Gå til innhold

ventetid gynokolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk henvisning fra fastlegen til gynokolog for over en mnd siden, men har ikke hørt noe ennå. Hvor lenge er det vanlig å vente på å få time for sjekk/undersøkelse av underlivssplager i en liten by?

Anonymous poster hash: e6138...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, da jeg fikk henvisning til gynekolog måtte jeg selv ringe og bestille time. Henvisningen ble sendt i posten eller fakset fra legen min.

Sikker på at du ikke må ordne med timen selv?



Anonymous poster hash: 81eb5...bb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bare ringe dit du er henvist å spørre hvor lenge du må regne med å vente?



Anonymous poster hash: 392a1...18d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg fikk 2 mnd ventetid nå og har rett på prioritert helsehjelp. Folk som ikke har prioritert helsehjelp (dette blir vurdert av gynekolog om du trenger eller ikke) får selvsagt ikke time like kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke hva gynokologen jeg ble henvist til heter..konsulterte legen på telefon og han sa han kunne sende en henvisning til vedkommende, men navnet fikk jeg ikke med meg i farten. Trodde jeg da kom til motta et brev i posten med time eller evt noe om estimert ventetid.Men får vel prøve å finne ut hvem og hvor da oh henvende meg dit..

Anonymous poster hash: e6138...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvorfor ringer du ikke bare til legen som henviste deg?



Anonymous poster hash: 81eb5...bb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble nylig henvist i en større by, og fikk da beskjed at det var ca 1 mnd ventetid hos mannlig gynekolog, en del lengre hos kvinnelige. Jeg fant aldri ut hvor lang tid det i praksis tok, da jeg ble ringt opp av gynekologen samme dag som fastlegen henviste meg, og fikk time dagen etter pga avbestilling.



Anonymous poster hash: 31daa...266
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg vet faktisk ikke hva gynokologen jeg ble henvist til heter..konsulterte legen på telefon og han sa han kunne sende en henvisning til vedkommende, men navnet fikk jeg ikke med meg i farten. Trodde jeg da kom til motta et brev i posten med time eller evt noe om estimert ventetid.Men får vel prøve å finne ut hvem og hvor da oh henvende meg dit..

Anonymous poster hash: e6138...deb

Sikker på at du ikke har blitt henvist til gyn. poliklinikk på et sykehus da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt dagen etter henvisningen ble sendt og fikk time senere den dagen, men det kommer nok an på hvorfor du er henvist, og om du er henvist privatpraktiserende eller sykehus.



Anonymous poster hash: 56fdb...c4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev to dager etter legen henviste meg, med time over to måneder fram i tid.. Dette i Oslo. Hurra! :bond:



Anonymous poster hash: 4aa8a...81a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...