongen når de er (fylle)syke? Eller for Mette Marit når hun skal feste? Sven O. og Cowboy-Laila utgjør et flott par. Kanskje biskopen kan vie dem? Og NRK sende bryllupet i TV? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kan diskuteres i 2 forum Skrevet 7. juni 2004 #48 Del Skrevet 7. juni 2004 Både www.kongehusene.no og www.liberaleren.no diskuterer kongehuset, Sputnik, osv. Det er bare å diskutere. liberaleren.no er mer vågale og ber om at hele kongehuset legges ned nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laila gifter seg med Sven Skrevet 7. juni 2004 #49 Del Skrevet 7. juni 2004 Se her er intervju med Cowboy- Laila fra Løten, som sverger sin kjærlighet ti Sven O. Enkelte hevder de skal gifte seg i domkirka og at NRK skal dekke bryllupet... http://bt.no/kuriosa/article254368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #50 Del Skrevet 8. juni 2004 For en fadese..Jeg lurer på hva som foregår i hodet til Sven O. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2004 #51 Del Skrevet 9. juni 2004 Ærlig talt: Syntes dette sier sitt om Sputnik jeg! (Om ikke det meste om han er sagt fra før) Snakk om å utnytte en alkis med nyvunnet posisjon. Sven O. er jo forsåvidt unnskyldt' date=' situasjonen hans tatt i betrakning, Mette-Marit kan ihvertfall ikke hjelpe for at faren er som han er, men de som tjener fett med penger på dette, f.eks Se&Hør, Her&NÅ og Sputnik: SKAM DERE! :evil:[/quote'] Enig med Mie jeg, men folk gjør hva som helst for penger. Det gjør Se & Hør, det gjør Sputnik og det gjør Sven O. Sven O er på toppen stokk dum. Han vet jo at dette ødelegger for datteren hans, og han vet at dette er totalt usmakelig tatt i betraktning av hvem hun er og at landet ler av ham, men han nekter å la andre bestemme hva han skal gjøre. Han skjønner det rett og slett ikke!! Dumme mann og stakkars datter! At kongehuset visste hva han kunne finne på...? Det var vel ingen som visste hvem han var før MM ble kronprinsesse, eller like før... da Se og Hør tok tak i fyren og satte rakketter i rompa på'n, før det var han vel bare en tørst fyr fra Kristiansand som ingen kjente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uakseptabelt Skrevet 9. juni 2004 #52 Del Skrevet 9. juni 2004 Som borger av det norske samfunn synes jeg det er uakseptabelt at Sven O. og Mette Marit er med i kongefamilien. Haakon burde ha tenkt seg mer nøye om før han giftet seg og hans foreldre burde ha satt foten ned! Hvordan kunne Haakon være SÅ uansvarlig? Han visste jo at Mette Marit hadde en belastet fortid, ingen spesiell utdannelse og at familien hennes var noe tvilsomme (det kunne han ha sett/forutsett..)Til og med vennekretsen til Mette Marit er ikke helt god. Hvorfor satte kongehuset seg selv i en slik posisjon- som kunne ha vært unngått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå