Gå til innhold

Låne andre sin bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har bil -Hvordan hadde dere reagertom noen spurte dere om å få låne bilen deres?

Og dere som ikke har bil- hvordan er terskelen for å spørre om å låne?

Anonymous poster hash: 5b531...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hvem som spør og hvorfor.



Anonymous poster hash: 6ac2a...c59
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å låne bort bilen min. Rett og slett fordi det kan skape så store økonomiske konsekvenser for meg og låner.

Jeg får smellen om låner krasjer (mister jo en bil) og evt store tap i forsikring

Låner kan nekte å betale for seg om det går galt.

Jeg som er eier av bilen står ansvarlig.

Man kan miste vennskap på det.



Anonymous poster hash: 6e9e9...add
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvem som spør og hvorfor de vil låne den.

Foreldrene mine kan låne bilen når som helst og vi byttelåner rett som det er. Venner og (voksne) folk jeg kjenner godt kan gjerne låne den for å kjøre fra A til B og tilbake igjen (f.eks i butikken eller for å hente noe). Men mest sannsynlig tilbyr jeg med å kjøre dem i stedet for å gi dem nøkkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån ikke vekk bilen din, det kan gi ekstreme økonomiske konsekvenser...Jeg ødela en motor i min bil, helt ut av det blå her forleden...Jeg låner ALDRI biler fra andre, kjøper meg heller et vrak for 10,000 og kjører til den blir ødelagt for så kjøpe en skikkelig!



Anonymous poster hash: ce18d...917
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er billåneren. Har en nabo som gladelig låner bort bilen,men jeg får likevel en litt følelse av at det ikke er normalt å låne biler i hytt og gevær.

Ts

Anonymous poster hash: 5b531...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange har en billigere forsikring fordi de bare er en eller to sjåfører på bilen. Da sier det seg at man ikke låner vekk bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker generelt ikke å låne ting av folk, så å spørre om å låne en bil er en stor terskel. Låner av og til bilen til mamma men det er helst i nødens stund.

Anonymous poster hash: ce7ef...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om noen som lånte bort bilen til nære bekjente. Den ble brukt på en særdeles overbelastende måte, så en viktig komponent røk. Prislapp: over 50 000 kr. Ble aldri erstattet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lånt bort bilen for ingen har spurt, men liker ikke tanken på det og tror jeg ville sagt nei.

Skal sies at jeg ikke liker å kjøre andres biler heller. Selv ikke leiebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie og gode venner kan godt låne bilen min. Hadde gips i 6 uker i sommer, da hadde min bror bilen da hans ikke var helt i stand. Sånn ellers har jeg ikke lånt den bort, da alle jeg faktisk stoler nok på til å låne den bort har egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie og gode venner kan godt låne bilen min. Hadde gips i 6 uker i sommer, da hadde min bror bilen da hans ikke var helt i stand. Sånn ellers har jeg ikke lånt den bort, da alle jeg faktisk stoler nok på til å låne den bort har egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familie og pappaen til barnet mitt får låne bilen når som helst, jeg vet at de kommer til å dekke det de kan dekke om det skulle skje noe, og de er behjelpelige med bilen ellers. Men tviler på at jeg vil låne bort til andre, kan bli alt for mye tull med penger og vennskap.



Anonymous poster hash: 4504a...f91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...