Gå til innhold

Flere som er sterile?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fant ut på en vanlig GU at jeg ikke kunne få barn, jeg er 21 år. Og det er helt greit, jeg tar det fint, noen uker siden jeg fikk beskjeden.

Men er det flere her som er sterile? Hvordan ser dere på det, og har dere mensen enda..?

Anonymous poster hash: ca417...6eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, jeg håper ikke det.

Skrevet

I wish, sluppet prevensjon resten av det unge livet..

Bra du takler det bra da, håper det forblir sånn hos deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke få barn? Det er ikke mye de kan se på en vanlig GU med UL. Så sant du har livmor, eggledere og eggstokker så kan de ikke si noe mer uten mye prøver ol.

Anonymous poster hash: bf4cd...552
Gjest Riskjeks
Skrevet

Man kan da ikke finne ut på en vanlig gynekologisk undersøkelse om en kvinne er fruktbar eller ikke, med mindre man mangler livmor/eggstokker/eggledere eller noe.

AnonymBruker
Skrevet

Tok alle slags prøver fordi at jeg ikke fikk mensen. Jeg har medfødte hormonforstyrrelser som gjør at jeg ikke kan få barn.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Tok alle slags prøver fordi at jeg ikke fikk mensen. Jeg har medfødte hormonforstyrrelser som gjør at jeg ikke kan få barn.

Da skjønner jeg.

Men det er jo litt mer enn "en vanlig GU" da ;)

Kjenner ei som kom i overgangsalderen som tenåring... Hun hadde bare mensen noen få ganger, og så stoppet det, og undersøkelser viste at hun hadde kommet i (ekstremt) prematur overgangsalder.

Tror derimot de fleste som er ufruktbare har mensen, da problemer med å bli gravid gjerne kommer av tette eggledere, cyster på eggstokkene, endomentriose (livmorvev utenfor livmor) o.l. Men når det er sagt er jo "steril" et begrep man ikke kan bruke før et er 100% sikkert at man ikke kan unnfange, som i ditt tilfelle, og det er jo veldig sjeldent. Tilstander som gjør det vanskelig å bli gravid kan nok ikke kalles sterilitet, tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du noe informasjon ang hjelp til å bli gravid da? Ved prøverør så tilsetter man mye hormoner for å stimulere livmor og eggstokker. Kan det hjelpe deg?

Å stille en "steril" diagnose er alvorlig og bør være i enden av en laaang utredning gjort av gynekolog.

Anonymous poster hash: bf4cd...552

Skrevet

Jeg er steril. Visst det i 6 år. Synes selvfølgelig det er veldig trist, men samtidig så har jeg godtatt situasjonen min. Men det gjør litt vondt å tenke på kjæresten, som har lyst til å bli pappa.

Klem til deg:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er steril. Fikk også vite det da jeg var 21 år. Det gjorde meg ikke så mye den gangen, og det gjør meg heller ikke noe nå. Nå er jeg 44 år og godt gift.

Anonymous poster hash: 578c1...30e
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...