Gå til innhold

Gave til bruden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 2 måneder skal jeg i utdriknigslaget til søsteren til samboeren min. Igår fikk jeg programmet for dagen. Også sto det at vi alle skal kjøpe en liten gave til bruden. En liten ting med en historie om bruden. Jeg kjenner ikke bruden så godt. Møter henne kun sammen med resten av familien hans.

Hva kan jeg kjøpe da? Når jeg ikke har noen morsom historie å fortelle om henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En varmeflaske - fordi hun er en varm person?

En godteskål - fordi du ønsker henne alt godt?

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

Dytter litt på denne tråden siden det er under 1 måned til utdrikningslaget. Jeg prøver å spørre kjæresten min men han har ingen forslag.

AnonymBruker
Skrevet

En sang om minner og familien?

Anonymous poster hash: 4b1b9...a38
Gjest Gjest
Skrevet

Gave til bruden i tillegg til bryllupsgaven??? :daane:

Skrevet

Jeg var i utdrikkningslag i går, og da hadde vi pakkelek om kvelden. Bruden fikk alle gavene på en gang, og skulle deretter gjette hvem gaven var ifra.

De fleste hadde en liten historie bak, men det er jo ikke nødvendig. Det morsomme var at hun gjettet rett på alle :)

Skrevet

Det skal jo bare være en liten gave. Jeg har ikke tenkt til å bruke mye penger på den gaven. Men jeg har liksom ingen historie å fortelle siden jeg ikke kjenner henne så godt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor var dere første gang du hilste på henne? Kan du kjøpe en gave som har noe med det stedet å gjøre? Eller noe som minner deg om henne, feks. at hun er veldig glad i lakris, bernaisesaus eller noe annet? Samboeren din burde kunne hjelpe deg her :P Da jeg var i utdrikningslag hadde vi også dette som en type lek, der bruden skulle finne ut hvem som hadde kjøpt hvilken gave, veldig gøy :)

Anonymous poster hash: e5818...99f
AnonymBruker
Skrevet

Hva med noe som symboliserer famile da?

Siden du er det :-)

Meet the parents på dvd for eksempel.

Anonymous poster hash: ec8b1...07e

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, syntes du skal gi henne en kopp med "verdens beste bror", fordi du syntes hun har verdens beste bror.

Anonymous poster hash: b8f8a...92b
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Gaver ved forlovelsesselskap, gaver ved utdrikkingslag, og så kommer selve bryllupet som det også kreves gave til...

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, syntes du skal gi henne en kopp med "verdens beste bror", fordi du syntes hun har verdens beste bror.

Anonymous poster hash: b8f8a...92b

Dette var et godt tips:-)

Disse gavene i utdrikningslag har en fin funksjon. Det gjør at de andre i utdrikningslaget - og som gjester i bryllupet, får en bedre innsikt i relasjonen mellom bruden og de kvinnelige gjestene. Det trenger ikke være dyre gaver - feks en pose kaffe dersom dere for første gang møttes på en kaffebar, drakk mye kaffe i studietida etc, skriveblokk, blyant og viskelær om man startet sammen på barneskolen etc. Man gir ikke gave for å gi gave - gaven har en funksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Man gir ikke gave for å gi gave - gaven har en funksjon.

Det er jo enda mer idiotisk, kjøpe masse ræl som bruden ikke har bruk for? Kan man ikke presentere seg og fortelle den gode historien? Eller lage en lapp med noen stikkord som bruden skal gjette på?

Anonymous poster hash: ac0ea...4be

Gjest Gjest
Skrevet

Dette var et godt tips:-)

Disse gavene i utdrikningslag har en fin funksjon. Det gjør at de andre i utdrikningslaget - og som gjester i bryllupet, får en bedre innsikt i relasjonen mellom bruden og de kvinnelige gjestene. Det trenger ikke være dyre gaver - feks en pose kaffe dersom dere for første gang møttes på en kaffebar, drakk mye kaffe i studietida etc, skriveblokk, blyant og viskelær om man startet sammen på barneskolen etc. Man gir ikke gave for å gi gave - gaven har en funksjon.

Sosialantropolog in spe``?

AnonymBruker
Skrevet

Forstår du er gammel, eller har veldig liten erfaring med utdrikningslag.

Gaveleken er et nesten obligatorisk innslag. Det er ikke en gave, men et minne. Jeg har gitt en stratos, et bilde, rn kleshenger, en flaske vin, en serviett, og mer jeg ikke kommer på akkurat nå.

Ingen vits i å blande seg inn i tråder når du egentlig ikke vet hva det går i...

Anonymous poster hash: ee56c...575

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Forstår du er gammel, eller har veldig liten erfaring med utdrikningslag.

Gaveleken er et nesten obligatorisk innslag. Det er ikke en gave, men et minne. Jeg har gitt en stratos, et bilde, rn kleshenger, en flaske vin, en serviett, og mer jeg ikke kommer på akkurat nå.

Ingen vits i å blande seg inn i tråder når du egentlig ikke vet hva det går i...

Anonymous poster hash: ee56c...575

Aldri vært med på det der i noen av de titalls utdrikkingslagene jeg har vært i.

• 4 uker senere...
Skrevet

Da er gaven i boks. Det ble en drinkbok siden det minner meg om første gang jeg møtte henne. På en fest hvor hun lagde drinker til alle sammen. UTROLIG gode drinker.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...