Gå til innhold

Kronprinsessens far på turne med Sputnik & Cowboy-Laila

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nå også campingvogn

Jeg forsøker å forestille meg hvordan jeg ville føle det dersom Sven O. var min far..og kommer frem til at følelsen gjør ikke godt, nei. Så det kan ikke være lett uansett posisjon.

Det at han bor i campingvogn/telt og farter rundt om sommeren minner kanskje litt om prinsesse Stephanie av Monaco som har bodd lenge i campingvogn med en sirkuseier. Det er merkelig hva slags liv de tiltrekkes av.

Det blir jo som om vi plutselig skulle se Sven O. som hovedstjernen i "Larkollen camping" 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke om hvem han er faren til' date=' men jeg synes virkelig at han gjør skam på en hvilken som helst datter med måten han oppfører seg på. At dattera hans er en offentlig person som alle vet hvem er, gjør det bare verre...[/quote']

Veldig enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betenkt

Jeg blir betenkt når jeg hører at svigerfaren til fremtidige kongen bor i campingvogn. Dette minner jo om "det reisende folket".

Synes ikke de sømmer seg å bo på campingplass når en er inngiftet i kongefamilien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir betenkt når jeg hører at svigerfaren til fremtidige kongen bor i campingvogn. Dette minner jo om "det reisende folket".

Synes ikke de sømmer seg å bo på campingplass når en er inngiftet i kongefamilien.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark har Kronprinsesse Mary Elisabeth som har en god utdannelse og en far som var enkemann inntill han giftet seg på nytt for noen år siden. Faren hennes er matematikkprofessor.

:Gjesp:

Er du pr-ansvarlig på Amalienborg eller?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er du pr-ansvarlig på Amalienborg eller?

Nei. Dette er bare en morsom sammenligning, med alvor bak. Mens Dronning Margrethe har skjønt hvordan et monarki overlever i våre dager, så har tydeligvis ikke Det kongelige norske slott skjønt tilsvarende. Det harry opplegget vi har her i landet blir jo mer og mer av en farse for hver uke som går, og hurragutten Sven O. burde sluttet med å tipse Se & Hør om alt han driver med. Syns han virkelig det er rart at MM ikke vil ha noe med han å gjøre??...

Skal en full Sven O. på Sputniktreff og i duett med Cowboy Laila, stikke seg fram i sladrepressen hver uke, så kommer avviklingen av monarkiet her i landet til å gå fortere enn de mest innbitte republikanere noen gang hadde drømt om :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det er vel ikke akkurat bare det norske monarkiet som kan betegnes som en "farse". Så vidt jeg husker så har vel ikke det danske oppført seg prikkfritt til enhver tid heller.

Og i bunn og grunn, er det virkelig så farlig?

Det jeg syns er verre er at Sven O. virker som en ganske egoistisk kar som sier at han gjør bare som han alltid har gjort, problemet er at han ikke hadde vært i den posisjonen han er nå, hadde det ikke vært for dattera. Dvs. han utnytter henne for alt det er verdt, uten å tenke på henne. Og det har ingenting med om han har tilknytning til kongefamilien eller ikke, det har noe med å ha respekt for dine nærmeste. Om det går ut over det offisielle utrykket til kongefamilien er meg revnende likegylding, at det går utover enkeltpersoner syns jeg er ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At enkelte her inne kan bruke denne saken mot Mette Marit er meg et stort mysterium....alle må vel se at Høiby har alkoholproblemer, og så lenge han får penger så stiller han opp på det meste kan det virke som.

Jeg mener vel at denne saken heller bør ha den følgen at man synes synd på Mette Marit, hun kan jo ikke akkurat bytte far :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Faren hennes burde hvertfall slutte å bo i campingvogn om sommeren for det sømmer seg ikke i kongelige krestser å bo i campingvogn.

Da burde han heller velge hotell eller hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens Dronning Margrethe har skjønt hvordan et monarki overlever i våre dager, så har tydeligvis ikke Det kongelige norske slott skjønt tilsvarende.  Det harry opplegget vi har her i landet blir jo mer og mer av en farse for hver uke som går, og hurragutten Sven O. burde sluttet med å tipse Se & Hør om alt han driver med.

Du mener kanskje at slottet burde kreve at Hakon skiller seg fra MM da, pga av oppførselen til faren hennes? Eller at de burde forutsett at han skulle fortsette å selge sjelen sin til den norske sladderpressen? Personlig ser jeg heller ikke Sven O. som en del av den norske kongefamilien!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Smilla

På forsiden av Her og Nå kysser de to, Sven O. og Cowboy-Laila. :o

Det er jo en aktuell problemstilling "Hva hvis/når de to gifter seg?"

Da blir Cowboy-Laila ste-svigermoren til Norges fremtidige konge, og ste-bestemor til Norges neste dronning...Det er jo et skrekk-scenarie å tenke over.

Sven O. og Comwboy-Laila i campingvogn, men Sputnik og "kona" på besøk...det går jo ærlig talt ikke an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette er bare en morsom sammenligning, med alvor bak. Mens Dronning Margrethe har skjønt hvordan et monarki overlever i våre dager, så har tydeligvis ikke Det kongelige norske slott skjønt tilsvarende. Det harry opplegget vi har her i landet blir jo mer og mer av en farse for hver uke som går, og hurragutten Sven O. burde sluttet med å tipse Se & Hør om alt han driver med. Syns han virkelig det er rart at MM ikke vil ha noe med han å gjøre??...

Skal en full Sven O. på Sputniktreff og i duett med Cowboy Laila, stikke seg fram i sladrepressen hver uke, så kommer avviklingen av monarkiet her i landet til å gå fortere enn de mest innbitte republikanere noen gang hadde drømt om :hoho:

Jeg bare lurer på om du så dokumetaren om Margrethe og Henrik som gikk på tv for en stund siden, tror det var i forbinnelse med 60 års dagen til Henrik, en av sønnene husker ikke hvem holdt en tale der han sa noe som dette; De sier at de man elsker tukter man, åå som du må elske oss far.!!!!!!!!

Ja, ja de har joggu et fint kongehus.

Nei, hurra for Sonja og Harald som har lært barna sine riktige verdier, som å ta mennesker for den de er ikke for det slekt,venner eller presse sier om de.

Jeg kunne ikke bry meg mindre om en person som Sven. O ,(kanskje derfor jeg holder meg unna blader som se & hør og lign.) så lenge han ikke blir konge!

Da stiller jeg meg i rekkene med demokrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Vi må bare se i øynene at kongehuset og dens familie er bare mer og mer uinteressant for folk flest. Den verdighet jeg og flere med meg har følt i forhold til kongehuset har forduftet mer og mer etter Kong Olavs død.

Jeg tror det samme skjer med pressen - de føler ikke den samme respekt for kongefamilien lenger - derfor skriver de som de gjør. Men de er faktisk snille med dem - det kunne vært så mye, mye verre. Det er utrolig naivt å tro at man kan bli vårt neste kongepar uten at pressen viser interesse for det som nå skjer med kronprinsessen far, det som har vært i retten angående hennes bror, osv...osv.. Kongefamilien selv skal bare prise seg lykkelige for at de bor i Norge og ikke i f.eks. England eller Spania - da hadde de virkelig fått gjennomgått - der er det ikke noe som blir holdt tilbake fra offentligheten.

Og si at Sven O. Høiby ikke er å regne som endel av kongefamilien er direkte løgn - han er kronprinsessens far og prinsesse Ingrid Alexandras morfar.

Hva skal de gjøre ? Sperre ham inne ? Mette Marit og Ingrid Alexandra er begge av hans kjøtt og blod uansett hvor klovn han oppfører seg... Det går liksom ikke an å lukke øynene for det faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hele Sven O er jo direkte tragisk ... :-? Han burde hatt vett til å oppføre seg som et normalt menneske, men pressen burde også hatt vett til ikke å trykke en alkoholisert PR-kåt manns mange stunt (og sutring for den saks skyld...) ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Og si at Sven O. Høiby ikke er å regne som endel av kongefamilien er direkte løgn - han er kronprinsessens far og prinsesse Ingrid Alexandras morfar.

quote]

Høiby er ikke endel av kongehuset. Han har ingen kongelig funsjon for landet, og mottar heller ingen apansje.

Riktignok er han Mette Marits far og Ingrids morfar, men han er ikke og regne som den norske kongefamilie.

Jeg synes det fremdeles blir helt feil og trekke hans gjøremål inn i monarkidebatten, Mette Marit kan ikke noe for hennes fars drikke vaner og festing.

Denne saken er kun tragisk, særlig for de aller nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Må man motta apanasje for å regnes som endel av den kongelige familie, Betty ? Selvsagt er en far, svigerfar og morfar endel av familien - det er ikke å komme unna. Om han ikke deltar nå så har han ihvertfall deltatt på familiebilder.

Klart det er trist og leit å ha en far som drikker og turer fram som han vil, men det er nå engang sjebnen til svært mange og det var helt sikkert kjent for slott og regjering før giftemålet ble inngått.

Sven O. kommer til å være førsteside-stoff så lenge han lever, er jeg redd - det kommer også resten av Mette Marits familie å være uansett om dere mener det er stygt av pressen. Det er hevet over enhver tvil at dette er saker som selger - er faktisk temmelig sikker på at flere av innskriverne her er faste lesere av blader som Se & Hør ol. Jeg for min del har boikottet slike blader for flere år siden og nå kunne jeg aldri i livet tenkt meg å kjøpe et eneste ett av dem ... Det er ikke på grunn av at jeg synes synd på kongefamilien - men på grunn av at folk jeg kjenner ble oppringt av bladet etter å ha mistet sitt barn på et særdeles tragisk og brutal måte - Se & Hør trør bokstavlig talt over lik for å selge noen ekstra blader ... Slike ting gjør meg kvalm - At de skriver om Sven O. som signerer pupper på Sputnik-festivalen bryr meg midt bak ... det er etterhvert like tragikomisk som hele kongefamilien ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Forskrekket

I Norge er det ikke like ille som ellers i verden, hvor de kongelige får gjennomgå bildemanipuleringer m.m.

Nå har ikke bare Mette Marit en far som ragger rundt, men også en bror som ble tiltalt for vold i hjemmet. Når faren til Kronprinsessen i tillegg uttaler til VG at han og eks-konen møttes på en buss til Kristiansand, hadde sex med en gang og fikk uplanlagt alle barna sine, ja, da er det ikke tillitt igjen til kongehuset. VG burde ha beskyttet mannen mot seg selv!

Det er dårlig gjort å utnytte ham slik, for tenk om det var din far som sa til pressen at han egentlig hadde lyst til å gifte seg med moren din, men det var slik den gang atble man gravid, så måtte man gifte seg...Ikke noe særlig å få brettet ut for hele nasjonen.

Hvordan kan en være kronprinsesse med respekt midt i alt dette? Dessuten, hvordan kunne Haakon velge en pike fra et så belastet hjem og med den fortiden hun har som servitør? Det er helt ubegripelig for meg å forstå dette og jeg er 26 år (altså ikke gammel dame..)

Jeg ser til Danmark og synes de har gjort bra valg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Hvordan kan en være kronprinsesse med respekt midt i alt dette?

Det er vel ikke kronprinsessens skyld at faren hennes tydeligvis er stein stokk dum og mangler sosiale antenner...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg synes synd på Mette Marit. Jeg synes faren er egoistisk. Jeg synes han burde ta hensyn til datteren og barnebarna...

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...